troelahoep
06-11-2012 om 13:58
Kinderfeestje - bedrag kadootjes?
nog één keer over kinderfeestjes; onze zoon heeft inmiddels zijn verjaardag en kinderfeestje achter de rug. Wat mij opviel was dat hij best wel dure kado's heeft gekregen.... in onze ogen dan. Van een aantal kinderen heeft hij lego gekregen dat boven de €10,- per doosje/setje uitkwam; van een tweeling kreeg hij twee aardigheidjes plús een kadobon van €12,-, en van een andere tweeling kreeg hij ook een aantal kado's die samen richting de €20,- gingen. Een bevriend stel (met kinderen) kwam ook met een legokado van rond de €20,- aan. Wij vonden het nogal wat!
Meestal probeer ik met een kinderfeestje rond de €7,50 te zitten, en voor hele goede vriendjes mag het best een 10 tot 12 euro kosten als het iets héél leuks is. Een tijdje terug was onze zoon uitgenodigd op een kinderfeestje waar hij meer kado's terug kreeg dan wij hadden gekocht voor de jarige.... verder was het feestje ook nogal uitbundig geweest qua uitstapje en eten. Daar voel ik me toch een beetje karig bij, zeg maar!
Kortom: wat geven jullie uit aan kadootjes voor kinderfeestjes?

troelahoep
06-11-2012 om 14:17
Da's wel weer waar
van die tweeling. Maar ik vind het toch wel veel op een of andere manier (ook omdat het min of meer vrij besteedbaar geld is, zo'n kadobon). Misschien verwacht ik van een tweeling toch één kadootje.

Yta Chalne
06-11-2012 om 14:46
Duidelijk maximum
Sinds de partijtjesdichtheid hier al enige tijd de twee per week nadert (deze week zelfs drie), hou ik me aan de max 7,50 p. kind. Maar ruim eronder mag ook (en gebeurt ook vaak); een populair kado is hier bijvoorbeeld een moppenboekje (kost drie keer niks). Wat andere ouders doen, verandert niks aan mijn kadobudget.

Hanne.
06-11-2012 om 15:10
Ook max 7.50
Ik betaal ook max 7.50 voor een cadeautje.
Vaak sprokkel ik in de loop van het jaar alvast eea bij elkaar. De 70% korting bij het kruidvat is bij mij erg populair. En zo kan het soms best zijn dat ik maar 2 euro uit heb gegeven.
Maar soms heb ik ook wel eens 7.50 uitgegeven voor een cadeau dat 15 (of misschien nog wel meer) heeft gekost.
Wat andere ouders doen zal me een zorg zijn. Ik zie aan het cadeau toch vaak niet af wat het gekost heeft. Hoewel dat bij een doos lego makkelijker in te schatten is dan bij een pakket 'roze plastic knip en plak zooi'.

Tango
06-11-2012 om 15:56
Lego
Volgens mij was de lego onlangs in de aanbieding bij Intertoys. Wij kochten in ieder geval een doosje van normaal 12 euro, dat nu iets meer dan 10 euro kostte. Dat vind ik dan net leuk voor een partijtje. Duurder dan 10 euro ga ik meestal niet. Moet nu voor een volgend partijtje nog op zoek naar Lego Technic voor rond de 10 euro, bestaat dat eigenlijk wel????

ijsvogeltje
06-11-2012 om 18:44
Tweeling (geheel ot)
"Misschien verwacht ik van een tweeling toch één kadootje."
Geheel off-topic, maar ik wil hier toch even op reageren. Ik ben zelf deel van een tweeling, en ik krijg altijd nogal jeuk als ik mensen hoor praten over 'de tweeling'. Het zijn twee individuen! En waarom verwacht je daar één kadootje van? Ik denk dat je die kinderen een dienst bewijst door hen niet meer als een eenheid te beschouwen en te benaderen, maar gewoon als twee verschillende kinderen. Want dat zijn ze.

Jesse_1
06-11-2012 om 19:57
Tweeling (ook o.t)
Ik kijk hier toch ook wel van op hoor. Ze zijn toch allebei uitgenodigd? Of hebben ze ook maar 1 uitnodiging gehad?
Overigens nog leuker; als je kinderen beiden bevriend zijn met een tweeling die samen een feestje geven. Dan is 7,50 pp wel erg veel hoor ( ben je in een klap ?30 kwijt op een middag.)

Manda Rijn
06-11-2012 om 20:55
Wisselend
laatst had dochter een feestje, ik had bij h&m een toillettasje en een lipgloss gekocht, was in de aanbieding dus samen iets van 6 euro. Deze week heeft jongste feestje bij haar buurmeisje (hier kind aan huis en visa versa) en hebben we mooie elfenvleugels gekocht van 13 euro.
En alles wat daar tussen zit dus. Oh ja kinderen van vrienden krijgen rond de 15 a 20 euro.

Manda Rijn
06-11-2012 om 20:57
en ik denk dat de oudste een stuk of 6 feestjes per jaar heeft en de jongste een stuk of 4 (buurmeisjes en kindjes van mijn vriendinnen). Dus het valt wel mee qua aantal als ik vergelijk met Yta.

Jorianne
07-11-2012 om 07:22
Veel minder
Hier veel minder hoor, op de hele school, voor zover ik dat kan zien. Vriendjes van zoon (groep 8) vragen geld en krijgen een kaart met 4-5 euro + kleinigheidje. Denk dan aan een rol Rolo ofzo.
Als kinderen van vrienden jarig zijn en zoon wordt ook voor feestje gevraagd, dan geven we als gezin een cadeau (10-15 euro) en zoon bij het feestje een aanvulling of klein cadeautje.
Van een tweeling zou ik twee cadeautjes "verwachten" zoals we ook alleen beide kinderen zouden uitnodigen als zoon met beide speelt. Bij feestje van tweeling (gezamenlijk feestje dus) geven we twee cadeautjes.

Tijgeroog
07-11-2012 om 10:28
Tweeling
Zoon had afgelopen weekend een verjaardagsfeestje van een tweeling, hij was door de jongen uitgenodigd, daar speelt hij altijd mee. Pas toen hij weg was bedacht ik dat ik voor de zus ook een (klein) cadeautje mee had kunnen geven, maar anderzijds had ik niet het idee dat het een probleem was.
Tweelingen waar we op het feest van beiden komen hebben we altijd vanaf twee of drie jaar allebei een eigen cadeau gegeven, vaak ook heel verschillende dingen. Als ze nog kleiner zijn en minder besef hebben van allebei een eigen cadeau geven we meestal een groter cadeau voor samen. Ook leuk om eens iets duurders uit te kunnen zoeken.

Ilva
07-11-2012 om 15:22
Kadootjes
Hier kreeg ik laatst ook een opmerking van een moeder: Wat een duur kado! Dat is toch helemaal niet nodig, veel te duur. Nou, zei ik, het kostte maar 10 euro. Speciale aanbieding bij de speelgoedwinkel. Okee, ik moest er even voor om fietsen maar een heel leuk kado voor weinig. Meestal geef ik rond de tot 10 euro.
Wij kennen wel een tweeling waar we op verjaardagvisite gaan maar ik neem altijd twee kado's mee. Zoon is met beide bevriend. En als ze op zijn feestje komen nemen ze volgens mij ook twee kado's mee.

Maylise
07-11-2012 om 16:09
Wel eens gedaan
Toen mijn tweeling klein waren gaf ik ze soms wel maar een cadeau mee naar een gezamelijk vriendje. Wel werd het dan een wat groter cadeau. Is toch ook best leuk? Een groter cadeau ipv twee kleinigheidjes. Niet alleen bij tweelingen geschikt maar ook sowieso als broertjes/zusjes gezamelijk op een feest worden uitgenodigd.
Mijn tweeling ervaring is al wat ouder maar op feestjes kregen ze soms ook maar een cadeau van een vriendje. Ik weet eigenlijk niet of ze dat erg vonden. Ik heb ze er nooit over gehoord in elk geval.