Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
guera

guera

17-01-2011 om 17:11

Ik snap er niks van (wakker worden tijd)

Ik vind het toch zo n bizar fenomeen en ben benieuwd of iemand een theorie heeft of dat het herkenbaar is.
Onze kids zijn bijna 8 en 5. Ze gaan elke dag rond 7 uur a half 8 naar bed. Oudste leest nog even maar om kwart voor 8 gaat het licht vaak wel uit. Jongste is al eerder in slaap gevallen. Ze worden dan rond kwart voor 7 wakker uit zichzelf. Ze zijn al wakker als wij opstaan. Deze bedtijden hebben we altijd. Ook in het weekend. Ze gaan dan niet later naar bed. Ook in het weekend zijn ze rond kwart voor 7 wakker BEHALVE op maandag. ELKE maandag ALTIJD moet ik ze wakker maken rond kwart over 7. Hoe kan dat nou??? waarom maandag en niet zondag uitslapen?
Als ze in het weekend laat naar bed zouden gaan zou ik het begrijpen maar nogmaals ze gaan elke dag even laat naar bed....
Wie heeft een idee hoe dit nou kan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

17-01-2011 om 17:23

Oh, da's makkelijk

Daar hadden The Mamas and the Papas al een verklaring voor:

Monday Monday, so good to me,
Monday Monday, it was all I hoped it would be
Oh Monday morning, Monday morning couldn't guarantee
That Monday evening you would still be here with me.

Monday Monday, can't trust that day,
Monday Monday, sometimes it just turns out that way
Oh Monday morning, you gave me no warning of what was to be
Oh Monday Monday, how yould cou leave and not take me.

Every other day, every other day,
Every other day of the week is fine, yeah
But whenever Monday comes, but whenever Monday comes
You can find me cryin' all of the time

Monday Monday, so good to me,
Monday Monday, it was all I hoped it would be
Oh Monday morning, Monday morning couldn't guarantee
That Monday evening you would still be here with me.

Every other day, every other day,
Every other day of the week is fine, yeah
But whenever Monday comes, but whenever Monday comes
You can find me cryin' all of the time

Monday Monday, ...

guera

guera

17-01-2011 om 18:42

Pelle

In vakanties gaan ze meestal wel iets later naar bed. De eerste dagen gewoon vroeg wakker zoals altijd en daarna slapen ze ietsje langer. Incl de eerste maandag na de vakantie en dan snel weer in gewone ritme. Maar goed ze gaan dan ook niet extreem laat naar bed. Wij hechten meer aan de vrije avonden denk ik

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

17-01-2011 om 20:30

Guera

ik zal het je nog sterker vertellen...mijn kinderen moet ik elke dag, door de week, uit bed rammelen....maar in het weekend zijn ze ver voor 8 uur wakker!!!

Guinevere

Guinevere

17-01-2011 om 21:11

Haha margje

Ha, grappig Margje, en nog een van mijn favoriete liedjes. Ik had 'm eerst als ringtone maar moest steeds wisselen op dinsdag en zondagavond laat.
Guera, je kinderen hebben gewoon behoefte aan een 8-daagse week. Hun bioritme is niet in de pas met een 7-daagse week in elk geval. Die 7-daagse week is trouwens ook maar een menselijk bedenksel.
Heb je trouwens 's morgens niet genoeg tijd als je ze om 7.15 uit bed haalt?

koentje

koentje

18-01-2011 om 09:16

Guara

Ik herken het verschijnsel enigzins, hoewel mijn zoon iets onreglematiger naar bed gaat en wakker wordt. Maar wij hebben ook een periode gehad dat hij altijd op maandag wakker gemaakt moet worden, terwijl hij in de weekenden idioot vroeg wakker is.....
Maar tegenwoordig moet ik hem dagelijks wakker makken... door de week dan.

Marieke

Marieke

18-01-2011 om 12:14

Zondag

Doen jullie misschien iets op zondag waardoor ze veel meer moe zijn als ze gaan slapen? Zwemmen bijvoorbeeld of iedere zondag een lange boswandeling. Misschien zijn ze zondag aktiever dan de doordeweekse dagen, waardoor ze op maandag uit willen slapen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.