Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Alexandra Keen-Jong

Alexandra Keen-Jong

02-09-2011 om 16:11

Graag medewerking aan mijn onderzoek

Met toestemming van de redactie van ouders.nl wil ik graag de volgende oproep doen:

Beste moeder

Bent u moeder van kind(eren) in de basis school leeftijd (van 4 tot 11 jaar) dan nodig ik u van harte uit om mijn vragenlijst in te vullen. In het kader van mijn master opleiding in Gezondheidspsychologie aan de Open Universiteit doe ik onderzoek naar door moeders ervaren stress.
Het invullen van de vragenlijst vraagt ongeveer 15 minuten van uw tijd en de gegevens worden volledig anoniem verwerkt.

U kunt de vragenlijst invullen door op de volgende link te klikken (of deze in uw browser te kopiëren). http://www.thesistools.com/web/?id=211961

Alvast hartelijke dank voor uw medewerking!

Alexandra Keen -Jong
Studente Gezondheidspsychologie Open Universiteit Nederland

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

02-09-2011 om 16:31

Vraagstelling

In de vraagstelling zitten vaak ontkennende of zelfs dubbele ontkennende zinnen waarmee je de mate van eens zijn moet aangeven. Ik denk dat dat snel verwarring oplevert, omdat er echt heel nauwkeurig gelezen moet worden wat er bedoeld wordt en bij iets te oppervlakkig lezen een tegenovergesteld antwoord aan laat klikken dan de werkelijke eigen mening.
Verschil tussen bang en angstig voelen???

koentje

koentje

05-09-2011 om 12:02

Stom zeg

het is alleen aan moeders gericht!
Doe dat niet of leg dat uit.

Koentje

Dat lijkt me nou juist logisch. het is een onderzoek naar stress bij moeders. Niet een onderzoek naar stress bij vaders. Het lijkt me dan vrij normaal dat je je tot moeders richt.

Vic

Vic

05-09-2011 om 14:33

Opletten

Lastig hoor, van die vragen met 'ik voel me zelden zus of zo', dan moet je dus 'eens' invullen als je je niet zo voelt. Doet me denken aan een CDA-congres

koentje

koentje

07-09-2011 om 09:16

Mach

maar dan vind ik dat ze uit moet leggen waarom ze het onderzoek alleen bij moeders doet.

Alexandra Keen-Jong

Alexandra Keen-Jong

07-09-2011 om 17:49

Waarom alleen moeders: uitleg

Hallo ouders op dit forum

Bedankt voor uw reacties naar aanleiding van mijn onderzoek.
Er zijn inderdaad een aantal stellingen en vragen die je goed moet lezen voordat je je antwoord kiest. Dit zijn echter geen vragen en stellingen die ik zelf heb bedacht maar internationaal erkende vragenlijsten in dit veld. Om het onderzoek goed te kunnen doen moet ik die dus ook op die manier overnemen.

En dan alleen moeders: de gegevens die ik in Nederland verzamel vormen slechts een deel van de data die ik verzamel. Ik wil de stress ervaren door moeders in Nederland namelijk gaan vergelijken met stress ervaren door moeders die ervoor gekozen hebben om tijdelijk in Delhi (India) te gaan wonen, meestal naar aanleiding van het werk van hun partner (de expat).
Vandaar dus alleen een vragenlijst bestemd voor moeders.

Ik hoop dat dit duidelijk is en dat nog meer moeders bereid zijn om deze vragenlijst in te vullen. Er zijn nog meer respondenten nodig om dit onderzoek succesvol af te kunnen ronden.
De vragenlijst is bereikbaar via de link: http://www.thesistools.com/web/?id=211961

Alvast hartelijke dank!

Vriendelijke groeten
Alexandra Keen-Jong
Studente Open Universiteit Nederland en moeder van twee dochters

Alexandra Keen-Jong

Alexandra Keen-Jong

13-09-2011 om 17:17

Nog maar 30 respondenten nodig

Geachte leden van ouders.nl
Het gaat goed met mijn onderzoek maar ik heb nog ongeveer 30 moeders nodig die mijn vragenlijst invullen (waarvan blijkt dat het maar 5 - 10 minuten kost om hem in te vullen).

Dus wilt u alstublieft mijn vragenlijst invullen als u dat nog niet gedaan heeft? De gegevens worden anoniem verwerkt.
U kunt de vragenlijst invullen door op de volgende link te klikken (of deze in uw browser te kopiëren). http://www.thesistools.com/web/?id=211961

Alvast hartelijke dank voor uw medewerking!

Alexandra Keen -Jong

Studente Gezondheidspsychologie Open Universiteit Nederland

Annet

Annet

13-09-2011 om 19:04

Ik ben een beetje moe van al die stress onderzoeken

Ik heb al zoveel onderzoeken voorbij zien komen waarbij gevraagd wordt naar de stress ervaringen van moeders (soms ook vaders), zowel van officiele onderzoeken als van studenten.
Ik doe niet meer mee. Dit onderwerp is nu echt wel uitgekauwd.
Met nieuwe onderwerpen draag ik graag mijn steentje bij.

margje van dijk

margje van dijk

14-09-2011 om 10:03

Nog 28

Ook gedaan.
Margje

Bibi72

Bibi72

14-09-2011 om 11:10

Succes met je onderzoek!

Sascha2

Sascha2

14-09-2011 om 12:55

Ik ben benieuwd naar de eindrapportage

krin

krin

14-09-2011 om 13:10

Gelukt, zonder al te veel stress.

Ik word moet echt zonder t! (blz 19)

Nou vooruit, nog 21!

Wel lekker invullen hoor, zo net na de vakantie ben ik nog extra relaxed! Heb je dat meegenomen in je gedachten Alexandra? Voor veel mensen zal 'de laatste maand' (deels) vakantie zijn geweest & misschien niet helemaal representatief voor het normale leven....

Ingird

Wilma

Wilma

14-09-2011 om 16:23

Oké dan, nog 20

En 't is dat ik een pesthumeur heb en dacht dat ik vast blij zou worden als ik een ander een plezier doe ...

(niet gelukt, nogsteeds een pesthumeur )

merene

merene

14-09-2011 om 16:24

Succes met je onderzoek.

Tineke

Tineke

14-09-2011 om 18:45

18, maar

ik weet niet of mijne telt, met alleen 13+ kinderen.

henry

henry

14-09-2011 om 20:51

gedaan

henry

henry

14-09-2011 om 20:52

Foutje

ha, ik lees nu pas dat het alleen voor moeders was. Oeps

mar

mar

14-09-2011 om 21:17

Toch 16!

Ik ben wel moeder

Evanlyn

Evanlyn

15-09-2011 om 10:18

Nu 15

Ik ben een fan vab de Open Universiteit, dapper om zo je eigen weg te gaan!

Overigens heeft mijn stress level helemaal niets te maken met de kids, maar met ernstige ziekte verderop in de familie, dus misschien vertekent dat het beeld...?

Puck

Puck

15-09-2011 om 12:09

Ook gedaan, maar ik vind er soms rare vragen in zitten.
Wat hebben mijn interesse voor de essentie van het wezen met mijn stress te maken. Ook snap ik niet wat religieuze leiders met stress te maken hebben of wat mijn stress beinvloed wordt door leerlingen andere meningen te laten horen.
Kun je dat verklaren Alexandra?

Alexandra Keen-Jong

Alexandra Keen-Jong

15-09-2011 om 16:21

Uitleg vragen

Hallo Puck

De vragenlijst bevat een aantal meetinstrumenten. De vragen die je aanhaalt komen uit het meetinstrument wat de verschillende persoonlijkheidskenmerken probeert te meten. Dit zijn internationaal erkende vragen en kan ik dus niet zelf veranderen (zelf als ik ook het verband niet zie of de vertaling niet zo gelukkig gekozen is

In ieder geval bedankt voor iedereen die het tot nu toe heeft ingevuld! Nog maar 14 moeders gezocht!

Hartelijke groeten
Alexandra

Puck

Puck

15-09-2011 om 21:09

Alexandra

Ik ben blij dat jij zelf ook het verband niet altijd ziet, ligt het dus niet helemaal aan mij. Ze staan er ook zo plompverloren tussen, zonder dat er logica in zit.

...

Jesse_1

Jesse_1

15-09-2011 om 23:40

Klopt de telling wel?

We zitten hier nu netjes af te tellen, maar misschien zijn er ook moeders die de test ingevuld hebben zònder het hier te vermelden? (Zoals ik gisteren....)

Terpi

Terpi

16-09-2011 om 09:21

En ik

ook ingevuld en niets gezegd hier

Puck

Puck

16-09-2011 om 13:15

Jesse

Dat is vast iets waar wij ons niet druk om hoeven te maken lijkt me.

Alexandra Keen-Jong

Alexandra Keen-Jong

18-09-2011 om 17:07

Voldoende respondenten: bedankt

Hallo allemaal

Inmiddels heb ik voldoende respondenten voor mijn onderzoek. Allemaal hartelijk bedankt voor de medewerking!
Over een paar maanden als het verslag is afgerond zal ik hier een samenvatting van de resultaten plaatsen.

Vriendelijke groeten
Alexandra Keen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.