Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

23-08-2011 om 10:19

Ik ben niet goed zegt de kleuter


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

25-08-2011 om 09:13

Maaike en valkyre

Het was verder een lieve juf, maar ze had het best druk met 30 kleuters. Dan snap ik wel dat je creatieve drukke uitspattingen een beetje wilt inperken. Ze heeft ook wel eens gezegd dat ze het heel grappig en origineel vond, maar dat het niet kon omdat anders 30 kleuters het na zouden doen.

Hier geen werkjes

Zoon kreeg in groep 1 geen werkjes. Er werd zeker later in het schooljaar wel wat gestuurd in de activiteiten. In groep 2 (zelfde klas) kregen de kinderen een werkboek en konden ze daar zelf in doorgaan tot het op was, maar dat was vziw niet gekoppeld aan werkjes waarvan een bepaald aantal in een bepaalde tijd gedaan moest zijn.

Maar het is ook geen Montessorischool, misschien daarom.

Groeten,

Temet

Nog een boekentip

Misschien heb je nog iets aan het volgende boek:
Breinlink van G. Dirksen en H. Moller. Hier ook in de bibliotheek te lenen.

Guinevere

Guinevere

25-08-2011 om 20:24

Poppenhoek?

Hier heet de poppenhoek "huishoek". Dat klinkt iets aantrekkelijker voor de jongens.

Jup

Hier ook huishoek. Er spelen ook regelmatig jongetjes in.

Groeten,

Temet

Serwe

Serwe

26-08-2011 om 14:26

Hier

Bij het vrij spelen mogen de kinderen echt vrij kiezen. Ook als ze elke dag voor hetzelfde speelgoed kiezen is het goed. Ze worden daarop niet beoordeeld. Wel kijkt de juf naar of ze kunnen samenspelen met andere kinderen zonder ruzie te maken ed. Ik heb nog nooit gehoord dat de juf het raar vindt dat kinderen hun fantasie gebruiken bij het spelen.

Als ze werkjes doen dan doen ze ook allemaal tegelijk een werkje. Alleen het niveau van de werkbladen verschilt. Dat soort dingen moeten dan ook maar omdat ze allemaal tegelijk aan het werk gaan voelt niemand zich buitengesloten of heeft het idee dat de andere kindjes meer of minder doen.

Het is ook heel rustig en voorspelbaar omdat elke dag hetzelfde verloopt. Een van de eerste dingen die me opviel toen ik deze school bezocht was de rustige sfeer in de kleuterklas. Heel anders dan een andere school die ik bezocht waar alle kinderen door elkaar liepen en het heel chaotisch was.

8 werkjes

8 werkjes in de week, dat betekent dat als ie vanaf maandag er elke dag 2 doet hij de vrijdag vrij heeft.
Leg 'm dit uit, mooie voorbereidende rekenles.

ayla

ayla

31-08-2011 om 09:20

Geniepige

Ondertussen lig ik iedere ochtend met hem in een deuk, het is een kleine geniepige kleuter. Hij weet dat hij pas in een 'hoek' mag spelen na de kring en iedere ochtend probeert hij het weer, juffrouw mag ik in de bouwhoek, nee aylazoon, je weet dat dat pas mag na de kring. Ik zie hem dan gewoon denken, %^&%$ weer niet gelukt. Dan gaat hij proberen met de mag werkjes. Juf mag ik kleien, nee aylazoon, je moet nog 4 pionnetjes doe nou maar eerst een moet werkje. Verdorie dat mag ook al niet... Dan pakt hij onder luid zuchten een moet werkje waar hij dan met tegenzin aan gaat beginnen, tot hij buurjongen/buurmeisje ziet met een veel interessanter werkje en zich vooral met die bemoeit. Einde verhaal, werkje niet af en op woensdag pas 1 pionnetje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.