Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kalligrafie - tips?

Dochter, 9 jaar, vraagt voor sinterklaas een kalligrafiepen. Na wat zoekwerk op google kom ik er niet meer uit. Er zijn zoveel typen en soorten. Heeft iemand ervaring of tips voor de aankoop van zo'n set - boek ... voor een kind?
Ik wil niet dadelijk een kind dat na het schrijven van een woord al teleurgesteld is (en verder vraagt ze voorlopig niks dus dit wordt haar waarschijnlijk haar hoofdkado).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

14-11-2012 om 15:36

Kantoorboekhandel

Dochter wilde ook graag een kalligrafiepen en voor 2,95 heb ik er eentje gekocht zodat ze er leuk mee zou kunnen gaan schrijven. Dat heeft ze dan ook heel even gedaan.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-11-2012 om 16:10

Lastig

Ik heb zelf toen ik een jaar of 14 was een kalligrafiepen gehad, maar het was erg lastig om daar goed mee te schrijven, dat belemmerde de motivatie nogal. Als het het hoofdcadeau wordt zou ik me goed informeren, zodat. Je een goede pen hebt, en er een op kinderen gericht boekje bij geven.

Merel

Merel

14-11-2012 om 16:17

Vulpen

Ik had vroeger een kalligrafie vulpen met meerdere koppen die je erop kon schroeven. (je hebt ze nog zag ik op google, van Bruynzeel). Is minder geknoei dan een losse pen en een inktpotje.
Ik had er meerdere kleurtjes inktpatronen bij en het mooi schrijven ging eigenlijk best makkelijk. (zat ook een klein blaadje bij met wat uitleg)

69er

69er

14-11-2012 om 17:48

Stift

Mijn dochter heeft op de basisschool wat les gehad in kalligraferen en voor de kinderen gebruikten ze daarvoor stiften, om te leren handiger dan een pen
69er

Nicky Lohs

Nicky Lohs

14-11-2012 om 18:26

Bruynzeel

Die van Bruynzeel is echt een aanrader. Niet duur en werkt perfect. Ik moest hem aanschaffen voor mijn opleiding. Had nooit eerder iets met zo'n pen gedaan maar met deze lukt het meteen heel goed. Een goed, duidelijk boek is misschien nog wel belangrijker dan de pen zelf trouwens.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

14-11-2012 om 18:40

Werkt alleen bij

Rechtshandigen.

Rosa van der Zanden

Sasvangent

Sasvangent

15-11-2012 om 09:24 Topicstarter

Vulpen

ok allemaal, ik denk dat ik voor een vulpen ga en niet voor zo'n 'insteekpen' met punten... dat gaat waarschijnlijk te moeilijk zijn.
Ik heb een paar boekjes gevonden maar allemaal in het Frans, tot nog toe geen nederlandstalig boekje. Ik weet niet of er veel tekst staat in zo'n boek want anders kan ze er niet veel mee.

Verder ga ik ook nog een paar van die stiften bijvoegen en mooi papier en een oefenschriftje. En dan hopen dat het enigzins lukt .

Beetje laat, maar.... fineliners

bestaan er ook met kalligrafiepunten! Dat is nog handiger (geen vullingen) en misschien minder duur dan een vulpen. Ik heb ze voor mezelf een keer gekocht bij de hobby/schilderwinkel, en ze doen het best.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.