Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Irma

Irma

09-12-2008 om 22:06

Help! kado voor 4 jarige

Mijn 3e zoon wordt binnenkort 4 jaar. Nu had de sint al grote moeite om iets voor hem te vinden maar nu is hij dus ook nog jarig. En ik heb echt geen idee wat we moeten kopen. We hebben een Wii dus ik dacht aan het Diego spel maar helaas komt dat pas na z'n verjaardag uit en is het ook nog eens helemaal engelstalig. Hij heeft al de hele duplotrein en heel veel losse duplo. Het stikt hier in huis van de k'nex en playmobil. Een mooi kasteel heeft hij ook al. Maar we moeten dat mannetje toch echt iets geven. Dus wie o wie kan me helpen. Wat is leuk voor mijn mannetje.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chantelle

Chantelle

09-12-2008 om 22:59

Kapla

Kapla, Mini Loco, ander Wii spel (Mario Kart moet leuk zijn), gezelschapsspel (Knibbel knabbel knuisje vinden ze hier erg leuk), boeken, aanvullingen voor de Duplotrein (tunnel of brug), eerste Lego, grote auto's van Bruder, buitenspeelgoed. Hier valt ook een luxe uitvoering van Electro (vorm van laptop maar werkt met veel losse kaarten, kost 54 euro) erg in de smaak.

Renata

Renata

10-12-2008 om 17:29

Piratenschip van playmobil

Dat heeft mijn zoon van 4 net gekregen van Sinterklaas. We hebben er ook een eiland bij gegeven waar de piraten naar toe kunnen varen en hun schat kunnen verstoppen in de rots. De Hema heeft ontzettend leuke piratenkleding.

Wel een beetje duur, dus misschien samen geven met anderen.

Ik weet niet of je nog kinderen hebt onder de 3? Ik heb mijn kleinere zoon van 2,5 een piratenschip peuterversie gegeven (in de aanbieding bij Kruidvat) en ze varen achter elkaar aan. Het kleed is de zee. Ze kunnen er geen genoeg van krijgen. Zelf vaar ik soms ook mee met het roeibootje, snik...

Irma

Irma

11-12-2008 om 11:14

Wat is kapla

Wat is Kapla? Dit ken ik niet. Aan Mario Kart hebben wij ook gedacht. Maar is dit leuk voor een 4 jarige? Ik denk dat mijn zoons van 8 en 6 het geweldig zouden vinden, maarja, het is niet voor hen. Aanvulling voor de duplotrein zijn we ook al naar opzoek naar dat valt niet mee. Bij de zaken hier in de stad verkopen ze haast niets los, alleen maar wissels en rails en daar hebben we al zo veel van. Grote auto's hebben we genoeg en buitenspeelgoed vind ik voor hem niet zo leuk omdat hij er dan nu niet goed mee kan spelen. We hebben wel al aardig wat daarvan omdat de andere twee in de zomer jarig zijn. De luxe uitvoering van Electro ga ik eens opzoeken.

En Renata, bij Playmobil ligt niet echt z'n interesse. Komt misschien nog dus dat schip doen we nu nog even niet. We hebben trouwens wel een piratenschip in huis, niet van playmobil maar wel net zo groot.

Irma

ayla

ayla

11-12-2008 om 11:29

Irma

kijk hier maar eens

http://www.winkelplein.nu/kapla/

als je googelt op Kapla kom je een heleboel sites met uitleg en foto's tegen

Hetty,*

Hetty,*

11-12-2008 om 21:20

Mario kart

Wij hebben Mario Kart en zonen van bijna 6 jaar en 3,5 jaar spelen er beiden mee. Er zijn meerdere "race" spellen op Mario Kart. Je kunt op tijd racen, tegen elkaar, verschillende soorten circuits en wat leuk is voor 4 jaar; circuits waar je munten moet verzamelen of ballonnen.
Verder hebben we een garage van Plan Toys met een wegenset erbij, die weer aansluit op de houten spoorbaan, en daar wordt ook erg veel mee gespeeld.
Groetjes Hetty,*

Irma

Irma

12-12-2008 om 20:47

Mario

Hetty, bedankt. Ik heb hem vanmiddag even de site van mario-kart (Nintendo-site) laten zien en hij vond het prachtig! Dus misschien dat we dat dan toch maar kopen.

Kapla zag er opzich wel leuk uit maar dat zijn weer losse onderdelen, net als lego en k'nex. En daar ben ik dus wel even klaar mee. Hoe mooi het ook is.

Voor andere ideeen sta ik natuurlijk nog altijd open.

Irma

Een goudvis

Irma

Irma

14-12-2008 om 21:04

Leuk, manda maar

Ja, leuk manda maar we hebben al twee aquaria in huis waarvan 1 met ongeveer 30 baby guppies. Dus nee, geen vis meer erbij.

Eh dan

een nieuwe pyjama en nieuw dekbedovertrek in zijn favoriete thema.

Rafelkap

Rafelkap

15-12-2008 om 18:35

Nee nee manda

Ik zou geen pyjama doen, die van mij smijt dit en andere kleding zo in een hoek. Vindt hij totaal niet leuk. Hij wil gewoon iets om mee te spelen.
Lastig hoor. Als je al omkomt in de vissen is een konijntje ook leuk. Een ridderkostuum? (of is dit al geopperd, niet alles gelezen, sorry). Wij moeten ook denken aan een cadeau (in febr. 4 jaar) maar hebben nog geen duplotrein, dus dat wordt het waarschijnlijk.
Een auto die je met een afstandsbediening kan besturen lijkt me ook heel leuk, maar gaat vast snel kapot.
Ben je er al uit?

Nou het wordt inderdaad moeilijk

ok geen goudvis en geen pyjama, iets om echt mee te spelen.

kapla dat ziet er toch telkens zo leuk uit als ik het bij anderen zie. Ik geloof dat mijn dochter van bijna 6 dat ook wel wat gaat vinden.

Of: een broertje of zusje (krijgt mijn dochter als je 6,5 wordt

of: een eigen kerstboom met kleine kadootjes erin (lego en playmobil)

Rafelkap

Rafelkap

16-12-2008 om 11:49

Manda

Ik zie dat ik een beetje vreemde, enigszins dramatische titel van mijn posting had, naar jou gericht. Sorry hiervoor. Lastig is dat, die cadeau's. Ik vond een vis trouwens een erg leuk idee. Een broertje of zusje ook, maar dat duurt nog 9 maanden voor Irma
Kapla lijkt me alleen leuk als je kind dol is op bouwen. Die van mij wel, dus hier gaan we straks ook "aan de kapla". Blokken voor gevorderden zeg maar.

Rafelkap

Rafelkap

16-12-2008 om 11:50

Vier

Vier kleine cadeau's, in plaats van 1 groot cadeau is misschien ook iets.

Ja kerstboom

vind ik van mijn ideeen toch het leukste. Een kleine kerstboom met lampjes helemaal voor hem alleen met allemaal kleinere kadootjes, playmobil poppetjes, snoepje, legodoosje etc.

angel3

angel3

16-12-2008 om 13:45

Gezelschapsspel

Toen zoon 4 werd was er ineens de interesse in spelletjes. Hier was het Dora avonturen bord spel een grote hit. Ook andere spelletjes zijn leuk, denk aan my first triominos of junior rolit.
Best goed te doen.

Wat ook aardig is is Playmais, maar weet niet of hij daar al handig in is met 4.
Zoon vindt strijkkralen ook helemaal fantastisch. Lekker friemelen

Suk6

Irma

Irma

16-12-2008 om 20:13

Bedankt!

Bedankt allemaal voor de leuke ideeen. Gezelschapspellen zijn we al rijkelijk mee beloont (de sint heeft er ook al weer twee aan toegevoegd) dus dat wordt ook niets. Een broertje of zusje erbij, haha, nee, dit is echt de laatste van drie stuks. Mama heeft het gehad, mijn tijd komt nu. Maar uiteindelijk hebben we wel besloten. Ik ben vandeweek even met hem achter de computer gaan zitten (onder het mom van: zullen we lekker samen gaan internetten?) en ben een beetje rond gaan kijken, en het Mario Kart spel vond hij geweldig! Die wil ik hebben! Ik had nog zo m'n twijfels, maar hij vond het geweldig, een stuur en dan autorijden op de tv. Een van jullie had geschreven dat hij zoontje van 3,5 het ook leuk vond dus ben ik maar overstag gegaan. We hebben er nog een extra stuurtje bijgekocht dus dan kan hij met z'n broers en/of vriendjes spelen. Maar bedankt voor de tips. Hij heeft gisteren en vandaag trouwens weer intensief met z'n duplotrein gespeeld. Die blijft geweldig!

Irma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.