Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-07-2026 om 20:21
Ik open hier even een apart topic, omdat ik merk dat er veel discussie ontstond over het feit dat ik mijn kinderen heb afgemeld na de voetbalwedstrijd van Oranje.
Wij vinden samen herinneringen maken als gezin heel belangrijk. Daarom kiezen wij er soms bewust voor om onszelf of de kinderen thuis te houden als wij vinden dat het gezin op dat moment voorgaat. Dat kan voetbal zijn, maar ook een ander bijzonder moment. Wij geloven in een autonome opvoeding, waarbij kinderen ook mogen aangeven wanneer ze hun grens hebben bereikt en rust nodig hebben.
Ik ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan. Waarvoor melden jullie je kinderen wel eens ziek? En hoeveel inspraak geven jullie je kinderen?
06-07-2026 om 19:08
@MamaE: ik vroeg niet eens om bijzonder verlof, alleen om een simpele snipperdag. En het was ook niet zo dat mijn vrije dag impact zou hebben op mijn collega's, vandaar zat zij zo kwaad waren. Maar goed, duidelijk een LG die als de dood was controle kwijt te raken. Maar ik ben het met je eens: mijn reactie begint te neigen naar off-topic, ik trek me dus weer terug uit de discussie.
To, je gedrag en vooral je argumentatie zijn onacceptabel, maar dat weet je nu wel.
06-07-2026 om 21:33
Dewi-Sri2 schreef op 06-07-2026 om 19:08:
@MamaE: ik vroeg niet eens om bijzonder verlof, alleen om een simpele snipperdag. En het was ook niet zo dat mijn vrije dag impact zou hebben op mijn collega's, vandaar zat zij zo kwaad waren. Maar goed, duidelijk een LG die als de dood was controle kwijt te raken. Maar ik ben het met je eens: mijn reactie begint te neigen naar off-topic, ik trek me dus weer terug uit de discussie.
To, je gedrag en vooral je argumentatie zijn onacceptabel, maar dat weet je nu wel.
Ik begrijp je hoor. Die leidinggevende was gewoon een klootzak. Je kunt iemand immers niet verwijten dat een uitvaart geen maanden van te voren bekend is.
Zelfs als collega's er wel last van hebben, zal iedereen met een hart begrijpen dat als je een vriend(in) overlijdt, dat je dan naar de uitvaart wil.