Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pluimpie

Pluimpie

14-01-2013 om 10:18

Gezocht goede sova trainining voor kids den haag?

Mijn dochter van 9 is onzeker en niet weerbaar genoeg. Ze voelt sociale situaties niet zo goed aan, weet vaak niet hoe zich te gedragen. Vergeet bv vaak om gedag te zeggen, vind weinig aansluiting, zegt dat ze niet mee mag doen op school. Ik heb het gevoel dat alleen een Sova training haar zou kunnen helpen. Ik ben bang dat het anders een (angst)stoornis kan worden als ze volwassen is. Wordt zo'n training vergoed door de verzekering? Weet iemand een goede training in Den Haag. Ik maak me echt zorgen om dochter ze zegt vaak dingen als ' ze vinden mij niet aardig en leuk' . Ze durft veel niet, is erg verlegen aan het worden.... Andere tips zijn ook welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

14-01-2013 om 20:42

Iets anders

Ik weet niet of dergelijke zaken altijd maar te verhelpen zijn met een SOVA-training. Misschien is integratieve kindertherapie iets voor haar, google er maar eens op. Dat gaat veel meer uit van het kind zelf en wat er ten grondslag ligt aan het gedrag. Een SOVA-training kan altijd nog.

bibi63

bibi63

14-01-2013 om 21:23

Voorburg ook goed?

Onze dochter is geweest bij Emoties Enzo. Dat is goed bevallen.
Gr. Bibi

moeder

moeder

15-01-2013 om 16:35

Hier

Mijn zoon heeft ook Intergratieve kindertherapie gehad. (en nog vele andere dingen). Ik moet zeggen dat deze therapie nog wel het beste was wat hij heeft gehad. Het wordt grotendeels vergoed door de verzekering.

Het probleem is niet helemaal opgelost en nu (na een aantal jaar) gaat hij binnenkort naar Altra (www.altra.nl) dit is in de regio Amsterdam. Hier zijn helemaal geen kosten aan verbonden en het is een training in een groep. Er zit geen eind tijd aan. Het stopt gewoon als hij klaar is. De groep wisselt, er komen kinderen bij en er gaan kinderen weg. Misschien kan je daar eens informeren of er ook iets dergelijks in de buurt van Den Haag is.

Informeer ook eens op school ....

Hoi,

mijn dochter (8 jaar) gaat via school aan een sovatraining meedoen ( basisschool in DH) misschien dat op jullie school ook iets dergelijks wordt aangeboden? Wordt verzorgd door het HCO. Verder zou je eens kunnen informeren bij Eigenwijs Kindercoaching ( even Googlen), succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.