Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sukran

Sukran

17-12-2012 om 01:12

Gezocht: bijbel voor kinderen

Zal de vraag ook bij religie plaatsen maar begin hier, hoop op wat snelle reacties. Ik had voor zoon altijd een prima boek met bijbelverhalen: Bijbel voor kinderen van Marianne Busser en Ron Schroder, OT en NT ineen. Verhalen zonder hel en verdoemenis, geen ondertoontje, helemaal naar onze wens. Het boek is stukgelezen en aan vervanging toe. Kan natuurlijk hetzelfde boek kopen maar voor de variatie zou een andere ook wel leuk zijn. Zoon is 10 en een goede lezer.
Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij hebben deze

http://www.kinderbijbels.nl/Een_ark_vol_verhalen_De_bijbel_verteld_aan_kleuters_Herma_Vogel-p-0_1_3-d-72-t-1.html

Een ark vol verhalen. Ik vind het een mooi boek (letterlijk, prachtige illustraties), en de verhalen zijn bondig en duidelijk beschreven. Moet erbij zeggen dat wij niet gelovig zijn, en dat ik moeilijk kan vergelijken met andere (kinder)bijbels. Ik wil graag dat onze kinderen deze verhalen leren kennen (zoals ook veel andere scheppingsverhalen).

Ach jee (leeftijd)

Zie op 't nippertje dat je zoon 10 is.....dit boek is voor jongere kinderen. Nou ja, wie weet heeft iemand anders er iets aan!

De 'echte'?

Hier is zoon van 8 een tijd geleden begonnen aan de gewone bijbel. Tja, daar is soms geen touw aan vast te knopen (ook niet voor een volwassene), en hij schiet er ook niet heel erg in op, maar hij vindt het toch leuk om te lezen.

marie

marie

17-12-2012 om 09:32

Evangelische boekwinkel

Hoi
hebben jullie een Evangelische boekwinkel in de omgeving? Kijk daar eens rond. Daar hebben ze vaak meer keus dan in een "gewone" boekwinkel en kunnen ze je meestal ook goed adviseren. Voordeel is dat je de boeken ook even kunt doorkijken.
Wellicht heb je ook nog wat aan deze informatie:
http://www.ouders.nl/xpro9708.htm

Karel eykman

Wij hebben die ouwe. Naar tevredenheid. Maar er is zo ontzettend veel keus!

http://www.kinderbijbels.nl/Kinderbijbels_vanaf_9_jaar-p-0_1_5-d--t-1.html

Nico ter linden

Wat een heel mooie uitgave is, zijn de drie boeken die Nico ter Linden heeft geschreven, speciaal voor (oudere) kinderen:
1. Het land onder de regenboog- verhalen uit het OT
2. De profeet in de vis- verhalen uit het OT
3. Koning op een ezel- verhalen uit het NT.

Echt prachtig uitgegeven, harcover, de drie delen in een mooie box, en prachtig geïllustreerd. En ook nog eens heel mooi geschreven. Ik kan het echt aanbevelen, en doe dit dan ook!

Sukran

Sukran

17-12-2012 om 11:51

Dank voor jullie reacties!

Heerlijk toch, dit forum. Dank voor jullie tips. Ik ga die van Nico ter Linden even nakijken.
Ook hier is de voornaamste reden kennis, educatie, om de bijbel mee te geven. Onder het motto dat je tenslotte moet weten waar zoveel gedonder om begint. Net zoals zoon veel weet van Islam en Hindu. En, eerlijk is eerlijk, ik vind de bijbel is wel een geweldig boek met prachtige verhalen.
Ik zit nog in het buitenland en ben tekort in Nederland om boekenwinkels af te gaan stropen (helaas!) maar ik ga een heel eind komen met deze tips. Dank.

Sukran

Sukran

17-12-2012 om 11:58

Rodebeuk

Heb net het inkijk exemplaar bekeken van de jubileumuitgave. Moest er heel hard om lachen, wat is dat leuk geschreven! Zeker een goede optie, al ben ik nogal conservatief ingesteld met dit soort dingen

Sukran

Je zult altijd een keus houden tussen vertalingen, hertalingen of overnieuw vertellingen.... Nico ter Linden lijkt me ook wel wat.

Eerlijk gezegd twijfelde ik een beetje om te reageren omdat ik een afkeer ontwikkeld heb van Busser/Schröder. Is echt niets voor mij. Als auteurs dan he, niet specifiek hun bijbelverhalen. Te tuttelig.

Kijkbijbel

Hij lijkt misschien kinderachtig, maar zelf raak ik er nog door ontroerd: simpele tekst, alleszeggende tekeningen.

Ook leuk (ot)

Ook heel erg de moeite waard om te lezen voor volwassenen, is "er was eens een god" van Jan, Jan jr. en Bas Blokker.

Tihama

Tihama

17-12-2012 om 15:53

Guus kuijer

We kregen onlangs van een gelovig familielid dit boek: "De bijbel voor ongelovigen".
We vreesden eerst voor evangelisatiedrang, maar het boek blijkt echt leuk te zijn. Op de humoristische manier waarop Guus Kuijer schrijft, vertelt hij bijbelverhalen. Dochter van 11 zat er gisteren in te lezen en begon te lachen.
Het is heel laagdrempelig en prima geschikt vanaf een jaar of tien.

Guus is zelf gelovig opgevoed, heeft de bijbel gelezen, maar is daarna gestopt met geloven. Hij vond het jammer dat al die schitterende verhalen zelden gelezen worden door niet-gelovigen. Vandaar dit boek.

Tihama

Annet

Annet

17-12-2012 om 19:55

Ook nico ter linden

Aan beide kinderen hebben we deze boeken voorgelezen. Wij willen inderdaad de bijbelverhalen laten horen zonder negatieve interpretaties. Nico ter Linden pakt dat heel mooi aan voor bovenbouw basisschool.

Gijsbertha

Gijsbertha

18-12-2012 om 09:09

Kinderbijbel in 365 vertellingen.

Dat is de bijbel waar wij uit lezen. Als deze uit is gaan we lezen uit de bijbel van Anne de Vries, doopcadeautje van mijn vader aan onze zoon.

Bijbel in blik

De "Bijbel in blik" is een Grootnieuwsvertaling, geschikt voor jonge lezers. Je zoon is 10 en leest goed. Bijbel ziet er heel cool uit.
Ik zelf vind Nico ter Linden teveel interpretatie maar dat is mijn mening.

Of de jongerenbijbel

De jongerenbijbel is in de Nieuwe Bijbel Vertaling.
http://www.bol.com/nl/p/jongerenbijbel/1001004004444670/?Referrer=ADVNLGOT0020081001004004444670

Bijbel

Er is ook: de bijbel voor jou
En de bijbel voor jullie.
Allebei geschreven doorJ.M. Mulder. De eerste is voor jongere kinderen de tweede voor oudere .

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Bijbel voor jou/jullie (net als brasso)

Wij zijn sinds kort een gezinshuis. En hebben nu 4 kinderen, naast onze 3 kinderen. Waarvan de één bijna alles weet en de andere totaal wars is van alles wat met het geloof te maken heeft. Wij zijn gestart met de bijbel voor jou en die slaat bij de jongste (6 en 7) maar ook bij de pubers (12/13) aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.