Elisa
27-01-2013 om 11:41
Kind & mobiel telefoneren, hoe hebben jullie dat geregeld?
mijn zoon van 10 heeft een mobiele telefoon. Hij is nl. even alleen voor ik uit mijn werk kom. Ik ben alleenstaand. Nu wil ik m graag kunnen bereiken maar als ik m beltegoed geef is t zo op. hij kan mij dan niet bellen en gebruikt dat dan ook graag als smoes wanneer hij mij niet heeft gebeld als hij ergens naartoe gaat uit school. Als ik m bel heeft hij zijn telefoon vaak uit staan. Hebben jullie tips? Ik moet als alleenstaande ouder hem gewoon kunnen bereiken, zijn er abonnementen die wel toelaten dat ik m nog bel als hij zijn tegoed op heeft gemaakt? graag jullie advies

Sahara
27-01-2013 om 11:49
Allemaal
Jij kan hem altijd bellen. Beltegoed of geen beltegoed. Probleem is dat hij niet opneemt.
Ik zou strenger zijn. Of hij belt jou altijd als hij thuis komt en hij neemt de telefoon op als jij hem belt of hij gaat voortaan naar de BSO.

Guinevere
27-01-2013 om 11:52
Gebeld worden
Je kunt altijd gebeld worden, ook als je beltegoed op is. En verder: heb je thuis geen vaste telefoon, waarop je hem kan bellen? Waarom zet hij zijn telefoon uit? Waar besteedt hij zijn beltegoed aan (dat kun je nakijken)?
Is een goedkoop abonnement niet gunstiger, dan komt hij niet door zijn beltegoed heen. 4,- per maand en als hij eroverheen gaat kost het hem zakgeld.
Verder: ik begrijp dat je hem wilt kunnen bereiken, maar als hij daar niet goed aan meewerkt dan moet je andere maatregelen gaan nemen, bijvoorbeeld dat hij na school verplicht direct naar huis moet en geen afspraken mag maken met andere kinderen. Tenminste, dat zou ik doen bij mijn 10-jarige.

hasse simonsdochter
27-01-2013 om 12:38
Simpel
Simpel heeft een goedkoop abonnement met belplafond. Als hij door zijn tegoed heen is kan je 3 nummers instellen die hij dan toch nog kan bellen. Jouw nummer dus .
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Leen13
27-01-2013 om 14:10
Zelf bellen
Uiteindelijk heb ik dat opgegeven. Tenzij ik vaste momenten afspreekt waarop kind mij belt of sms't krijg ik kind niet te pakken. Ook niet toen ze kleiner waren.
Ik kan een sms sturen en hopen dat er een moment een reactie komt. En verder verzamel ik mobiele nummers van vrienden en ouders die ik in geval van nood kan bellen waar kind is.
Mijn kinderen gebruiken hun telefoon als het hen uitkomt.
Ik had vroeger wel een sms-nummer waarmee kinderen collect call konden sms-en maar dat kan ik niet meer vinden op google. Het was iets met een 8 en een # Ook als hun beltegoed op was konden ze mij dan bereiken. En ze konden even de telefoon van iemand anders vragen voor een sms-je naar mij zodat ik hen terug kon bellen.

Annet
27-01-2013 om 15:37
Hier gaat het goed
10-jarige komt zelf naar huis vanuit school (met stukje lopen en stukje trein). Hij moet mij bellen zodra hij thuiskomt. Hij mag best ergens gaan spelen maar ook dan moet er eerst gebeld worden.
Toen we hiermee begonnen, vergat hij vaak te bellen. Dat ging maar niet beter totdat ik ervoor gezorgd heb dat hij daar zelf last van had, bijvoorbeeld die avond geen scherm. Plotseling kon hij er wel aan denken.
Hij belt alleen mij, zijn vader of de pianojuf (als hij de trein gemist heeft).
Ik heb nog niet gemerkt dat hij anderen belt.

elisa
27-01-2013 om 19:32
Dank allemaal
ik neem jullie tips mee. Dat van dat scherm is n goeie, daar houdt ie nl nogal van. die ga ik eens uitproberen.
thx!

Tine Winkel
30-01-2013 om 19:09
Ter aanvulling
op de eerdere reacties nog een suggestie: mijn dochter heeft een prepaid mobiel, waarbij ze van ons maximaal 5 euro vergoed krijgt. Elk jaar (of half jaar) rekenen we af: als ze minder dan bv. 60 euro verbeld heeft, krijgt ze de helft van het verschil uitbetaald. Dus 30 euro verbeld - dan ontvangt zij 15 euro. Ze belt heel weinig, dus tot nu toe voldoende tegoed om nog te bellen.
Maar, ingaand op je vraag: je geeft aan dat hij even alleen is voor je uit je werk komt. Is hij dan alleen thuis? Dan heeft hij dus die mobiel niet nodig, dus ontbreken beltegoed is geen goede reden.
Hij moet dus met die mobiel bellen als hij naar iemand anders toe gaat? Dan is dat de sanctie als hij niet belt: niet meer bij vriendje langs. (maar ja, hoe controleer je of hij dat wel/niet doet?)