Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Linda99

Linda99

03-08-2009 om 08:39

Kinderfeestjes, vind er niks aan


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

"kinderen in huis"

Het is hier thuis ook niet echt een uitzondering als er op een doordeweekse schooldag plotseling 6 of 7 kinderen rondwandelen (waaronder dan 2 of 3 van mijzelf). Alleen is dat nogal anders dan tijdens een partijtje. Dan wil ik de jarige toch echt centraal stellen, er wordt toch een vorm van feestelijkheid verwacht.
Gewoon door de week sjezen ze gewoon met een paar naar iedere slaapkamer, of ze doen weliswaar wat in de woonkamer, maar dan bonjour ik ze naar buiten als de herrie te gek wordt. Dat zijn dingen die ik tijdens een partijtje niet kan doen
Oh, nog een tip: zorg dat je er een volwassene bij hebt. Die kan dan ook een oogje in het zeil houden, een huilend kind troosten, bij een bangig kind blijven, kletsverhalen aanhoren, enz terwijl jij het feestje op zich laat doordraaien.

Vic

Vic

07-08-2009 om 21:33

Pijnstiller

Ik vind het alleen maar slim om vooraf alvast een paracetamol te nemen als je iets gaat doen waar je (hoofd-) pijn van krijgt. Zelf slik ik altijd een paracetamol voordat ik 700 km ga rijden naar mijn vakantie-adres. Van 8 uur achter het stuur en in de airco krijg ik standaard last van van alles.

Linda99

Linda99

07-08-2009 om 21:34

Manda

Joh als die pijnstiller voor jou nodig is en werkt, prima toch Maar kan me er niks bij voorstellen. Tot nu toe zijn op zich alle feestjes uiteindelijk goed gegaan dus dat scheelt.

Afgelopen jaar was het feestje trouwens een groot succes. Hier dicht in de buurt (ideaal met vervoer, we konden lopen) bowlen, kinderdisco en patatjes. Kinderen hebben genoten. Alleen vond ik het al met al best prijzig.

liedewij

liedewij

07-08-2009 om 22:20

Manda, totaal verschillend

Ik kan mij er niets bij voorstellen. Maar goed als het werkt moet je het niet laten.
Wij staan denk ik totaal verschillend in het leven en het is voor mij soms moeilijk in te leven hoe jij de dingen beleeft en ermee om gaat. Niet alleen iets onzinnigs als een verjaardagspartijtje maar in andere postings van jou verwonder ik mij ook regelmatig.

Het komt nu vast negatief over maar zo bedoel ik het niet.Ik leer er ook wel weer van en denk dan bij mezelf; zo kan het dus ook, nog nooooooit zo bekeken. Om vervolgens meestal tot de conclusie te komen dat het ook niet bij mij past. Ik maak mij meestal niet zo druk als het niet nodig is.

Liedewij

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2009 om 22:41

Ja maar liedewij

In die laatste zin zit wel een waardeoordeel Ik maak mij niet druk als het niet nodig is........moet denk ik zijn: ik maak mij niet druk als ik het niet nodig vind.......
Immers, door "is" te gebruiken, veroordeel je alles waar Manda (of wie dan ook) zich druk over maakt, tot onnodig.

Tirza

liedewij

liedewij

07-08-2009 om 23:02

Tirza

Je hebt gelijk Tirza."Ik maak mij niet druk als ik het niet nodig vind". Dat is wat ik bedoel.En ik besef tegelijkertijd dat ik het soms lastig vind om dan te begrip op te brengen voor mensen die zich druk maken om -in mijn ogen- onnodige dingen.
Mijn fout en mijn probleem. Ik probeer daar genuanceerd mee om te gaan maar het gaat nog regelmatig mis.

Liedewij

Tirza G.

Tirza G.

08-08-2009 om 11:27

Hoofdpijn

Ik ben een notoire hoofdpijn-patient, al vanaf zolang ik me kan herinneren. Alleen heette dat vroeger "schoolziek". Een jaar of 10 geleden kwam ik erachter dat er zoiets als "kindermigraine" bestaat, wát een eye-opener was dat!
Ik vind hoofdpijn hebben tamelijk normaal en merk aan dit soort reacties dat het niet zo is. Oooooo ja, dat is waar Ik heb niet veel nodig om hoofdpijn te krijgen, afwijking van het normale patroon is genoeg.

Tirza

Hier steeds grotere kinderfeestjes

wij wonen in België maar ik kijk altijd een beetje raar op als ik op ouders nl vertoef.
Hier begin juli (hier is het dus 2 maanden vakantie-juli+augustus) feestje voor mijn dochter die 5 werd en ik had 12 kinderen. Hier houden ze zich zelden aan de regel (leeftijd kind +1) en de kindjes hebben zich prima vermaakt.
Waterspelletjes, zakdoekje leggen, stoelendans, tekenen, verven en kliederen (buiten dan wel te verstaan), trampoline, schommel, tattoos maken....
We waren met 3 volwassenen en het feestje dat 3 uur duurde was in no-time voorbij.
Ik denk dat wij als ouders ons drukker maken dan de kindjes zelf want die zijn het toch gewoon om zich met elkaar te vermaken (hier tellen de kleuterklassen steeds meer dan 20 kinderen)

liedewij

liedewij

08-08-2009 om 14:28

Nou ja

Nou ja, nu gaat het er ineens om dat je van spanning of weet ik waarvan hoofdpijn kunt krijgen.

Het verbaast mij dat Manda een pijnstiller nodig heeft bij het organiseren van een kinderfeestje. Met in mijn achterhoofd andere draadjes waarin Manda anders de kinderdingen beleeft als ik. Daar verbaas ik mij over.Niet of je migrainepatient bent of spanningshoofdpijn of weet ik wat voor hoofdpijn hebt.
Maar ik kan mij niet duidelijker uitdrukken. Zoals ik al eerder beschreef; gewoon een totaal andere beleving.

Liedewij

Dat interesseert mij niet liedewij

Joh, dat jij het zo vreselijk vindt dat ik een paracetamol slik voor een kinderfeestje is niet mijn probleem. Ik snap persoonlijk de heisa er niet om heen en dat je er persoonlijk zo door geraakt kan worden (my god, het is maar een forum) daar kan ik al helemaal niet bij.

Mya35

Mya35

08-08-2009 om 15:58

Hoofdpijn

Ik vind kinderfeestjes geven best leuk. Ik kan me ook goed voorstellen dat ondanks dat ik het leuk vind ik er alsnog hoofdpijn van zou krijgen. Een kinderfeestje is namelijk best druk en lawaaiig. Drukker dan gewoon een paar kinderen thuis hebben te spelen. Ik vind preventief paracetamol nemen helemaal niet gek als je weet dat je gevoelig bent voor hoofdpijn.

Tirza G.

Tirza G.

08-08-2009 om 16:54

Precies

Dat heb ik ook Ik vind kinderfeestjes best leuk om te doen (of ik moet eigenlijk zeggen: vond), maar toch kreeg ik er hoofdpijn van.

Tirza

Bastet

Bastet

08-08-2009 om 18:19

Tirza (ot)

Mijn zus is 37,en had haar eerste migraine aanval op haar 12e.Hoewel mijn moeder het maar al te goed herkende,de symptomen,kon dat niet,volgend de huisarts...ik weet beter inmiddels,mijn kinderen zijn alledrie behept met mijn migraine-gen,helaas......Het lastige is,dat mensen niet begrijpen dat migraine meer is dan hoofdpijn,dat je er echt heel beroerd van bent,en niet naar school of werk kunt.Inderdaad,voor mij is hoofdpijn heel normaal,maar dat is het niet,nee.)
Groetjes,Bastet

Nely

Nely

08-08-2009 om 19:44

Geen hoofdpijn

hier na het houden van een kinderfeestje maar naderhand wel helemaal gesloopt (bekaf dus).

Tirza G.

Tirza G.

08-08-2009 om 20:31

Bastet (ot)

Ik had laatst bij zoon het schaamrood op de kaken. Hij klaagt regelmatig over hoofdpijn. Tja, niet gek vind ik dat. Dat krijg je van zoveel dingen. Lange schooldag, te laat naar bed gegaan, volle stinkbus, (te) lang computeren, te laat eten, te weinig drinken.......blijkt-ie gewoon een bril nodig te hebben. En de mevrouw van de brillenwinkel vond "regelmatig hoofdpijn" he-le-maal niet normaal.

Tirza

liora

liora

08-08-2009 om 21:59

Voor als de bevalling op gang moet komen

Hoi allemaal,

Heb dit draadje maar zijdelings gevolgd. Even over zomerkinderen: je kunt nooit zeker weten wat voor weer het wordt, waardoor ik elk jaar toch maar weer uitkom op een scenario dat zowel bij mooi als bij slecht weer kan, dus niet zoveel buiten.

Maar dan nog iets: dit jaar zijn de nacht na mijn zoons verjaardagsfeestje mijn vliezen gebroken. Dus als je een bevalling op gang wil brengen: vier een verjaardagsfeestje met zes kleuters

Liora

Linda99

Linda99

08-08-2009 om 22:33

Geweldige tip liora!

Maar baby's komen er hier niet meer

En buiten/binnen-feest: al 7 jaar lang is het rond de verjaardag van mijn oudste mooi weer. Maar toch altijd voor de zekerheid iets binnen gedaan omdat het wel oktober was. Dit jaar iets buiten lijkt me dus heerlijk! En in het ergste geval zet ik thuis een leuke dvd aan en maak ik popcorn. Vinden meiden van 8 vast ook leuk

MaximeM

MaximeM

09-08-2009 om 01:20

Liedewij maakt zich druk

Hoi,

Ja na het lezen van dit draadje valt me een ding nogal op:
Liedewij schrijft dat het haar verbaasd dat Manda vantevoren een pijnstiller neemt en schrijft dat zij het lastig vind om begrip op te brengen voor mensen die zich druk maken om -in haar ogen- onnodige dingen.
Wat mij dus terug brengt bij dit draadje, Liedewij heeft meerdere reacties (dus druk gemaakt in mijn ogen) gewijd aan de opmerking van Manda die een pijnstiller neemt....hoezo je niet gauw druk maken om iets??

Maxime

Bastet

Bastet

09-08-2009 om 08:45

Tirza (ot)

Ja erg hé,wij zijn dat zó gewend,mijn man ziet het zelfs aan mijn ogen,als er migraine aankomt,en heeft nog eerder door dan ik dat er een aanval komt.
Bij mijn oudste heb ik het laten checken,maar die hoeft geen bril.Bij mijn andere zoon net zo,en mijn dochter van negen had twee weken geleden haar eerste aanval,compleet met spugen en in bed kruipen.Ik vond het zo sneu!
Ze hebben alledrie toch waarschijnlijk de migraine als reactie op hormoonschommelingen,net als ik.
Groetjes,Bastet

Al jaren hetzelfde feestje

hier met 1 kind dus 1 feestje per jaar. In oktober. We gaan met alle kinderen naar het privebos van mijn zus. (10.000 m2 dus ruimte genoeg) In de oude kapschuur of in de oude, lege woning komen tafels en stoelen te staan. Buiten liggen tientallen houten pallets, planken te wachten. Hamers, zagen, spijkers in overvloed. Bouwen maar. De kinderen maken elk jaar een mooier huis. Met zolder, paardeschuur, hondenhok enz. Kinderen die individueel wat willen timmer gaan hun gang. Kinderen die noten, kastanjes willen zoeken gaan ook hun gang. Aan het eind van het feestje kunnen de ouders komen hun kind ophalen en het gemaakte spul bewonderen. De vuurtonnen gaan aan en de overgebleven pallets gaan in de brand. Groot feest. Ouders en meegenomen broers, zussen blijven vaak een uurtje en het is gezellig voor iedereeen. Zeer relaxed feestje. Het enige dat ik doe is zorgen voor drinken/eten maar eigenlijk gunnen de kinderen zich daar geen tijd voor. Mijn (kinderloze) zwager is volop met de kinderen aan het timmeren dus wij als ouders zijn ook vrij en ontspannen.

Janitha

Nasha 1st

Nasha 1st

09-08-2009 om 23:03

Janitha

dat lijkt me echt een geweldig feestje inderdaad!

Balletmama76

Balletmama76

11-08-2009 om 20:02

Liora...:-d

Ik ken er nog een betere methode - werkte niet bij mij, maar was waard om te proberen...

Tja weet het ook niet

Ik vind het ook weer moeilijk. Ik ga echt geen bak geld uitgeven voor een kinderfeestje. Mijn zoon is net 6 geworden. AFgelopen jaar ging hij op het feestje van een ander kind discobowlen (hij vond het heel leuk maar hij kon de bal niet optillen). Vorig jaar hebben we het nog thuis gevierd, een paar spelletjes, lekker buiten spelen en iets creatiefs aangeboden voor wie wilde. Poffertjes eten.
Dit jaar wil ik het eigenlijk ook nog thuis doen. Al die dingen buiten de deur komen dan de aankomende jaren nog wel (mits niet te duur, ik ga echt geen 10 euro per kind uitgeven aan entree of zo). Ik denk aan:
cadeautjes - taartje versieren - limo - spelletjes in 2 groepjes: groepje 1 zelf ballen maken (van ballonnen en rijst) en dan buiten blikgooien, groepje 2 intussen twister - bingo met prijsjes - zelf laten spelen (met waterbaan, lego, enz) - poffertjes of broodjes worst - grabbelton - einde.
Pffff ik weet het nog niet, misschien is dat ook wel niks :-/

Tineke

Tineke

12-08-2009 om 20:34

En hier...

Eigenlijk hebben we altijd fijne feestjes gehouden, niet te vermoeiend, vooral door het kleinschalig te houden (maar vier kinderen uitnodigen) en door hulp in te schakelen.
Dit jaar gaan we de grote wens toch echt maar eens uitvoeren: verstoppertje bij Ikea.

Katrien

Katrien

12-08-2009 om 20:57

Hier doen we op z'n commercieels

Eerste twee feestjes gingen door in een binnenspeeltuin, telkens zo'n 26 kinderen. Paar extra volwassenen om alles in goede banen te leiden. Leuke feestjes, maar vermoeiend.

Laatste twee keren telkens thuis. Ik zorg voor drank en voedsel, echtgenoot zorgt voor de animatie. Hij besteedt dit dan uit, bijvoorbeeld springkasteel en clown of zo.

Kinderen (zo'n twintig stuks) komen aan om 14u, duwen de jarige het cadeau in handen terwijl ze al rap zeggen wat er in zit. Jarige legt het cadeau op de cadeautafel en lopen naar buiten om te spelen. Er wordt buiten gespeeld, eventueel dus met animatie door een clown.

Ik blijf binnen en "dek" de tafel; groot plastieken tafelkleed, papieren bordjes en bekertjes en hoedjes en fluitjes. Op een tafel apart staan een paar flessen met oa cola, water, appelsiensap. De kinderen kunnen zichzelf bedienen, indien nodig help ik wel.

Halverwege het feestje roep ik naar buiten "ETEN" en de hele meute stormt naar binnen. Ze eten (hamburgers en hotdogs) en drinken. Na ongeveer een kwartier zijn ze klaar en stormen terug naar buiten. Ik kieper de borden, bekers, fluitjes, hoedjes, enz, in de vuilbak, veeg de vloer aan waar nodig, ...

Ongeveer tien minuten voor het einde van het feestje roep ik opnieuw naar buiten "IJSJES!!" en de meute stormt weer naar binnen voor ijsjes. Dat doe ik bewust zodat iedereen binnen bij elkaar is tegen dat ze worden afgehaald, bespaart heel wat geroep door de ouders.

Terwijl de kinderen hun ijsjes eten, verzamelt echtgenoot buiten alle sokken, schoenen, truien, jassen, enz die hij kan vinden en ik leg alles bij elkaar.

De ouders zijn meestal zeer stipt in het afhalen (op één moeder na die altijd te laat is, maar dat weten we al op voorhand). Ze zoeken hun truien, jassen, schoenen en sokken bijeen, de kinderen krijgen nog een zakje snoep mee (komt uit de pinata die ze kapotgeklopt hebben) en alles iedereen vertrokken is, opent dochter de cadeau's.

We ruimen de laatste rotzooi op en dochter geniet nog dagen na van haar feestje.

De dag erna bel ik naar de ouders om te vragen of de blauwe trui/rode jas/grijze sokken/... van hun kind is.

Katrien

Vic

Vic

12-08-2009 om 21:22

Katrien

Wat passen er veel kinderen in jullie huis! En wat dapper dat je 20 kinderen in huis ijs durft te laten eten

Katrien

Katrien

12-08-2009 om 21:39

Vic

We hebben nochtans geen overdreven groot huis. Maar er is wel een open ruimte van ongeveer 5 x 6m tussen de eethoek en de salon. Daar gaat normaalgezien de opvang door, maar voor het feestje prop ik het speelgoed, de speelmat, enz in de berging. En dan hebben we plaats genoeg voor de tafels (vouwtafels en vouwstoelen).

En wat die ijsjes betreft, het zijn ijsjes in potjes en ach, onze tegelvloer is makkelijk te poetsen dus wat gemors vind ik niet erg. Even met de dweil erover en het is terug proper.

Het is voor ons één keer per jaar, dochter geniet er heel erg van (ze wordt zelf zeer zelden uitgenodigd voor een verjaardagsfeestje, dit jaar slechts twee keer en dat waren geen klasgenootjes) dus dat gunnen we haar graag.

Katrien

liora

liora

13-08-2009 om 12:21

Balletmama

Wat was jouw methode dan?

Katrien

Katrien

13-08-2009 om 13:58

Pelle

"Dus het is voor jou wel normaal om de hele klas uit te nodigen maar de rest van de klas doet dat niet?"

Ja. Overigens zit ze nu niet meer met 27 in de klas, maar met 13. De overige gasten waren vriendjes van buiten de klas.

Katrien

Bastet

Bastet

17-08-2009 om 19:03

Eén van de leukste feestjes...

Mijn oudste werd zes,en zat met 20 kinders in de klas.Zijn droom:de hele klas op zijn feestje!Ik ging accoord,op één voorwaarde: het werd een thuisfeestje.Zelden zo'n leuk feestje gehad!Na het kadootjes uitpakken via een spelletje zijn we spelletjes gaan doen,en met zo'n grote ploeg ben je best lang bezig met een spel,in dit geval het simpele appel happen in een teil water.Kinderen die moesten wachten leefden mee met de speler van dat moment,en voor we het wisten was het tijd voor een hapje eten.Frietpan aan,een doorgeefsysteem ingesteld voor de lopende band van broodjes kroket,tot grote hilariteit van de kinderen.Daarna nog een spelletje en de deurbel ging.Verbaasd ging ik open doen,en daar was de eerste ouder alweer!Want inmiddels was de geplande tijd al ruim voorbij,en voor we het wisten was de hele ploeg opgehaald.Zelden zo'n gezellig feestje gehad in ons niet al te grote huis,waar ook door de kinders nog lang over gepraat werd.En ouders vinden je hier in de Randstad zelfs origineel,met zo'n thuisfeestje..)
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.