Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jamilla

Jamilla

11-10-2012 om 23:28

Kinderen 's avonds alleen of niet, jullie mening

Het volgdende dilemma deed zich hier voor: man kwam om thuis na het sporten na half 11, met erge pijn in kuit. (klonk als zweepslag, maar kan ook een scheuring zijn oid)Hij heeft huisartsenpost opgebeld, die zei dat hij voor de zekerheid om half 12 even bij het ziekenhuis langs kon komen. Wij hebben twee meiden van 8 en 10 op bed liggen.
Twee mensen gebeld, geen oppas kunnen regelen. Het dilemma: kids alleen thuis,(zodat ik man kon rijden) niet naar huisartsenpost, of taxi bellen, of man toch alleen rijden. (hij is ook van sport naar huis gereden)

Ik wil/durf de kids niet snachts alleen te laten, je weet ook nooit hoe lang het gaat duren in het ziekenhuis. Ik adviseerde man taxi te bellen. Hem alleen laten gaan vond ik ook zo rot. Maar hij vond taxi te duur. Wilde op zich wel dat ik hem zou rijden, maar ik kan ze gewoon niet alleen laten. Ik weet dat de kans heel klein is dat er wat gebeurd, maar stel stel...ik zou het mezelf nooit vergeven. Dan liever maar die taxikosten. Maar nu is man dus naar de auto gestrompeld om zelf te rijden.
Ik voel me zelf toch schuldig, vind het zo rot om hem alleen te laten gaan, wilde dat hij met de taxi zou gaan. Hij had volgens mij liever gewoon gehad dat ik hem wel zou rijden.

Wat vinden jullie, zouden jullie in dit geval de kinderen wel alleen thuis laten? Bij de buren was het overigens ook al donker, en om die nu ook lastig te vallen..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Snuggle's

Snuggle's

11-10-2012 om 23:46

Zelfde gedaan

Ik zou het zelfde gedaan hebben en ook thuis zijn gebleven. Ik zou wel aangedrongen hebben op een taxi.
Dit vind ik, hoe vervelend ook, niet ernstig genoeg om de kinderen zonder dat ze het weten alleen thuis voor te laten. Als ik wel mee zou moeten dan zou ik toch de buren wakker gebeld hebben.

Jamilla

Jamilla

11-10-2012 om 23:56

Taxi

Ik heb ook meerdere keren gezegd dat ik vond dat hij een taxi moest nemen.
Ik denk overigens dat ik in zijn situatie niet eens naar de huisartsen post gegaan zou zijn,maar een nachtje had geslapen en dan gekeken hoe het zou zijn, en dan naar de ha gaan, maargoed. Tis een man
Overigens zij de trainer van hem dat hij het beste maar even naar de post kon gaan, daarom had hij ook gebeld.

Jamilla

Jamilla

11-10-2012 om 23:58

Zij

zij= zei, het is al laat he..

Fiorucci

Fiorucci

12-10-2012 om 07:14

Taxi

Zo'n bezoekje aan de post kan soms best lang duren, dus ik zou een taxi gebeld hebben. Hoe is het nu met je man?

Merel

Merel

12-10-2012 om 08:12

Eventueel

Eventueel had je hem nog bij de post kunnen droppen en meteen weer naar huis kunnen rijden (tenzij je dan nog lang weg bent) en hem als alles afgerond was weer op kunnen komen halen. Hier zou ik dan hooguit 10-15 minuten weg zijn geweest.

Even afzetten

Ik zou mijn man even afzetten bij de Hap/het ziekenhuis en dan direct weer naar huis.
Er van uitgaande hoe de situatie bij ons is zou ik dan binnen 20 minuten weer thuis zijn. De jongens weten dat ik de oppas ook 's avonds als zijn slapen even thuis breng en dat ze dan 10 minuten alleen in huis liggen te slapen. Ze zullen waarschijnlijk niet eens wakker worden en als ze al wakker worden verwacht ik geen grote paniek of zo.

Even terzijde

Jamilla, wat was het nou uiteindelijk? En hoe laat was de patiënt weer thuis?

Groeten,

Temet

Speelt mee of ze het weten of niet

Ik zou hetzelfde hebben gedaan, bij de kinderen gebleven zijn. Als ze weten dat we even weg zijn zou ik het wel aan durven (afzetten) maar ik zou nooit onverwachts weggaan. Wakker maken om het te zeggen zou ik ook niet doen. Al is het maar omdat ik twijfel of het dan echt binnenkomt. Ik "moet" ze altijd wakker maken als ik laat thuis kom, dat doe ik braaf maar ze herinneren het zich nooit de volgende dag...)

Hoe is het met je man?

Hanne.

Hanne.

12-10-2012 om 13:01

Geen haar op m'n hoofd

Ik zou ze zeker niet alleen thuis hebben gelaten zonder dat zij weten waar ik ben en zonder dat ik weet hoe lang het gaat duren.

In dit geval zou ik de buren hebben ingeschakeld. Zou me als buurman/vrouw ook min of meer beledigd voelen als er voor wordt gekozen om een (toch nog relatief klein) kind alleen thuis te laten in plaats van mij even wakker te maken. Ik zou ernstig aan mijn relatie met de buren gaan twijfelen.

Guinevere

Guinevere

12-10-2012 om 13:09

Leeftijd?

Het is nogal leeftijdafhankelijk, kinderen vanaf 14/15 jaar had ik wel alleen thuis gelaten. Natuurlijk wel na ze eerst gewaarschuwd te hebben. Jongere kinderen, nee, zeker niet! Taxi dus.

Jamilla

Jamilla

12-10-2012 om 13:45

Reactie

Het was (zoals ik al vermoedde) een forse zweepslag, niks aan te doen dus.
Overigens zou hem even brengen naar de post en weer terug rijden 40 minuten duren, dat was me ook al net wat te lang. Overigens laat ik ze overdag wel eens een half uurtje samen alleen hoor, en oudste als ze alleen is (ze is 10) ook gerust een uurtje. Maar zo 's nachts is toch wel anders..

Gelukkig denken de meesten van jullie er ook zo over!

Thea

Thea

12-10-2012 om 14:42

Jongste is 10...

Als de jongste 10 is (hier is de oudste 10) dan zou ik het wel durven. Ik zou een briefje klaarleggen met briefje dat ze mij kunnen bellen e/o naar buurvrouw kunnen gaan. En ik weet dan niet of ik op het ziekenhuis zou wachten. Maar (eventueel twee keer) op en neer zou ik dan wel durven (ook als dat 40 minuten duurt). Maar bij ons slapen ze altijd door. Het enige waar ze wakker van worden is dat ze moeten spugen. En die kans vind ik wel heel erg klein.

nonono

nonono

12-10-2012 om 16:16

Het ergste wat er kan gebeuren

Mijn kinderen zijn sowieso nog te klein om alleen thuis te laten. Als ik weg ben dan moeten ze in een noodsituatie weten wat ze moeten doen en zo oud zijn dat ze dat ook aan kunnen. Worst case scenario wat in mijn hoofd zit is dat er brand uitbreekt. We wonen op drie hoog met één lange steile trap naar beneden, andere vluchtroute is via de buren het dak op. In mijn situatie zou ik mijn kinderen dus ook nooit op die leeftijd 's nachts alleen laten zonder dat ze dat weten.

nonono

nonono

12-10-2012 om 16:18

Correctie

In de laatste zin lijkt het dat ik ze wel alleen zou laten als ze het wel wisten, maar op die leeftijd zou ik ze dus helemaal niet alleen thuis laten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-10-2012 om 18:10

Wegbrengen

Zou ik wel aandurven, maar dat is hier 2x 5 minuten rijden. Hele tijd wegblijven zou ik sowieso eigenlijk niet zien zitten. Ik wacht dan toch liever languit op de bank of in bed.

Wat ik een groter dilemma vind is wat te doen als je 's nachts overwachts met een van de kinderen naar de spoedpost moet. Eenmaal aan de hand gehad en toen hebben we de buurvrouw gevraagd, die dat heel begrijpelijk vond. En denk ik ook zeer boos zou zijn als we de andere twee alleen thuis gelaten zouden hebben. Dit was heel laat op de avond. Mochten we echter ooit midden in de nacht wegmoeten dan weet ik niet wat ik dan zou doen: eentje alleen laten gaan met kind of toch iemand uit de buurt wakker maken. Ligt denk ik ook aan de ernst van de situatie.

En dat geldt natuurlijk ook voor man. Voor een pijnlijke enkel zou ik niet perse meewillen, bij het vermoeden van een hartaanval ofzo ligt dat natuurlijk helemaal anders....

Merel

Merel

12-10-2012 om 21:58

Ginny

Ik denk dat ik dan in die situatie ook het andere kind/kinderen mee zou nemen, dan maar wakker, of een dutje doen in de wachtkamer naderhand. 't is niet anders.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-10-2012 om 22:12

Is ook een optie, ja

Ik denk dat je pas weet wat je doet als je echt voor de keuze staat.

Het is eigenlijk ook een onmogelijke keuze.

liora

liora

13-10-2012 om 09:05

Ginny

Ik heb dat meegemaakt, en heb toen iemand gebeld om op de jongste te passen. Als dat niet was gelukt, had ik gewoon beide kinderen meegenomen.

Hier ook

ik heb het meegemaakt dat ik om half een 's nachts naar de eerste hulp moest omdat ik me zo beroerd voelde. Man heeft me gebracht nadat we de overbuurvrouw hebben gevraagd om op te passen. Zij heeft bij ons op de bank liggen slapen. Ik had ze niet alleen gelaten!

Spoed?

Mwah, als je man nog zelf kan rijden lijkt met me niet zo'n spoedgeval. Ik had hem dus pas de volgende dag naar de huisarts gebracht.

Gr. Poezie.

Wij

hebben het helaas bij de hand gehad dat ik 's nachts met spoed naar HAP en eerste hulp moest. Kinderen meegenomen, niet alleen gelaten. Eerste keer vanuit zkh oppas geregeld en 2e keer mocht ik mee naar huis, dus met z'n 4 naar huis.

Achteraf wisten we dat mensen hadden kunnen bellen, op dat moment was de eerste gedacht alleen maar zo snel mogelijk op de HAP komen.

Pham

Ilva

Ilva

16-10-2012 om 13:45

Hier

Hier hebben wij het ook een keer aan de hand gehad. Manlief was 's-avonds weggeweest met oudste. (Toen 8 of 9 denk ik). Stoot z'n kleine teen tegen de tafel. Teen stond helemaal scheef en heel veel pijn. Het was al vrij laat (tegen 11 uur). Ik heb de buurvrouw gewaarschuwd (die al in pyama was). Zij is komen oppassen en wij samen naar de ehbo. Als de buurvrouw er niet was waren of de kinderen meegegaan of hij had een taxi genomen. Maar nooit dat ik de kinderen alleen had gelaten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.