Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderboek WOII

Mijn zoon heeft ineens volop interesse over de tweede wereldoorlog. Hij stelt er veel vragen over en zoekt informatie op internet. Nu ben ik op zoek naar een informatief kinderboek hierover. Ik heb gegoogled maar kwam vooral veel oorlogsverhalen tegen met kinderen in de hoofdrol (fictie), terwijl ik eigenlijk meer een informatief facts & figures soort boek zoek (welke landen bezet werden en hoe de bevrijding tot stand kwam). Waar hij geen slapeloze nachten van gaat krijgen. Hij is overigens net 8 jaar.

Ik snap zijn interesse wel. Ik had hier vroeger zelf ook veel interesse voor, alleen was ik volgens mij iets ouder.

Iemand een idee?

Sanne

Sanne

10-03-2014 om 06:11

Stripboek?

Is er niet een jaar of vijf geleden een stripboek over de WOII voor kinderen verschenen? Ik ken het stripboek verder niet hoor, en ook niet voor welke leeftijd het geschikt is bijvoorbeeld. Maar misschien kun je op stripboek zoeken? En heb je er aan gedacht om eens te vragen in de bibliotheek?

Rafelkap

Rafelkap

10-03-2014 om 06:35

klokhuisdvd's

Wij hebben de dvd's van het klokhuis, ik meen verkrijgbaar bij de volkskrant? Hier zijn ook afleveringen over WO 2. Er is ook een boek van, toevallig gekregen, maar dat hoort bij elkaar. Het is heel geschikt voor deze leeftijd (mijn zoon is net 9) en zeker geen zware kost of eng.

Snuf de hond

in boekvorm en op DVD

gonniegans

gonniegans

10-03-2014 om 11:24 Topicstarter

Bedankt!

Bedankt voor de tips. Ik ga hier achteraan!

amk

amk

10-03-2014 om 12:54

klokhuis idd

je kunt ze ook 'winnen' bij de postcodeloterij. Wij hebben ze al aan alle vriendinnen van dochter gegeven. Zo leuk de canon van de nederlandse geschiedenis. Wordt als je 8 bent het Achterhuis in eens begrijpelijk.

Timmie

Timmie

14-03-2014 om 10:33

Stripboek

Wij hebben twee stripboeken van Eric Heuvel (i.s.m. de Anne Frank Stichting): De Ontdekking en De Zoektocht.

leerkracht vso

leerkracht vso

14-03-2014 om 16:59

ja stripboek

Wij hebben op school een stripboek hierover, het heet de ontdekking. Erg geschikt vind ik. De zoektocht is gemaakt ism een museum in Aalten

leerkracht vso

leerkracht vso

14-03-2014 om 17:00

sorry te snel

Dat museum is ook interessant om eens te bezoeken, maar dat ligt eraan waar je woont natuurlijk.

gonniegans

gonniegans

14-03-2014 om 17:46 Topicstarter

dank!

Ik ben al begonnen met de filmpjes van Klokhuis, die vind hij erg leuk. Toch vind ik was er wordt gezegd nog best heftig voor hem en hij snapt ook niet dat dit heeft kunnen gebeuren (wie wel?) Dus ik krijg er veel vragen over. Maar ik hou de andere suggesties zeker in gedachten.

Tesah

Tesah

16-03-2014 om 08:04

13 in de oorlog

Ik zag gisteren een boek van de serie '13 in de oorlog' in de boekwinkel liggen. Volgens mij precies wat jij bedoelt.

Tesah

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.