Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

04-03-2013 om 20:11

Kijkt heel groep 7 hier echt naar?

Mijn 10-jarige zoon beweert dat heel zijn klas (oké, combi groep 7/8) mag kijken naar "Locked up abroad" en dergelijke programma's. Verder ook graag naar programma's waarbij onschuldige zwemmers worden verslonden door onderwatermonsters (hoe heet dat programma), Air crash investigation en andere bloederige programma's.
En? heeft hij gelijk? Ik heb hem nu dringend verzocht om iets anders op te zetten. Hij is nog niet helemaal maf, hij kijkt ook graag naar het Jeugdjournaal en Klokhuis en normale docu's.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-03-2013 om 20:17

Echt niet!

Daar mag dochter echt niet naar kijken, maar ik denk ook niet dat ze dat wil. Ik vind het helemaal niets voor een basisschoolkind.

Dendy

dorle

dorle

04-03-2013 om 20:40

Nee joh

Mijn 10 jarige heeft nog nooit gekeken.

Guinevere

Guinevere

04-03-2013 om 20:50

Kijk eens aan, 3-0

Kijk eens aan, dat is al 3-0 voor mij, want ik kon het me ook niet echt voorstellen. Ze zullen wel weer sterke verhalen ophangen op school...

Tango

Tango

04-03-2013 om 21:13

Welnee!

Hier hoor ik dochter, groep 8 daar echt niet over. Zij zou er zelf al niet naar willen kijken want momenteel is alles met bloed e.d. eng. Ik zou ook inderdaad vragen om iets anders op te zetten. Overigens heeft zoon van 8 via een vriendje laatst een spelletje op de tablet gevonden: Kick the Boss. Mag hij ook niet meer spelen van me, alleen maar geweld en bloed. Bah, ik houd er niet van hoor.

Mama 5

Mama 5

04-03-2013 om 22:55

Statistieken

Hier ook niet. Mag niet van mij.

Vic

Vic

04-03-2013 om 23:12

Hoe laat komt dat?

Ik heb toevallig dat Locked up vandaag op de sportschool gezien. Volgens mij rond 20.00 uur, dus dat zou wel een tijdstip zijn dat mijn kind (destijds) in groep 7 het had kunnen zien. Ik heb nooit tv-programma's verboden. Gek eigenlijk, want met films kijk ik altijd naar de leeftijdsgrens. Op Animal Planet zag mijn jongste (8) ook wel eens een beestje verslonden worden, maar ik weet niet of je dat ook onder 'bloederige programma's' schaart.

Annet

Annet

05-03-2013 om 00:09

Ik weet niet eens wat het is

Maar ik ga zoon in groep 8 morgdn vragen wat het is.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-03-2013 om 00:20

Ltc?

Klinkt als LTC. Had die zonder eigenlijk nooit gezien, maar zie 'm nu nog wel eens bij de sportschool. Vindt het niet echt programma's voor groep 7, maar snap de reacties hierboven "daar mag mijn kind echt niet naar kijken!" eigenlijk niet. Ik zie geen reden om mijn groep 7 kind dit te verbieden. Hij is de tijd van K3 en het Sinterklaas al lang voorbij

Sukran

Sukran

05-03-2013 om 04:09

Locked up abroad

Mijn 10jarige zoon kwam het toevallig binnen toen wij erlangs kwamen met zappen en even bleven hangen "Wat is dit nu weer?" Binnen 5 minuten smeekte hij of we het alsjeblieft af wilden zetten. Gaat voorstellingsvermogen zo ver te boven dat hij het niet kan relativeren, vond het doodeng. Afgezien van het feit dat hij het zelf niet wil, nee, hij zou het ook niet mogen kijken.

Hier ook niet, maar..

.. het zou me niet verbazen als klasgenoten van mijn zevendegroeper dat soort programma's kijken. Type stoere jongentjes met oudere broers misschien? Zesdegroepers die naar James Bond gaan, vijfdegroepers die Flikken Maasstricht of CSI kijken, vierdegroepers die naar Goede Tijden kijken, ik heb het allemaal wel voorbij zien komen. Ik ben niet heel tuttig of betuttelend bij het uitzoeken van programma's of films vind ik zelf, maar qua tijdstip en inhoud vind ik dit veel van dit soort programma's nog niet zo geschikt voor basisschoolleerlingen.

Er zullen dus best klasgenoten van je zoon zijn die deze programma's zien, maar de hele klas? Da's vast een gevalletje 'iedereen heeft een Iphone/meer zakgeld/mag tot heel laat opblijven behalve ik'.

skik

Ilva

Ilva

05-03-2013 om 10:08

Hier

Rivermonsters ja, Lock up abroad nee. Maar dat is meer omdat ze het niet interessant vinden. Maar rivermonsters is natuurlijk een prachtig programma. Ja, er zijn verhalen dat mensen worden opgegeten maar meestal zijn dat legendes. Er zijn verhalen over vissen die mensen aanvallen en daar gaat die man dan naar op zoeken. Prachtig programma en ik zou niet weten waarom mijn 10 jarige daar niet naar zou mogen kijken. Wij kijken veel naar discovery en dat soort zenders. En van Lockup up abroard kunnen ze hooguit leren nooit stomme dingen te doen als drugs over de grens brengen.

**Chrissie**

**Chrissie**

05-03-2013 om 11:12

Hier wel...

Onze zoon (11 jr, groep 8) mag er wel naar kijken, ik kijk zelf ook mee. Ook naar air crash investigations. Zo bloederig vind ik het nu ook weer niet, eerlijk gezegd. Of andere kinderen in zijn klas wel of niet kijken weet ik eigenlijk niet.
Onze zoon is trouwens geen stoer en wild type of wat dan ook. Heel vriendelijk en easy going, al zeg ik het zelf...

Merel

Merel

05-03-2013 om 12:07

Het is ook in de ochtend van 7 tot 8

Zoon is iets ouder en kijkt wel eens (locked up abroad) maar ik zie dat hij het vaak 's ochtends even op heeft staan. Het is namelijk ook van 7.00 tot 8.00 uur en dan zapt zoon er wel eens voorbij en blijft erbij hangen. Het kan dus zijn dat kinderen het in de ochtend zien? Mijn zoon zou het wel mogen zien, maar vond dat denk ik nog niet interessant op zijn 10e jaar.

En wat met bones, csi voor 11 jarigen?

volgens 11 jarige zoon (groep 8) kijkt 'iedereen' naar Bones en CSI. Ik heb nu een paar afleveringen opgenomen maar we hebben ze nog niet gezien. Ik weet niet, zoon kan er zeker wel tegen maar ik vind het niet echt voor kinderen, dochter is 9 en ik denk dat zij er nachtmerries van zou krijgen. Vanaf welke leeftijd kijken jullie kinderen hiernaar?

Wat ik wel gek vind, ik had eens een aflevering voor zoon opgezet van Grimm, maar dat vond hij zelf eng (is zowat de eerste keer dat hij iets eng vond en een vriendin van mij had met dit programma exact dezelfde reactie bij haar kind). Dat mocht hij dan zien en dat wilde hij dan niet.

Overigens kijken mijn kinderen hier naar 'Dokters', is niks bloederig vond ik dat af en toe best pittig qua onderwerpen. Nu ze hebben veel afleveringen gezien en ik heb toch regelmatig uitleg moeten geven. Wat vinden julie van dit programma?

Ilva

Ilva

05-03-2013 om 13:01

Nee, geen bones en csi

Nee, dat soort programma's vind ik niet nodig. Daar vind ik ze echt nog veel te jong voor. Vanaf een jaar of 14/15 misschien. Ik weet nog wel dat ik Derrick zelfs eng vond rond m'n 15e. En dat was toch nog veel liever dan de serie's van nu. Nee, zeker Bones, ik kijk er graag naar maar soms draai ik m'n hoofd even weg.

ishtar

ishtar

05-03-2013 om 14:05

Locked up abroad

ken ik niet, maar klinkt niet als iets wat mijn kinderen zouden mogen (of willen) zien. Middelste (net 12) heeft wel eens csi gezien, toen hij nog 11 was. Flikken Maastricht zou nu ook wel mogen(al vond ik die aflevering van vorige week met die aanslag op een school wel tè heftig) dus dat wordt alleen als wij erbij zijn.

pika

pika

05-03-2013 om 14:11

Csi

ik ken het niet, locked up abroad maar zal het ook eens aan zoon vragen.
Grimm vind ik ook geen leuke serie, terwijl ik eigenlijk wel veel kan zien. Kan me voorstellen dat kinderen dat eng vinden.
CSI is heel het gezin dol op, zoon kijkt sinds dit jaar(12) mee.

pika

pika

05-03-2013 om 14:12

Kijkwijzer

http://www.kijkwijzer.nl/index.php?id=26&i=38913

csi staat bij kijkwijzer voor 12 en ouder

Kijkwijzer

Ik heb even gekeken bij die kijkwijzer, Bones en CSI staat vanaf 12 jaar. Dat moet dus kunnen voor zoon.

Ik heb ook even gekeken voor Grimm en er staat inderdaad 16 jaar bij. Vriendin en ik hadden het er even over gehad, waarom onze kinderen dat blijkbaar toch eng vonden terwijl ze liefst enge dingen willen zien... . We kwamen er op uit dat het vooral eng was omdat er geen (duidelijke) scheiding is tussen mens/monster. Deze verklaring vonden we beiden aannemelijk. Want zoon kijkt graag naar de LOTR films bv. maar daar is wel die scheiding duidelijk.

Weer wat wijzer geworden.

Guinevere

Guinevere

05-03-2013 om 21:31

Rivermonsters, dat is het idd

Inderdaad, dat programma met die gevaarlijke vissen heet Rivermonsters en ik heb daar een stuk minder problemen mee dan met dat Locked up Abroad, dat gaat meestal over drugssmokkelaars die dan in een vreselijke nare gevangenis worden opgesloten. Toch fijn dat ik niet de enige ben die dat laatste programma niet geschikt vind ook al is het om 20.00 in de avond. Nu heb ik nog wat extra munitie . Tnx!
Hier nog geen CSI maar dat zal ongetwijfeld ook wel in de smaak vallen. Wat hij laatst ook per ongeluk aan zette was een aflevering van Dr. Phil over een jongen van 12 die zijn zusje van 10 vermoord zou hebben. Heb ik nog fors over moeten discussiëren om hem duidelijk te maken dat ik dat niet geschikt vond.

Dochter van 10

Kijkt gezellig samen met papa naar Rivermonsters, Air crash Investigations (educatief, we vliegen veel...), A Thousand Ways to Die, Ancient Alien Astronauts en meer van dat soort ongein.
Ze praten er ook lekker over na.
Locked up Abroad, CSI enzo niet, moorden vinden ze minder interessant.

Beer

Beer

06-03-2013 om 12:29

Slechte moeder ?

O jee...ik zal wel een "slechte moeder" zijn maar mijn zoon van 12 mag hier gewoon naar kijken hoor. Ik ben niet zo van de programma's "verbieden". En hij vind dit soort tv gewoon erg interessant. het gaat toch ook om een stukje sensatie op die leeftijd vind ik. En ik kijk weleens mee of wordt verplicht om mee te kijken en dan hebben we het erover. Programma's of bepaalde games verbieden werkt denk ik niet echt bij jongens.

Beer

"Programma's of bepaalde games verbieden werkt denk ik niet echt bij jongens." Bij meisjes wel dan? Ik denk dat programma's of games verbieden prima werkt bij zowel jongens als meisjes. Het zal discussie of gezeur op kunnen leveren van je kind, maar als je een programma of game echt niet ziet zitten voor je kind bepaal je gewoon toch dat hij of zij er niet naar mag kijken?

skik

Jesse_1

Jesse_1

06-03-2013 om 13:24

Nou

Zelf kijken wij nog wel eens Law&Order SVU. Die gaat niet als zoon van 12 beneden zit hoor.
Maar de 'gewone' moordseries ziet hij wel eens en vindt hij ook wel leuk. (NCIS bijvoorbeeld).
Locked up abroad kennen we niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.