Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Esmee

Esmee

06-06-2011 om 09:19

Hoeveel kindjes uitnodigen?

Dochtertje wordt 6 en wil een feestje geven. Hoeveel kindjes uit haar klas is een beetje gebruikelijk? Ik dacht zelf aan 5 kinderen met haar erbij, dus 6 in totaal. Is dit niet wat weinig of vinden jullie dit gewoon een redelijk aantal?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Recept dino-ei

Men neme 2,5 kopje bloem, 2,5 kopje koffieprut, 1,5 kopje zout, 1 kopje zand en ongeveer 1 kopje water. Meng dit tot een stevige massa. Verpak een klein plastic dinospeeltje in de klei en maak er een ei van. Je kunt het laten drogen, maar dat duurt daaaaagen. Ik heb ze in de oven gedaan (geen idéé meer hoe warm, vast iets van 180 graden of zo), en dan nog duurde het een flinke tijd (uur?) voor ze goed hard waren. In het begin vaak draaien, anders platten ze erg af. Echt hard laten worden is wel het leukste, dan hebben ze wat te beitelen. Die dinospeeltjes konden er prima tegen.

Anneque

Wat een grappig recept, hoe kom je daar nou weer aan?
Nou ja, flink koffiedrinken maar, om aan die prut te komen (wij drinken zelden koffie...). Ik zie nu voor mijn geestesoog al zes jongetjes fanatiek hakken

Groeten,

Temet

Temet

Wij hebben net gisteren een partijtje gehad, ook zes, dus ik heb vooral kindermanagement tips: houd een programma bij de hand, maar laat het vooral uit de hand lopen en volg die kinderen een beetje. Uiteindelijk hebben we na een zeeeer geslaagde foto-speurtocht gevoetbald met 5 jongens terwijl er drie gewoon thuis een beetje aan het spelen waren met Kapla en auto's. Die hadden geen zin.
Andersom had ik reuze-stoepkrijt van het Kruidvat en dat kwam weer van pas toen ze elkaars Kapla-torens gingen vernielen.

Dus laat het gewoon een beetje gebeuren allemaal.

En geniet van de gezichtsuitdrukkingen: zoon straaaaalde bij school toen het partijtje ging beginnen.

Binnenspeeltuin is leuk, maar niet feestelijk

Maar dan als uitstapje met gezin of als schoolreisje of zo.
Voor een verjaardagsfeestje vind ik het niet feestelijk. Ik vind het leuker als op een feestje het gezelschap afgescheiden is van de grote massa (die je in zo'n ballenparadijs toch meestal hebt, je kunt het niet afhuren voor alleen jouw feestje) zodat het feestvarken ook echt een beetje middelpunt van het feest kan zijn.

Bij een buitenspeeltuin heb je vaak toch wat meer de mogelijkheid je als groep wat af te zonderen (zonder het helse kabaal van een binnenspeeltuin). En ook bij bijvoorbeeld een speurtocht door een museum ben je meer als groepje samen dan in Ballorig o.i.d.

Natuurlijk staat de keus van de jarige voorop, maar ook daarin hab je als ouder toch een stem? Jongste wil graag met hele klas naar de Efteling, tja, dat is gewoon onuitvoerbaar, qua vervoer, overzicht en kosten. Vorig jaar wilde ze een bioscoopfeestje: thuis dvd's kijken en popcorn eten. Dat was haalbaarder. En vergde niet meer organisatietalent dan het schrijven van een uitnodiging, het klaarleggen van een stapel DVD's en een paar zakken popcorn in de magnetron leggen zo ongeveer.

sahara

sahara

10-06-2011 om 15:06

Binnenspeeltuin

"Maar dan als uitstapje met gezin of als schoolreisje of zo"

En zo zie je maar dat smaken verschillen want ik zou dus echt nooit met het gezin een uitstapje naar een binnenspeeltuin maken. Echt nooit. Dat is voor mij echt geen ontspanning. Zonde van mijn geld. Er zijn zoveel leukere dingen om te doen. Maar ja, dat is mijn mening. Er zijn zat ouders die wel graag op een zaterdag of zondag in zo'n speelhal gaan zitten. Prima toch.

Maar als mijn kinderen voor hun verjaardagsfeestje naar zo'n speeltuin willen gaan dan mag dat best. Het lijkt mij voor kinderen juist leuk voor een feestje omdat ze dan samen door zo'n ding kunnen klimmen. En je kan het altijd combineren. Wij beginnen een feestje altijd thuis en daarna gaan wij al dan niet ergens naar toe.

Temet (recept)

Ik heb het ooit ergens op het net opgeduikeld, via zo'n dinosite geloof ik. De eieren zien er best echt uit
Die ren-je-rot is idd ook heel leuk, had 3 grote borden met dino's erop. Verder allerlei verschillende vragen hoor, lang niet alle kinderen hebben zo'n dino-manie als zoon. Ze waren erg enthousiast, toen ik het na zo'n 10 vragen zachtjes aan genoeg vond, kwam er een storm van protest...méér vragen wilden ze.

Vic

Vic

10-06-2011 om 17:45

Het feestje in de binnenspeeltuin

Ik heb dit jaar voor jongste het feestje in een binnenspeeltuin gehouden. Ideaal! Op woensdagmiddag direct na school zijn we erheen gereden (dus niet 7 kleuters in huis die de tent afbreken). We werden daar ontvangen door een 'echte' prinses die ons naar de feesttafel leidde. Na de patat en limonade hebben de kinderen heerlijk gespeeld. Vervolgens nog een rondje zingen met de prinses, waarbij dochter een cadeautje kreeg. Nog even spelen, en daarna het hele spul thuis afgezet. De kinderen vonden het helemaal super, en ik heb heerlijk koffie kunnen drinken terwijl zij aan het spelen waren. Na een paar uur tuteren je oren van het kabaal, maar dat is met een thuisfeestje niet anders
Is het makkelijker dan een thuisfeestje? Absoluut! En ook heel fijn dat je nadien niet gesloopt de hele avond op de bank hoeft te hangen.
Kan ik het nog goedmaken door te zeggen dat ik wel zelf de cakejes om op school te tracteren heb gebakken?

Fianna

Fianna

10-06-2011 om 21:25

Dirksmama

'Bij een buitenspeeltuin heb je vaak toch wat meer de mogelijkheid je als groep wat af te zonderen'

Ach wel nee, niet als je met een groep uitgelaten jongens bent. Die zijn zo weg.

Maar ik snap je punt wat beter, maar ik denk dat het niet zo werkt. Ik heb een feest thuis gehad voor oudste (met speurtocht) en in een buiten speeltuin en gezien hoe het ging in een binnen speeltuin bij een ander kind. Wat dat betreft niet echt een verschil hoor. Was allemaal een feest! Ik vind een binnenspeeltuin dus wel feestelijk, zelf eigenlijk weer feestelijker dan een dvd thuis met popcorn, maar dat is allemaal zoooo persoonlijk. dus daarom zou ik niet zo gauw roepen dat iets niet feestelijk IS, wel dat ik of vooral mijn kinderen dat vinden.

Valkyre

Valkyre

12-06-2011 om 18:56

Poeh

Ben net met zoonlief meegeweest naar een binnenspeeltuin (verjaardagsfeestje van buurjongen). Poeh, de herrie! Het was er ook nog 'ns veeeeeel te warm, bah. En de grote glijbaan rook naar urine... Maar zoonlief vond het gewéldig (hij was er nog nooit geweest), dus het zal niet de laatste keer zijn....

Het lijkt me wel minder werk dan een feestje thuis, dus ik kan me goed voorstellen dat je dat makkelijk vindt als ouder. Niks mis mee dus.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-06-2011 om 08:22

Oeh valkyre

Ik word altijd helemaal onpasselijk van die binnenspeeltuinen. Dat weerkaatsende gegil, die smerige plastic troep, de overspannen kindertjes die of veel te hard lachen of veel te hard huilen en dan inderdaad die tropische temperaturen. En temidden van die hel een in- en ingelukkig kind dat je af en toe komt vragen of je hier ook kunt logeren. Haha.
Groetjes
Massi

Tip binnenspeeltuin

Misschien leuk om te weten. In ermelo zit boerderij pret. Ook een binnenspeeltuin maar dan zonder de herrie (muziek).

Leuk voor een feestje.

En dan is er ook nog schateiland in voorthuizen. Erg mooi maar ook erg duur.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

13-06-2011 om 22:20

Deze

Deze speeltuin had wel muziek, maar die stond niet zo hard. Het was meer het gegil van de kinderen dat door die fabriekshal-achtige ruimte werd weerkaatst. Ik kan heel slecht tegen dit soort prikkels, dus ik was vandaag nog de hele dag doodop! (En zoon ook.) En inderdaad hoe vies - ik moest per se met zoon mee de glijbaan af (zo'n tube), en die stonk naar urine, gatverdergatver!

Mijn feestje is het niet, maar zoon vond het geweldig, dus ik vrees dat het niet de laatste keer was. Volgende keer oordopjes mee!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

13-06-2011 om 22:23

Oh oeps

Dat had ik al gezegd, van die urinelucht, haha! Het zat me ook best hoog - heb 't ook gezegd tegen die tieners die daar werken...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mijk

mijk

14-06-2011 om 14:47

Hele leuke maar vast bij

bijna niemand in de buurt... de five starfarm in Kamperland. Heel educatief buitengebueren. Binnenspeeltuin zonder herrie (ook niet gigantisch maar leuk genoeg. Goede koffie en een gigantische stapel tijdschriften voor mama!

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.