Annika
28-01-2013 om 16:41
Hoe vaak spreken jullie groep-6-ers af?
Ik merk aan mijn zoon dat het minder wordt, vroeger beste vriendje op vaste dag, daarnaast nog een of twee andere vriendjes per week. Soms heeft hij nu de hele week geen speelafspraakjes. Beste vriendje heeft ook meer andere vrienden waar hij spelen gaat. (Zelf hoor ik hem er niet over, weet geen reden en ook niet of hij er zelf mee zit of alleen ik..)
Hij heeft 1 keer per week bso, verder woensdagavond sport maar dat is dus geen belemmering voor hem om af te spreken.

Pham
28-01-2013 om 20:53
Hier
een groep 6-er die 2 maal per week naar de BSO gaat. Op de overige dagen wordt er wisselend af gesproken. Soms op alle 3 de dagen een afspraak, soms ook weken helemaal niet.
Pham

dirksmama
29-01-2013 om 20:02
Elke dag of zo
Regelen de dames zelf, ik zie wel wie er na school over de vloer komen.

Annika
30-01-2013 om 15:19
Maak me zorgen
Zoon vindt het leuk als er een vriendje vraagt of hij hier kan komen spelen (bij andere spelen gebeurt zelden, tenzij ik zeg dat het hier niet kan) en dat gebeurt ook wel. Maar zelf initiatief nemen doet hij niet.
Ik denk dat hij dat lastig vindt op de een of andere manier. Hij zegt dat hij geen zin heeft, hij rust wil, als hij toch alleen thuis is. Dan hangt hij voor tv of spelcomputer of speelt met peuterbroer. Zus is vaak wel met vriendinnetjes aan het spelen.
Ik denk dat ik me er niet mee zou moeten bemoeien met dat afspraakjes maken, maar maak me toch zorgen.

Relithe
30-01-2013 om 23:18
Ik herken het wel
Heb hier een dochter zitten die niet wil afspreken. Haar beste vriendinnetje raakt ook steeds meer op de achtergrond en ze vindt spelen saai, gaat liever haar eigen gang. Ik maak me ook zorgen want ik ben bang dat ze haar vriendinnetjes straks kwijt raakt, en ze heeft er maar twee..
Mijn dochter heeft wel een Ass diagnose dus daar zit ook wel een stukje oorzaak maar ik ben er niet blij mee.
Weet ook niet goed wat er aan te doen, ik vind het ook niet meer normaal om afspraakjes voor een groep 6 kind te regelen als moeder..
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ella2007
01-02-2013 om 12:23
Verschil dochter zoon
mijn dochter ene paar keer in de week en soms ene week niet, mijn zoon deed het eigenlijk nauwelijks, meestal een keer in de week. Hij was en is graag alleen door de weeks, in het weekend gaat hij wat meer op pad.

annewil
04-02-2013 om 22:45
Hier wisselend
Dochter, 10 en groep 6, speelt soms elke dag dat het kan en dan weer een hele week niet. Ze heeft een hartsvriendin waar het even wat minder lekker mee loopt en speelt nu veel met een meisje dat vlakbij woont. Zoon, 2 ath., heeft nooit veel gespeeld en neemt nu al helemaal niemand meer mee naar huis. Hij heeft dit schooljaar nog geen feestje gehad, maar daar doen ze ook niet meer zoveel aan op het VO. Toch zou ik graag wat meer sociale contacten zien bij hem. Oudste zoon van 15 is een heel ander type, die gamet nog elk weekend met zijn voetbalvrienden die hij nog kent van de basisschool.