gb24
01-03-2013 om 19:25
Ideen gezocht voor afscheidsavond groep 8
Onze oudste dochter zit in groep 8 van de basisschool en zal dus in juli haar school gaan verlaten. nu hebben veel scholen op de de afscheidsavond een musical. Alleen is dat op onze school niet aan de orde (het is nl. een vrij christelijke school). De avond begint daarom met een stukje bijbelgedeelte, dan pauze en na de pauze mogen de kinderen nog iets leuks doen. iets van een zelfgemaakte kwis. of iets dergelijks. Wie heeft er leuke ideen zodat we er wat gezelligs van kunnen maken na de pauze met de kids.

P
01-03-2013 om 19:57
Vraagje
Waarom mag een musical niet en een zelfgemaakte kwis of iets dergelijk wel? In het eerste geval zorgt school ervoor dat ze een musical uitkiezen die geschikt is en in het tweede geval moet je dat maar afwachten?

Maanve
01-03-2013 om 20:30
P, gokje
Omdat muziek (anders dan psalmen) 'werelds' is. Denkend aan de reformatorische school waar mijn schoonmoeder werkt dan is iets met moderne muziek ondenkbaar.
Voor de starter van het topic: wat is er de afgelopen jaren gedaan? Wellicht iets met gedichten aanvullen. Aan pictionary kan je je geen buil vallen. Ik denk nog even verder...
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P
01-03-2013 om 20:36
Maanve
Ik zeg toch dat ze dan juist zelf de musical kunnen uitkiezen. Zouden er echt geen musicals zijn met niet wereldse liederen of een toneelstuk. Het hoeft toch geen musical te zijn? Er zijn ook al scholen die een film opnemen en laten zien, kun je zelf het script schrijven en zo refo maken als je wilt.

Annet
01-03-2013 om 20:50
Petje op, petje af
Daar was ooit een tv-programma van. Wij hebben het gedaan bij een 50-jarig huwelijk van mijn ouders.
We lieten foto's zien van gelegenheden, kleinkinderen als baby, auto's van vroeger, etc. Iedereen begint met een petje op. Na elke vraag moet degene die het fout heeft, gaan zitten. De vragen moeten vrij makkelijk zijn (en natuurlijk christelijk-proof in jullie geval)zodat deelnemers niet te snel afvallen. Hiermee krijg je een grappige quiz die helemaal bij groep 8 past (aangenomen dat jullie voldoende passende vragen kunnen verzinnen) maar die toch bij de school past.
Ik denk bijvoorbeeld aan:
- welk merk heeft de auto van de directeur
- wat is de juiste volgorde van de broertjes/zusjes van Jantje
- wat heeft meester Piet getracteerd toen hij jarig was
- hoeveel jaar bestond de school bij het feest in.......
- hoe heette de juf in groep 2

Annet
02-03-2013 om 18:08
Of quiz leerlingen tegen ouders
Dat doen ze in groep 8 bij jongste. Niet bij de afscheidsavond, geen idee wanneer wel. Hier is het een nationale geschiedenisquiz vanaf de middeleeuwen. De meester gaat geloof ik de leerlingen serieus voorbereiden op deze uitdaging.
Mooie nuttige bezigheid na de cito!