Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tante

Tante

04-02-2014 om 09:27

Kinderen breken de boel af tijdens familie feestje

Aiselle

Aiselle

16-02-2014 om 18:00

Dalarna

Nou, als mijn kind(eren) daar boven mogen spelen, mag ik daar dus ook komen, en of zij zich gedragen vind ik MIJN verantwoordelijkheid. Dus ik zou het zelf in de gaten houden. Als mijn broer/zus een feestje geeft, heeft die toch helemaal geen tijd om ook nog eens op potentieel vervelende kinderen te letten?

Astrid

Astrid

16-02-2014 om 19:44

Nou

Dat heb ik gedaan: 1 keer een zooi is de 2e keer geen kans meer.
Verder vind ik dat ouders verantwoordelijk zijn voor hun eigen kinderen en ben ik geen oppasbureau met een open dag (het venijn in deze zin, wat zeg ik, hele posting, is naar die visite bedoeld). Ik keek wel af en toe om een hoekje als ouder van de spelende kinderen als ik zelf op visite was. Dat doe je een gastvrouw toch niet aan?

Ja, dat is gevraagd en om er niet als de politie bij te staan, ben ik achteraf naar boven gegaan en tot de conclusie gekomen dat de kinderen het gebrek aan opruimen niet van een vreemde hadden

Je laat je kinderen toch ook niet "los" in de wachtkamer van de dokter en komt achteraf niet even terug om op te ruimen? Mogen ze op school ook niet en in hun eigen huis vast ook niet.
Ach, het is al heel wat jaren geleden, maar kan er blijkbaar nog steeds verontwaardigd om zijn. Mijn feestje, mijn huis en wie te gast is houdt zich aan de normale regels lijkt me.

Dalarna

Dalarna

16-02-2014 om 20:36

tja

Ik ben de baas in mijn huis en mijn zus in het hare en mijn broer in het zijne. Ik ga daar dus niet naar boven, zo'n band heb ik namelijk niet met ze en als mijn kinderen te jong zijn in mijn ogen om alleen te spelen verlies ik die dus niet uit het oog en helemaal niet naar een 'boven' waar ik niet kom. Zo deden ze dat bij mij ook, ik voelde me dus verantwoordelijk als ik kinderen boven liet spelen maar waarschijnlijk zijn alle kinderen die hier komen en kwamen engeltjes, er is nooit wat gebeurt maar ja, ik had dan wel een slot op mijn slaapkamer (en geen lippenstift).

Stenna

Stenna

16-02-2014 om 22:28

ik wel

Tijd is ook voorbij inmiddels, maar ik ging bij anderen thuis altijd wel even boven kijken gedurende het bezoek. Gewoon even kijken wat ze doen en eigen kind controleren (die kon erg druk zijn op zulke momenten). Ik vertrouw(de) het nooit zo, een hele club kinderen "te" lang rustig boven. Nog niet hoor, ga nog wel vaak eventjes kijken onder het mom van interesse, zelfs als de mijne daar al lang niet meer bij.

Astrid

Astrid

16-02-2014 om 23:02

Ik ook

Gewoon even vragen aan de gastvrouw of je even boven zal controleren of ze niet als Tarzan en Jane in de gordijnen hangen. Meestal werd dat wel in dank aangenomen geloof ik.
Als ik erbij ben is het mijn verantwoording dat mijn kinderen zich gedragen en zadel ik daar niet een ander mee op.

Jou kinderen

Jou verantwoordelijkheid!

Door de instelling van dalarna krijg je dus situaties dat niemand zich verantwoordelijk voelt en kinderen maken er een zootje van omdat ze geen grenzen krijgen

Dalarna

Dalarna

17-02-2014 om 09:05

nee

Nee, als ik mijn kinderen niet vertrouw gaan ze niet naar boven waar ik geen zicht op ze heb. Je ziet dat zoiets in een paar minuten fout kan gaan en dan helpt het niet om om het half uur even te kijken.

De gastvrouw/heer moet het veilig maken boven of het niet toestaan en ik schat mijn kinderen in of ze dat alleen boven spelen aankunnen. Nog nooit problemen gehad hiermee maar ik voorkom dus dat ze op plekken konden komen waar schade kon ontstaan of dat ze bij spullen konden komen die niet voor kinderen zijn.

Aiselle

Aiselle

17-02-2014 om 12:26

Veilig maken?

Het zal nooit klierveilig worden. Er staan bijvoorbeeld altijd bedden. Daar kun je op springen, kussens vanaf gooien, enz. Je kunt in alle kledingkasten verstoppertje spelen, enz. Ik vind het dus geen taak van de gastvrouw om de hele bovenverdieping leeg te halen, maar een taak van de gasten om hun kinderen op te voeden en in de gaten te houden. Natuurlijk zijn er mensen die hun kinderen niet naar boven laten gaan, maar het ging hier om de mensen die dat wél doen - en waarbij het dan mis gaat.
Het komt toch niet uit de lucht vallen, dat gedrag? Die kinderen hebben thuis toch ook wel eens met vriendjes boven gespeeld? Het lijkt me sterk dat ze dan ineens pas gaan klieren als ze op een feestje zijn. Ik denk eerder dat de ouders het best weten en liever hun verantwoordelijkheid afschuiven op de gastvrouw: daarvan mocht het, en die moet maar controleren.
Aan vriendjes van mijn oudste kan ik beneden al zien hoe (stout) ze boven gaan spelen. En van mijn oudste zelf weet ik ook precies wat hij zou doen bij iemand boven. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben.

Dalarna

Dalarna

17-02-2014 om 14:49

Aiselle

Toch werkt dat zo niet, het is vaak de combinatie tussen de kinderen. De vraagsteller heeft het ook beschreven, het oudste kind heeft het in gang gezet maar had dat nooit gedaan als hij één van de jongste was.

Alleen de gastvrouw/heer kan enig vermoeden hebben van hoe de combinatie kinderen uit pakt of je moet het natuurlijk echt alleen over neefjes en nichtjes hebben die je wel kent maar vaak zijn er ook buurkinderen bij die je niet goed kent.

Mijn kinderen smeren geen lippenstift op muren dus dat betreffende kind was te klein of niet in staat om normaal te spelen en dat laatste moet je inderdaad weten. Ik ben natuurlijk verantwoordelijk maar als de gastvrouw/heer besluit om de hele bubs maar makkelijk boven neer te zetten kun je niet denken dat je het je wel lukt om elk half uur even te kijken. Het kan veel sneller mis gaan en wat dan? Ja ik was 20 min geleden nog boven???? Als je kinderen uit het zicht laat spelen dan moet je ze ook in de gaten houden of vragen of iedereen om de 5 min gaat kijken ofzo? Ik ben in ieder geval nooit naar boven gegaan bij anderen.

Ef

Ef

17-02-2014 om 16:46

Naar boven

Bij ons mogen de kinderen altijd naar boven, vooral bij slecht weer, onze huiskamer is niet groot en als er dan ook nog veel kinderen spelen is het bij verjaardagen helemaal zo'n volle drukke boel. Ik verwacht dan eigenlijk wel dat ouders zelf hun eigen kinderen in de gaten houden en corrigeren als dat nodig is. Ik heb echt geen zin om de drukte van de verjaardag te combineren met het letten op de neefjes en de nichtjes. Ik ga af en toe wel even kijken, en als ik vind dat er iets niet goed gaat ga ik de desbetreffende ouders halen om hun eigen kind zelf te corrigeren. Het liefst heb ik dat ze daarvoor zelf al even hebben gekeken zodat ik ze niet hoef te halen.

Tink

Tink

17-02-2014 om 20:20

tja

Dit (dit hele draadje) is dus precies de reden dat ik hier nooit wil dat er boven gespeeld wordt, ook niet als er na school vriendjes over de vloer zijn trouwens. Beneden is speelgoed genoeg en boven vind ik gewoon privé vertrekken.

Uitzondering, af en toe tijdens een feestje, is de xbox die op zolder staat. Maar dat zijn dan ook meestal grotere kinderen die daarmee aan de gang willen, die smeren geen lippenstift meer op muren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.