Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-12-2012 om 14:03
Vanochtend bracht ik de kinderen met de auto naar school. Ze spelen wat met playmobil-poppetjes. Hoor ik zoon (namens poppetje) (4) "Wil je met me trouwen" "Nou dat weet ik nog niet" antwoordt dochter (8).
"maar ik ben nog nooit getrouwd"
"vooruit dan, maar wel morgen"
"Oké, mag ik dan bij je slapen?"
"Ja hoor, maar mijn bed is te klein dus je moet wel op de grond"
Wat een romantische kinderen toch
12-12-2012 om 10:08
Haha
Wacht maar tot ze tien jaar ouder zijn!
Jammer eigenlijk hè dat je zulke gesprekjes niet kunt opnemen. Heb je een opschrijfboekje waarin je leuke opmerkingen noteert? Mijn schoonmoeder heeft dit altijd gedaan bij haar eerste kleinkinderen en daar onlangs een bundeltje van gemaakt. Echt leuk om 10 jaar later weer eens te lezen.
Chris
12-12-2012 om 12:16
Uitspraken
Hier schrijf ik het ook altijd allemaal op in een schrift. Inmiddels zijn we al aan deel 2 bezig.. een paar van de afgelopen week:
Zoon (8): "ik hou niet van slapen, ik ben een echt dagmens"
En zelfde zoon (die net voor zoveelste keer Harry Potter aan het herlezen is) tegen zijn zusje: "pas maar op, anders vervloek ik je dood"
Ook wel een leuke van onze brugklassen (11 jaar): "er zit een jongen in de 2e en die heeft een topografisch geheugen"