Bloemenzee
05-05-2026 om 16:18
Kermisgeld
Hoeveel kermisgeld krijgen jullie kinderen? Hier een zoon eind basisschool en ik vermoed dat de vraag als het volgende week kermis is wel gaat komen. We gaan ook vast nog een keer met familie en dan betalen wij denk ik nog gewoon.
krulliebollie
06-05-2026 om 10:02
ik vind kermis vreselijk. Dochterlief vond het leuk toen ze klein was. De kermis is altijd rond haar verjaardag dus gingen we heen. Een paar attracties, eendjes vissen en een suikerspin. Overdag is het wel te doen maar zodra het wat later wordt vind ik de sfeer vaak grimmig, de muziek te hard, de jongeren irritant. Hahaha, niet mijn ding. Dochter is nu bijna 20 en gaat ook nooit meer heen. Vind ze zonde van het geld.
Alias1
06-05-2026 om 10:22
Lisabette schreef op 05-05-2026 om 23:17:
Je kunt je zoon en zijn vrienden ook aanmoedigen om samen blikjes in te zamelen. Verdienen ze gelijk wat en goed voor het milieu. Dat hebben mijn kinderen wel eens op de kermis gedaan.
zoon en vrienden = minimaal 3 personen. Een attractie kost 3 euro, 15 cent per blikje, dus minimaal 60 blikjes nodig. Tegen de tijd dat het geld bij elkaar gesprokkeld is, is de kermis voorbij?
1968
06-05-2026 om 11:29
Roos57 schreef op 05-05-2026 om 17:49:
[..]
Dit en leuk voor kinderen. Mijn kinderen kijken er met plezier op terug . Vooral het gokken 😜
ach ja dat gokken, dat vond ik als kind zó leuk, maar een goede les om eerst eens te kijken wat er eigenlijk te winnen viel. Het was zo'n spel met een rondje plaat en een soort stang die dan bakjes eraf schoof en ieder bakje was een punt. En sommige bakjes wel 10 punten! Op het einde van de kermis had ik heel veel punten maar toen bleek dat eigenlijk alle prijzen super stom waren en alleen de echt leuke dingen bizar veel punten kostten. Dus heb ik uiteindelijk een oranje koffertje gekozen wat van waarde denk ik 5 gulden was, maar ik er 25 gulden aan besteed heb om te winnen, goede les voor de toekomst geweest.
Later net zo'n verhaal van een kennis gehoord, die had uiteindelijk 6 cola glazen voor 50 gulden ofzo haha. Doe je maar één keer zoiets. (tenminste ik wel)
Ysenda
06-05-2026 om 11:35
troelahoep schreef op 06-05-2026 om 09:38:
Ik vind de reacties van Lisabette altijd wel vermakelijk eigenlijk
Serieus nemen kan in elk geval niet.
Ysenda
06-05-2026 om 11:37
Alias1 schreef op 06-05-2026 om 10:22:
[..]
zoon en vrienden = minimaal 3 personen. Een attractie kost 3 euro, 15 cent per blikje, dus minimaal 60 blikjes nodig. Tegen de tijd dat het geld bij elkaar gesprokkeld is, is de kermis voorbij?
Daar moet je dan ook mee beginnen als de kermis weg is zodat je geld hebt voor de volgende.
nlies
06-05-2026 om 11:48
Poezenmeisje schreef op 06-05-2026 om 00:06:
[..]
En daarna het geld uitgegeven op de kermis.
👍🏼
Tijdje geleden 2 meisjes aan de deur, zo rond de 10 jaar denk ik, of ik lege flessen had. heb er een paar opgezocht, en toen gevraagd wat het doel was. Ik dacht schoolaktie of zo. Bleek dat ze geld aan het verzamelen waren voor de komende kermis 😆
Stresskipje
06-05-2026 om 13:02
Wieder schreef op 05-05-2026 om 16:49:
Oh goody, kermissen kunnen blijkbaar ook op de uitdijende lijst van dingen die absolúút niet meer kunnen.
Ik had altijd een hekel aan de kermis en zo lang het kon heb ik voor mijn dochters verzwegen dat er een kermis was in het dorp. Toen de kinders niet meer voor te liegen waren, nou ja, toen het niet meer te verzwijgen was, bleek dat ze het zelf ook niet echt leuk vonden. Ik heb geen idee want attracties tegenwoordig kosten, maar ik zou een paar keer een attractie en een suikerspin ofzo bekostigen. Misschien even checken wat vriendjes meekrijgen.
Haha, ik probeer het onderwerp ook elk jaar weer te ontwijken.
Ik vind het inmiddels zo achterlijk duur geworden dat ik de kinderen voorreken wat het zou kosten, en dat we van dat geld lekker pannenkoeken kunnen eten, bij het pannenkoekenhuis met die grote leuke speeltuin. De jongsten kiezen dan daarvoor. De pubers verkiezen wel de kermis, maar die mogen het zelf betalen van hun zak/kleedgeld en salaris.
BlairW
06-05-2026 om 13:03
Nick90 schreef op 06-05-2026 om 04:39:
[..]
Succes met een plekje vinden!
Dat is tot nu toe altijd nog wel gelukt 😊 en anders kan ik altijd nog bij familie op het balkon crashen, die wonen aan de route 😁