Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jm

jm

25-08-2011 om 13:00

Kinderen die slecht luisteren.

Even een voorbeeld.
Ik heb de kinderen vanmorgen naar de nso gebracht (9 en 12 jaar). Ze mochten buitenspelen in de tuin, waren met z'n tweeen. Het hek van de schuur zat op slot en aldoor maar doorgaan om het hek op te krijgen. En toen zei 1 van de leiders anders ga je maar weer naar binnen. Ze zitten hier gewoon om te lachen.

Nog een ander voorbeeld.
Ze mogen op de laptop om combat arms te spelen en ze zijn hier niet bij weg te krijgen, ze krijgen vaak ruzie van wie er nou achter mag. Op hun eigen computer lukt dat niet, zeggen ze. Ik waarschuw wel maar het helpt niet. Aldoor maar weer een tegenwoord van bv maar ik zit er nog maar net achter of hij is er al langer achter geweest.

Dus mijn vraag is wie herkent dit ook, als je de kinderen iets vraagt of zegt dat ze gewoon doorgaan.

Ze hebben nu nog 1 week vakantie en opa en oma zeiden al ze worden bolsturig, ze moeten weer regelmaat hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Anders ga je maar naar binnen

1 keer waarschuwen "weg bij dat hek anders ga je naar binnen". En als ze door gaan is het direct naar binnen. Echt consequent zijn.

Ruzie om de computer resulteert in geen computer. Ik ken combat arms niet maar dat lijkt mij persoonlijk geen spelletje waar je bijzonder creatief positief van wordt de hele dag, gooi ze naar buiten, breng ze naar een clubje, zet ze aan het werk, geef ze meer taken thuis. Het kan best zijn dat ze te weinig uitdaging en zelfstandigheid geboden worden, geef ze die misschien verandert er dan wat.

Mariska

Mariska

25-08-2011 om 21:18

Ja hoor

Het zijn kinderen he? Verleggen hun grenzen en maken ons radeloos Wat betreft situatie bij de NSO - dat zegt meer over de leiders dan over je kinderen. Maar het zou fijn zijn als je kinderen wat meer respect en ontzag zouden hebben. Wat betreft de situatie met spelletje op de laptop. Waarschuwen helpt niet, dus daar echt mee stoppen. Dat ze er samen niet uit komen en ruzie krijgen zegt mij dat ze nog niet goed hebben geleerd hoe ze samen een dergelijke situatie kunnen oplossen. Omdat je dat weet kun je ze vragen hoe ze kunnen voorkomen ruzie te krijgen (voordat ze het al hebben). Ik denk dat ze er dan wel uitkomen dat ze om de beurt moeten en daarbij een tijd afspreken. En jij bewaakt die tijd dan - dat lijkt me wel handig

Sukses!

koentje

koentje

27-08-2011 om 16:01

Nou nee

,herken ik niet hoor. Ik ken alleen kinderen die direct iets doen als het hen gezegd wordt...☺

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.