Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mara

Mara

10-09-2014 om 15:04

GEZOCHT: een keer mee-eten bij een jong gezin

Beste moeders en vaders,

Als studente aan de TU Delft doe ik onderzoek naar de eetcultuur binnen jonge gezinnen in Nederland.
Het is misschien een wat raar verzoek, maar ik ben op zoek naar gezinnen waar ik een keer mee zou kunnen eten om te observeren hoe het dagelijkse avondeten er aan toe gaat.
Ik vroeg mij af of er mensen in de omgeving Delft zijn die mij hierbij zouden kunnen en willen helpen.
Alvast bedankt!

Groeten,

Mara
[email protected]

Lucerna

Lucerna

10-09-2014 om 15:59

Hoe jong?

Wat versta je precies onder jong gezin? Misschien is het handig om even iets duidelijker aan te geven in welke richting je het zoekt.

Mara

Mara

10-09-2014 om 16:40

aanvulling

Beste Lucerna,

Dankjewel voor de tip!
Met 'jong gezin' bedoel ik een gezin met een of meerdere kinderen van basisschoolleeftijd.

maar als jij mee-eet

is het toch al niet meer de dagelijkse gang van zaken? Ik merk bij ons thuis altijd een groot verschil in gezelligheid als er derden bij zijn of niet, kinderen zijn dan altijd een stuk gezelliger en de dagelijkse ruzies worden voor dat moment even vergeten. Kom dus vooral mee-eten hier!

mama2

mama2

11-09-2014 om 11:02

Mag hier ook

zullen ze een stuk beter eten

Ik woon in de buurt van Delft, 1 kind van 10 en 1 van 3...schuif gerust een avond aan, maar inderdaad denk ik dat het beeld vervormd wordt doordat een gezin dan toch anders reageert.

Caesar

Caesar

11-09-2014 om 12:12

Participerende observatie

Of een hongerige student

Monique D*

Monique D*

11-09-2014 om 16:53

Niet altijd zijn kinderen anders..

Maar hoe zit het dan als iemand van Jeugdzorg of Supernanny de boel komt observeren? De kinderen kunnen dan ook klierig zijn als altijd...

@Monique

Bij Supernanny denk ik dat de kinderen klierig(er) worden als ze na een aantal dagen de nieuwigheid van de persoon/camera af is.
En een vriendin van mij zegt idd ook dat als Jeugdzorg bij haar langskomt, dat dochterlief zich dan meestal van een betere kant laat zien dan wanneer er geen jeugdzorg is (of welk bezoek dan ook). Vervelend voor haar, want Jeugdzorg snapt niet goed waarom ze problemen ervaart met het voorbeeldige gedrag van haar dochter...

Vera

Vera

11-09-2014 om 17:50

ff zo

Huh, dat snappen ze bij Jeugdzorg niet?!?

Dat zijn toch professionals?

Ik als leek kan dat al zelf bedenken....

Schokkend.

Monique D*

Monique D*

12-09-2014 om 14:07

Verborgen camera's ophangen..

..zonder dat het kind of de kinderen het weten is volgens mij de oplossing. Dan ziet men hoe het er werkelijk toegaat in het gezin en men kan daar eerder op inspelen (corrigeren bij opvoeding, etc.).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.