Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Evanlyn

Evanlyn

27-02-2012 om 11:09

Geen schrikeffecten in tony 10?

Ik wil erheen met een licht autistisch mannetje. Zitten er schrikeffecten in, bijvoorbeeld opeens harde muziek of een snelle overgang van licht naar donker?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lizelot

Lizelot

27-02-2012 om 13:16

Uhm

Volgens mij niet,ik ben heel diep aan het nadenken,we hebben de film gisteren gezien,maar hij is vrij rustig.
Waar mijn zoon moeite mee had,(geen autisme,maar wel kenmerken van)was dat Tony in de klas verteld over een klusje wat hij samen met zijn vader had gedaan en van de leraar te horen kreeg dat er in de klas alleen dingen verteld mochten worden die ECHT gebeurd waren.Dat was voor mijn zoon genoeg om meteen heel de film en de rest van de dag een hekel aan die man te hebben.Er is ook een korte achtervolging in het paleis,volgens mij niet echt eng,niet met enge harde muziek en Tony rijdt met een grote gevaarlijke kraan door de stad,maar dat vond mijn zoon ook niet eng.
Ik vond het een mooie realistische film,leerzaam verhaal voor kinderen.
Geen harde geluiden of schrikeffecten.
Ojaaaaa,dit kan misschien wel even eng zijn,zijn vader hijst met en grote kraan een viskom omhoog met visje erin,die laat hij dan snel naar beneden gaan en stopt precies op het goede moment boven een scherpe punt,visje valt een seconde later weer terug in zijn kom.Op het eind van de film doet Tony dit en ook dat gaat goed.Maar dit gaat ook zonder harde muziek of geluiden om het enger te maken volgens mij,je ziet het gewoon.Het gaat in de film ook niet om actie ,maar meer over de belevenswereld en gevoelens van Tony.

Syl

Syl

27-02-2012 om 23:30

Rustige film

Ik vond het een rustig voortkabbelende film. De kids in de zaal moesten in de pauze dan ook stoom afblazen van het stilzitten (er werd nogal druk heen en weer gerend, meer dan bij andere kids-films) Mijn zoon begon tijdens de film ook te wiebelen van 'verveling'.
Wel komen er grote kranen in voor en er is een moment dat het jongetje boos met een mega-machine door de stad gaat rijden (en dat maakt een hoop herrie), maar ik heb geen heftige lichtflitsen oid gezien.
Wel kreeg ik na afloop de vraag of wij ook gingen scheiden dus het kan ook op een heel andere manier een impact hebben op je kind.

Evanlyn

Evanlyn

28-02-2012 om 16:54

We zijn geweest!

Hij vond het prachtig, dankjewel voor de informatie! Alleen toen het jongetje met een enorme kraan door de stad reed, vond hij het even te eng worden en wilde hij weg. Maar hij was blij dat hij toch gebleven was en alleen maar zijn koppie even tegen me aan had gedrukt, want het einde vond hij mooi.

Zelf moest ik vooral lachen om al die spreekbeurten en de vreselijke meester. Verder was het af en toe wat saai voor mij, maar niet voor de kinderen.

Syl

Syl

05-03-2012 om 17:47

Door de straat rijden

Precies dat moment van door de straat rijden bedoelde ik in mijn reactie. Leuk dat hij de film prachtig heeft gevonden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.