Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Hohoho

Hohoho

05-11-2013 om 22:42

geplaagd op bso

Hohoho
geplaagd op bso

Wij zijn zes weken geleden verhuisd; een nieuwe school, sinds 3 weken ook nieuwe bso etc,.
Vandaag waren mijn kinderen (van 4 en 5) een hele dag op de bso vanwege studiedag van school.
Toen ik ze vroeg of ze klasgenootjes hadden gezien in de groep vertelde de jongste dat een klasgenootje van haar, een jongetje van 5, haar klei op het hoofd had gedrukt, met speelgoed op het hoofd had geslagen en had geknepen. Ook de oudste had hij klei op het hoofd gedrukt waarna deze stop hou had gezegd. Een leidster heeft zich er wel mee bemoeid maar wat ik uit het verhaal begreep stopte het daarna niet meteen. Toen mijn man hen ophaalde heeft hij er van de leidsters niets van gehoord. In de klas plaagt het jongetje mijn jongste verder niet, volgens mijn dochter plaagde hij omdat hij de bso niet leuk vindt.

Nu is mijn vraag hoe ik hier nu het beste mee kan omgaan? Mijn idee is het in de gaten te houden en als het weer/vaker gebeurt aan de bel te trekken. Wat kan ik trouwens verwachten van de BSO hierin? Hadden ze het aan mijn man moeten zeggen? Mijn dochters zijn geen echt weerbare types, nogal gevoelig en verlegen en met nog weinig vriendjes. Ongetwijfeld zullen ze vaker dit soort kinderen tegen komen. Hoe maak ik ze weerbaarder? Welke raad kan ik hen het beste geven hoe zich te gedragen in zo'n situatie?

Bedankt voor alle tips alvast!

dc

dc

05-11-2013 om 23:32

wat vervelend

Als ze vaker naar de BSO gaan, zou ik zeker vragen of ik een informeel gesprekje over mijn kinderen kan hebben. Even uitleggen dat ze moeite hebben met weerbaarheid en aan hen vragen wat je kinderen het beste kunnen doen. Zo geef je hen het idee van controle, en zullen ze vanzelf meer op je dochters letten.

Ik zou verder mijn dochters zeggen dat als iemand ze lastig valt, ze eerst duidelijk stop moeten zeggen (leer ze duidelijk hun grenzen aangeven) en naar leiding moeten stappen als het niet ophoudt.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

06-11-2013 om 11:33

ik zou

precies hetzelfde zeggen als dc. En ook proberen er vooral geen drama van te maken, maar wel even benoemen dat jullie kinderen even wat ondersteuning nodig hebben in zo'n situatie!

Fransien

Fransien

06-11-2013 om 13:10

Ik zou

Naast de hier genoemde dingen ook even de BSO bellen, meestal is de leidster een half uur voordat de kinderen komen al aanwezig, en even melden dat dit gebeurd is en dat je dochters hierdoor zich niet echt fijn voelen op de BSO. Een goede leidster pakt dat zeker op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.