Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mussie

Mussie

08-02-2013 om 17:17

Hoe verzorgen jullie zieke kinderen?

Hier heeft de griep ook toegeslagen en is 11jarige zoon flink ziek. De eerste dag sliep hij alleen maar, en nu ligt hij op de bank met van die koortsige ogen spongebob te kijken.
Wat doen jullie om een ziek kind bezig te houden/ te verzorgen? Ik heb een lekker bed op de bank gemaakt, en waterijsjes gehaald. Verder eet hij niks. Ik zou graag wat andere gewoontes horen want ik wil zo graag wat voor hem doen! En spongebob wordt ook wat vermoeiend om eerlijk te zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Voorlezen!

Hier lees ik de kinderen vaak voor als ze ziek zijn. En af en toe (als het wat beter gaat) doen we een spelletje. En verder lezen ze ook veel zelf.

Luisterboeken

Een luisterboek kan ook fijn zijn als je geen tijd hebt om uren voor te lezen en is wat relaxter dan die schreeuwerige tv of zelf lezen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ipad of iphone

Ik heb een paar leuke apps gekocht (sommige ook gratis) en dat biedt lang vermaak. Ook (voor)leesboeken zitten erop, en bijvoorbeeld z@ppelin.

Pippe Lientje

Pippe Lientje

09-02-2013 om 11:28

Vergeet vooral niet

dat hij ook moet rusten als hij zo koortsig is. Ik zet op een bepaald moment ook de tv uit, als hij daarvoor al niet in slaap in gevallen.

Brianna F

Brianna F

09-02-2013 om 13:41

Rustig aan

Meestal vielen ze vanzelf weer in slaap op de bank, zodra ze echt beziggehouden moeten worden, dus de verveling toeslaat, zijn ze al aardig opgeknapt.
Voorlezen doet het ook altijd goed, af en toe een vers nat washandje op het voorhoofd. Eten hoeft niet direct, zorg wel voor genoeg drinken, waterijs is af en toe wel lekker als je koortsig bent.
Ik kan me van mezelf vroeger herinneren dat er een speciale doos was, met speelgoed, puzzeltjes, spelletjes e.d. die alleen tevoorschijn kwam als je ziek op bed lag. Dat was altijd een hit.

Hier

kijken ze het leifste nederlandse films als ze ziek zijn: Kameleon etc, niet te veel nadenken, geen ondertiteling en vooral geen geschreeuw

merene

merene

09-02-2013 om 20:43

Luisterboeken

Mijn kinderen hebben alle luisterboeken geluisterd. Ze zijn 12 en 11 en hebben zich prima vermaakt met o.a. Matilda.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-02-2013 om 00:54

Niet...

Oh wat voel ik me nu bijna een ontaarde moeder.

Ik kom niet verder dan een bedje op de bank, de tv aan. Wat eten en drinken onder handbereik. En af en toe even een hand op het voorhoofd en de vraag: gaat het een beetje? Eerlijk gezegd is het nooit in me opgekomen om een dagvullend programma voor ze te maken. Als ze ziek zijn liggen ze op de bank. En als het weer wat beter gaat wordt er weer een beetje gespeeld, met af en toe een beetje pauze.

En verder blijven de oudste twee, als ze ziek zijn, vaak ook wel een dagdeeltje alleen thuis. En vliegen wij af en toe in om te kijken hoe het ermee gaat.

Florence Nightingale is niet zo aan mij besteed, blijkbaar.

Ginny

Ik geloof niet dat iemand het hier over een 'dagvullend' programma heeft gehad...

Vic

Vic

10-02-2013 om 13:24

Eten en drinken

Ik verzorg ook alleen eten en drinken en af en toe een knuffel. Verder ben ik aan het werk Als ze heel ziek zijn hebben ze ook geen behoefte aan uitgebreid gedoe en blijft zelfs wel eens de tv uit.

Tango

Tango

10-02-2013 om 13:43

Slapen

Hier verzorg ik ook voornamelijk eten en drinken. Meestal haal ik iets speciaals in huis wat de zieke graag wil, lekker sapje, vla o.i.d. Verder kijken ze wat tv en soms lees ik wat voor, als ik tijd heb en niet werk.
Als ze ziek thuis blijven van school moeten ze hier ook verplicht naar bed om te slapen een aantal uur. Ben ik heel streng in, maar daar voorkom ik dan wel weer mee dat ze 'nep'ziek thuis blijven, want dan willen ze echt niet verplicht slapen Als ze echt ziek zijn doen ze dit ook zonder mopperen.

Mussie

Mussie

10-02-2013 om 14:25

Duurt zo lang

Dank voor de tips. Ik wil ook geen dagvullend programma hoor, maar zo'n herstellende zieke kan heel vermoeiend zijn. Het ene moment voelt hij zich opperbest en wil van alles, het andere moment zakt hij weer ineen. Afijn, het zal nu wel snel beter gaan.

Anneke

Anneke

10-02-2013 om 23:57

Hier

Bedje op de bank, iets te drinken, beschuitje, hele stapel Donald Ducks, even op Ipod, herhalingen van Klokhuis oid en af en toe een spelletje. Eigenlijk vind ik het altijd wel heerlijk om zo te tuttelen...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-02-2013 om 17:20

Jippox

Het was vooral mijn eigen verbazing waar ik tegenaan liep. Het is nooit in me opgekomen om ze bezig te houden als ze ziek zijn. Zou overigens best kunnen zijn dat dat is omdat ze er niet om vragen hier. Of ze zijn ziek en liggen op de bank. Of ze zijn aan de beterende hand en spelen een beetje en wisselen dit af met rustig lezen en tv kijken.

De in bed tip vind ik overigens wel een goeie. Hier worden we regelmatig voor het lapje gehouden...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.