Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe zetten jullie je kind stop [wordt verwijderd ivm dubbel draadje]

hoi,

Op school en overal waar mijn zoontje van 6 komt is hij een engel kijkt de kat uit de boom beleefd, etc. Maar sinds kort thuis, ok hij kan en mag zich hier uitleven na een schooldag. Maar hij test me nu steeds om iets anders uit, en ik moet alles uit de kast halen om hem te structureren, hij luisterd niet en alles wat terug komt in de dagelijkse dagstructuur probeert hij om zeep te helpen. Af en toe heb ik gewoon schrik om hem tot orde te roepen omdat hij me publiekelijk te kakke zet en niet luisterd me negeert. Ik heb het gevoel dat hij wat hij op school met vriendjes incaseerd, bij mij uitvecht of liever gezegd balanseerd. Lekker makkelijk hij weet dat ik altijd lief blijf en eeuwig geduld heb. Hoe kan ik hem toch stop zetten. snapt iemand wat ik bedoel, groetjes mamma van een mannetje met veel temperament en alleen thuis assertief en van zich af bijt terwijl dat niet hoeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

23-07-2010 om 09:18

Hmm

Ik denk dat jij zélf heel duidelijk de grenzen aan moet geven en dat je zoontje nu te veel kan doen waar ie zin in heeft omdat hij niet gecorrigeerd wordt doordat hij geen grenzen aangereikt krijgt in welke kader hij zich kan mis-/gedragen. Helaas kun je als moeder niet altijd lief en aardig zijn, jij bent het die de kaders moet aangeven en daar zal, zeker in het begin, tegenaan geschopt worden. Succes ermee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.