Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Linda99

Linda99

25-11-2009 om 12:01

Karate, taekwondo, jiu jitsu of....?

Voor onze dochter van 8 zijn we aan het rondkijken naar een sport die haar goed kan helpen op het gebied van weerbaarheid/verlegenheid. Maar er is best veel op dat gebied en ik zie nu al niet de bomen door het bos.

Wie weet een site waar ik makkelijk alle verschillen van dit soort sporten kan lezen. Ook ervaringstips zijn erg welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

25-11-2009 om 12:27

Wikipedia

Ik vind wikipedia voor dat soort dingen altijd erg geschikt.

Ise

Ise

25-11-2009 om 14:35

Kijken

Misschien kun je eens gaan kijken bij een sportschool die verschillende dingen aanbiedt en daar eens vragen wat het meest geschikt is voor jouw dochter. Ze zal vast ook een paar proeflessen mogen doen.

Ilva

Ilva

25-11-2009 om 15:15

Wushu

Mijn zoon doet wushu. Een soort basis van de oosterse vechtsporten. Nu (het tweede seizoen) vechten ze nog niet echt maar is het een soort vechtversie van tai chi. Alleen sneller en met schoppen erbij. Maar wel een vorm (37 vorm) Hij vindt het geweldig. Ik weet natuurlijk niet waar jullie wonen maar info hierover vind je op http://www.kenkungfu.nl. Ik geloof dat wat mijn zoon nu doet Chung-I-Chuan heet. Onder wushu valt iets meer geloof ik (ik snap het zelf ook niet helemaal hij is vindt het geweldig).

Mathilde

Mathilde

01-12-2009 om 12:05

Aikido

Mijn halfbroers en halfzus hebben op dezelfde leeftijd op aikido gezeten, een jaar of vijf in totaal denk ik. Ze vonden dat erg leuk om te doen. Het is geen agressieve vechtsport, je leert vooral worpen (niet slaan of schoppen) om jezelf te verdedigen. En dat geeft weer zelfvertrouwen. In de ruige praktijk van de grootsteedse scholengemeenschappen hebben ze daar wel eens profijt van gehad.

Peetje

Peetje

02-12-2009 om 14:14

En hier:

hoihoi,

Zoon (net 10) doet sinds de zomervakantie aan judo. En ik vind het helemaal geweldig, maar hij ook (en daar gaat het om). Zowel het fysieke (letterlijk stevig leren staan, maar ook incasseren) als ook bepaalde gedragsregels (groeten) en zo kan ik wel even doorgaan.
Maar vooral: zoon heeft er plezier in, durft nu in het dagelijkse leven eerder een confrontatie aan (zonder in een achtbaan van emoties te komen) en is minder angstig.

Heb trouwens een tweetal vriendinnen die al jaren met erg veel plezier aan Aikido doen. Volgens mij is dat iets meer gericht op ontspanning/meditatie en doe je het meer alleen. Hier bij de kinderjudo; wordt er toch echt gestoeid. Maar ik kan me helemaal vergissen hoor!
Ga anders bij de sporten die je aanspreken een keertje kijken; een proefles is meestal gratis (of kost 5 euro ofzo).

Veel plezier!
groeten,
peetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.