Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
anoompje

anoompje

09-11-2010 om 17:04

Jokkende dochter

Ik vind dit heel moelijk maar ik vraag hier toch om raad. De vijf jarige dochter van onze beste vrienden jokt en manipuleert. Ze jokt echt over de raarste, schijnbaar onnodige zaken. Om een voorbeeld te geven, ik doe mijn dochter gel in haar haar en zij vraagt of ze ook mag. Ik vraag heeft mama niet net je mooie lange haar mooi gedaan? nee zegt ze, mama heeftniets gedaan.
blijkt niet waar, ze zegt dat een tekening gevallen is en vraagt om nieuw papier, dit blijtk niet waar, de tekening zit gewoon in haar tas, ze vertelt dat ze nooit naar een bepaald tv progtamma kijkt, dit blijkt niet waar, ze kijkt er altijd naar enz enz echt de hele dag door. Ik begrijp het niet, het lijkt ene rustig lief meisje maar ze maakt een ontevreden indruk. Ze huilt veel, alleen bij haar moeder ik kan gene gesprek voeren met moeder want dochter bepaalt de sfeer enorm. We hebben al meerdere gezamenlijke uitjes afgezegd om deze reden, onze dochter kan het ook helemaal niet met haar vinden. Ze zegt dat ze jokt en haar de schuld van zaken geeft. Nogmaals ik wil deze vrienden niet kwijt en wil graag nog veel leuke dingen met ze doen.

Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lastig

toch eens met de vriendin afspreken zonder de kinderen erbij. Het lijkt mij dat het meisje erg opzoek is naar aandacht en dat op een negatieve manier doet. De ontevredenheid kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben dat weet ik ook niet.
Sterkte mUizemeis

anoompje

anoompje

09-11-2010 om 18:57

Reactie

Dank voor je reactie,

Ik denk idd ook dat dit meisje op een negatieve manier aandacht vraagt, maar het is zo storend. Ik merk ook dat mijn houding verandert tov dit meisje en haar moeder. Vervelend gevoel. Ik voel me schuldig en probeer positief te blijven, maar dat lukt me dus vaak niet. Ik spreek regelmatig met vriendin zonder kinderen af, maar het contact tussen mijn man en ik en vriendin met man is ook zo gezellig.

Ik denk ook dat er iets met dit meisje is, maar ik kan mijn vinger en niet opleggen. Overigens is het onderwerp niet bespreekbaar met de moeder, wat ik ook wel weer begrijp.

in ieder geval, dank voor je reactie!

buzz

buzz

10-11-2010 om 14:25

Mijn dochter

van nog maar 3 doet dit ook.
Verschrikkelijk, waar is je pop, oh die heeft de hond kapot gebeten, ligt gewoon op tafel, ik was onder fruiteten op de motor op de peuterspeelzaal, was niet waar, mijn broertje spoeg eerst, niet waar, zelfs hele verhalen over vanalles en nog wat, en dan echt niet aardig.
Ik heb het er met de peuterjuf over gehad.
Dat hoort ook bij uitproberen zij ze, (maar ze is er wel erg vroeg mee, en dan is uitelggen erg moeilijk)om dingen voorelkaar te rkijgen, en sommige kinderen hebben zo veel fantazie dat het zo kan zijn dat ze graag op de moter had gewild toen dat het niet mocht en dat ze darom verteld heeft dat ze dat gedaan heeft.
Het is bewust en onbewust doorelkaar, maar net als met alle dingen van tijdelijke aard als je er maar goed mee omgaat, consekwent zijn, sreng dog rechtvaardig (zech iki in mijn hoofd altijd) en uitelggen. En als je ziet dat ze jokt onmiddelijk mee confronteren.
Mijn reactie is metteen, ik geloof het niet jij jokt en ik vid dat niet leuk.
En als jij heel vaak jokt geloof ik je ook niet als je dingen verteld die wel waar zijn, dadelijk vind niemand je meer aardig want lieve kindjes jokken niet en dan willen ze niet meer met je spelen.
Mijn zoon heeft het heel even gedaan, en dat was zo weer over na deze uitleg. Bij mijn dochter nu (al heel vroeg) dringt het nog niet helemaal door. Maar we blijven er aan werken, ook aan het de aandacht vragen en zin doordrijven, eens zal het kwartje toch wel vallen. Hard aan werken zou ik dus zeggen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.