Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Silvester

Silvester

13-04-2013 om 21:50

Kinderschoenen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Grappig

Ik heb nog niemand gehoord over uiterlijk/esthetiek van de schoenen...
Ben ik toch nog oppervlakkiger dan ik dacht
Ik vind vaak de schoenen van goedkopere zaken ( Schoenenreus/Bristol/Van haren) niet erg mooi, terwijl ik die van duure merken wel schattig vind ( Koel4kids bijvoorbeeld)
Een enkele keer heeft Scapino wel iets, en dat is meestal kwalitatief vergelijkbaar met menig ander duur merk ( althans als het een leren exemplaar is)

Sneeuwitje

Sneeuwitje

15-04-2013 om 08:21

Hier dure

Op goede schoenen bezuinig ik niet, ik vind dat wel heel belangrijk.Ik ga dus naar een goede schoenenzaak, waar ze de voeten opmeten. De service is er enorm (zelf een keer daar schoenen gekocht die heel snel stuk gingen - en ze stuurden ze zelfs zonder bon retour, kon ik daarna nieuwe uitzoeken). Ik ben gemiddeld tussen de 60 en 80 euro kwijt voor de kinderen. Ze krijgen per half jaar een ander paar. Met zoon (3) had ik 'geluk'. Die paste nog in zijn winterschoenen, dus bij regen kan ik die aandoen. I.p.v. goede 'dichte' schoenen kon ik nu dus kiezen voor goede sandalen, die waren rond de 45 euro, dus dat scheelde weer Schoenen koop ik meestal in maart/ april en september, ik probeer het een beetje uit te kienen rond de datum van de kinderbijslag.

Sneeuwitje

Tineke

Tineke

15-04-2013 om 08:40

Sorry, grappig

Sneeuwitje: "Met zoon (3) had ik \'geluk\'. Die paste nog in zijn winterschoenen, dus bij regen kan ik die aandoen."
Je hebt dezelfde maat als je peuter??

Gee

Gee

15-04-2013 om 09:04

Verschillend

Helaas moet je een peuter zijn schoenen meestal nog aandoen

Ik heb, toen de kinderen nog klein waren, altijd de wat duurdere schoenen in het merk Yellow Cab gekocht(meestal rond de 80/90 euro). Ook daar heb je wat minder stevige schoenen in maar ik wilde voor zoon altijd extra stevige schoenen omdat hij er anders binnen de kortste keren weer doorheen was. Yellow Cab heeft een erg verstevigd stuk rondom en vooral bij de neus, daar is geen doorkomen aan en dat was wel nodig bij mijn zoon. Nu doet hij die niet meer aan(natuurlijk zou ik zeggen). Een puber. Alleen nog maar sneakers a la Adidas ed. Nog stikduur vaak in die grote maten. Laatste keer ook nog 85 euro kwijt, ik vind het zelf maar flutdingen qua stevigheid maar over het algemeen gaan ze toch wel redelijk mee. Vroeger ook andere winkels geprobeerd zoals Van Haren, Scapino maar daar deden ze het duidelijk minder lang mee. Ook zou ik nu sneller bij die winkels kopen, nu ze ouder zijn. Hebben meer verschillende schoenen omdat ze niet meer zo hard groeien.

Tip

Mijn (al eerder hier gegeven tip) voor (sport)schoenen: vraag in de winkel naar modellen van het vorige jaar. Vaak hebben ze die nog in het magazijn staan en kun je ze kopen voor de helft van de prijs.
Ik koop schoenen vaak via Internet (Nelson schoenen, bijvoorbeeld). Ook daar koop ik dan oude modellen die sterk zijn afgeprijsd. Vaak Geox, Ecco, Timberland, Orange babies enz. Ik betaal zelden meer dan 50 euro voor een paar schoenen en dat vind ik ook meer dan zat. Na een half jaar zijn ze toch altijd op.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

15-04-2013 om 09:17

Haha kaatje

haha, ja, zo staat het er wel een beetje stom ja. Maar inderdaad, ik moet uiteraard bij hem de schoenen nog aandoen (veterschoenen kan hij echt nog niet zelf aan doen). En hoewel zoon best grote voeten heeft, passen die van mij echt niet in zijn schoenen

Sneeuwitje

Tijgeroog

Tijgeroog

15-04-2013 om 11:10

Scapino en hush puppy

Eh Dendy... Scapino verkoopt ook hush puppy.

Astertje

nee hoor, ik zei al, ze moeten goed passen en ook nog mooi zijn anders koop ik ze niet.

Kinderschoenen van leer van 70 euro per paar vind ik gemiddeld, ik heb ook wel eens kinderenlaarzen voor 120 euro gekocht.

In ieder geval de sandaaltjes van My Sweet shoe zijn erg leuk en een euro of 70, dus deze week hoop ik weer op een smal modelletje in een vrolijk kleurtje, dochtertje van bijna 4 kijkt ook erg uit naar het kopen van nieuwe zomerse schoentjes want liep er behoorlijk depressief bij toen ze haar (inmiddels zwaar afgetrapte my sweet shoe) laarsjes weer aan moest met het mooie weer gisteren.

of hier hebben de kinderen gemiddeld 2 a 3 paar schoenen op maat. We zijn behoorlijk wat kwijt aan kinderkleding overigens, ik begin weer een flink gat in mijn hand te ontwikkelen op kleding/schoen gebied, nu ik zelf nog want dat schiet er wel bij in.

Clarks

Wij hebben voor zoon goede ervaringen met Clarks. Hij doet soms erg lang met zijn schoenen, maar met Clarks hebben we nog nooit gehad dat de schoen van ellende uit elkaar viel. We hebben ook wel eens Timberland gehad (aanbieding bij outlet) maar daar waren we minder tevreden over.

Ik vind Clarks aan de prijzige kant, maar Scapino heeft wel eens aanbiedingen. Dolcis en Scapino zijn volgens mij familie trouwens.

Hier laatst sportschoenen in de aanbieding gekocht bij Van Haren. Kinderen helemaal blij, vooral zoon, want die Clarks van hem hebben een vetersluiting en deze sportschoenen klittenband, wat voor hem makkelijker is.

We zijn nu volgens mij nog geen twee maanden verder en de gaten vallen er in. Fila, dus ook nog wel een redelijk bekend merk. Tikje zonde dus, ook al waren ze niet idioot duur. De nikes van dochter houden zich overigens wel goed, en dat terwijl zij een grotere wildebras is dan zoon.

Je kan het niet altijd inschatten, hoe schoenen zich houden. Behalve dus dat wij inmiddels na meerdere paren wel vertrouwen hebben in Clarks.

Groeten,

Temet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-04-2013 om 19:44

Vind ik ook hoor astertje

Ik vind ook niet altijd alles mooi bij de Scapino en aanverwanten. Zeker niet voor jongste. Voor middelste kan ik nog weleens iets vinden bij Bristol of Shoetime. En mijn oudste hoef ik eigenlijk alleen maar naar zo'n Sneakerparadijs.

Het is ook een kwestie van stijl en smaak. Bij C&A hebben ze ook best aardige kleren. Maar toch kom ik daar bijna nooit. Voor mezelf al helemaal niet en voor de kinderen amper. En hoewel ik de Scapino best een aardige winkel vind (beter dan bijvoorbeeld de Bristol) loop ik zelf ook niet bepaald lekker op Scapino-schoenen. Dan heb ik er voor de kinderen ook niet zo'n vertrouwen in.

Hoe shoppen mama's voor zichzelf?

Ook bij Scapino? Kan best natuurlijk, maar ik vraag mij af in hoeverre zij daar onderscheid in maken.

Voor mijzelf durf ik best te stellen dat ik meer geld uitgeef aan kleren voor mijn kinderen dan voor mijzelf. Ik vind het belangrijk dat zij goed gekleed gaan (in de laatste mode). Voor mijzelf vind ik dat minder van belang, wel goede kleren (type Esprit, dus meer conservatief en daar kan je ook langer mee doen) maar niet heel vaak nieuws en per sé trendvolgend. Daarom zal ik voor kinderschoenen ook niet zo snel bij een van Haren of Scapino uitkomen omdat zij niet erg modieus zijn.

P

P

16-04-2013 om 07:00

Scapino

Ik koop daar wel eens wat, een paar maanden geleden nog hele mooie zwart leren laarzen, lopen ook nog eens heerlijk. Mijn man koopt er ook regelmatig. Zoals ik zei, de jongens worden ouder en willen bepaalde schoenen maar ik heb er ontzettend vaak wat gekocht.

Ik krijg elke week ook mail van scapino en tja het kan je smaak niet wezen, ik weet ook niet wat ze er voor meisjes hebben maar zomaar een hele winkel vermijden omdat je denkt dat er alleen maar rotzooi ligt: prima maar wel een beetje zonde. Je ziet ook dat heel veel mensen in dit draadje niet weten dat Scapino ook gewone merkschoenen heeft en zoals Limi al zegt: een verkoper in een dure schoenenwinkel zal ook alles zeggen om de schoenen te verkopen (waaronder dat doorschuiven niet mag, dat je dure schoenen moet hebben, dat ze een goede service verlenen (beter dan scapino kan niet, alleen maar vergelijkbaar) en weet ik veel allemaal en dat slikken toch wel erg veel mensen als zoete koek).

caton

caton

16-04-2013 om 09:17

Nou p

ik heb toch echt meegemaakt in een 2 dure schoenenwinkels dat dochter de laarzen geweldig vond en ze ook heel lekker vond zitten, ik ze ook mooi vond, maar dat de verkoopster het echt afraadde omdat ze niet voldoende steun aan dochters voeten gaven. En er was geen ander paar dat dochter wilde. Dus er zijn ook dure winkels waar ze gewoon eerlijk zijn!

Limi

Limi

16-04-2013 om 09:37

Gonniegans

Ik koop ook mijn schoenen bij Scapino. Ten eerste omdat ze daar maat 42 hebben en ten tweede omdat daar geen verkopers zijn die je lastig vallen.

Of mijn kinderen er modieus bijlopen zal me een zorg zijn. Het zijn jongens. Een broek en een trui en klassieke soorten schoenen zonder frutsels of franje, daar moeten ze het mee doen. Ik heb geen flauw benul of jongens ook trends kunnen volgen, maar dat interesseert me dus ook niks.

Gonniegans

Ik durf niet te zeggen dat de mode me helemaal een rotzorg is, maar veel scheelt het niet. Voor kinderkleding- en schoenen geef ik iha minder uit dan voor mezelf, althans per stuk, om de simpele reden dat ik jaren met een kledingstuk of met schoenen doe (omdat die mode me koud laat natuurlijk), terwijl mijn bloedjes de onhebbelijke gewoonte hebben uit hun spullen te groeien. Ik ga voor mijn kind geen 40 euro voor een mooie trui uitgeven als die maar een jaar gedragen wordt, voor mezelf zie ik zoiets als een investering.

Maar ik ben een beetje Miep Kniep als het op kleding aankomt, voor mezelf en voor mijn kinderen.

Groeten,

Temet

Maakt ook niet uit

Iedereen is anders en heeft andere prioriteiten. We hoeven elkaar ook niet te overtuigen, ik vind het gewoon leuk om te horen hoe anderen redeneren.

Ik ben weleens in Scapino geweest en zag daar vorig jaar mooie Clarks. Maar dan blijken ze er maar een paar maten van te hebben en niet alles. Dus had ik er niet veel aan. De rest van de schoenen sprak me niet aan.

Overigens heb ik geen meisjes, maar jongens. Ook voor hun is zat leuks te vinden gelukkig. Het is soms juist jammer dat jongens zo simpel gekleed worden (vind ik). Maar goed, het ging over schoenen.

Jillian

Jillian

16-04-2013 om 10:57

Gonniegans

Ja , ik koop ook wel schoenen voor mezelf bij Scapino en aanverwanten. Ik koop ook wel eens schoenen bij een duurdere winkel. Ik heb nu bijvoorbeeld vrij dure laarzen. Echter die heb ik al twee jaar en gaan zeker nog een seizoen mee.
Kleding koop ik voor mezelf soms bij goedkopere winkels en soms ook bij wat duurdere winkels. Ik doe veel langer met kleding dan mijn kinderen dus ik heb er geen probleem mee om voor mezelf af en toe wat meer uit te geven. Geen hele dure dingen overigens. Ik heb geen zin om heel veel geld aan kleding uit te geven.
De schoenen bij scapino ed. vind ik overigens niet onmodieus maar dat zal wel te maken hebben met mijn gevoel voor mode. Ik vind dat scapino best leuke schoenen heeft. Ik kom ook wel bij andere schoenenwinkels en ik heb nooit het idee dat het aanbod nou zo verschilt.
Misschien is het allemaal niet 100% volgens de laatste trends maar aangezien ik die toch niet ken geeft dat niet. Ik koop overigens geen schoenen die ik niet mooi vindt. Ik laat wel meespelen of ik ze leuk vindt en bovenal of de kinderen ze leuk vinden. Als ze de schoenen niet mooi vinden dan kopen we ze niet; ook niet als ze heel goedkoop zijn.

Primavera

Primavera

16-04-2013 om 11:59

Tweedehands of < €20,-

Grappig, wat sommige mensen hier goedkoop vinden, vind ik juist duur. Mijn kinderen hebben over het algemeen tweedehands schoenen. Dat is helemaal niet slecht voor de voet, zolang ze maar goed passen. De schoenen die je in de winkel koopt hebben ook niet je persoonlijke loopprofiel.
Als ze eens een keertje nieuwe schoenen nodig hebben dan koop ik goedkope, soms voor een tientje, maar in ieder geval onder de €20,-
Voor mijzelf koop ik ze ook van die prijs. verder geven we als ouders juist nog minder uit aan kleding of schoenen voor onszelf vergeleken bij dat van de kinderen. Zij groeien nog, wij niet meer.
Interessant is de volgende link, waarin staat dat te stevige schoenen eigenlijk juist helemaal niet zo goed voor je voeten zijn:
http://www.kinderorthopedie.nl/content/kinderorthopedie/schoenenensteunzolen.asp

Rafelkap

Rafelkap

16-04-2013 om 12:08

Primavera

Koop je die op de Italiaanse marktplaats? Hier op marktplaats zijn ze tweedehands al duurder, het nadeel is ook dat je ze niet kan passen.

Sjansje

Sjansje

16-04-2013 om 12:31

Wisselen

Wij kopen eigenlijk altijd onze schoenen bij Scapino. Ik hou wel van afwisseling, en vind het ook fijn om voor zo'n beetje elk weertype schoenen te hebben. Dus koop ik liever 4 paar dan voor het zelfde geld 1 paar. Afgelopen week ben ik weer eens los gegaan: 1 paar hoge schoenen voor dochter, 1 paar lage schoenen voor dochter, 1 paar leren ballerina's voor dochter en 1 paar sandalen voor dochter. 1 Paar gympen voor man en 1 paar leren sandalen voor mij. Dat alles samen voor 165 euro. En nog een waardebon van 33 euro gekregen (een of andere actie)die je vanaf half mei kunt besteden, zonder dat je voor een minimum bedrag moet besteden.

Ook kleren kopen we bij de goedkopere winkels, want ook hier geld: ik hou van afwisseling. Dus liever 5 t-shirts bij de opruiming van C & A voor 5 euro per stuk, dan 1 t-shirt in een dure zaak. En ik koop ook regelmatig bij Zeeman (ondergoed, leggings, effen t-shirts enz)
Onze kasten puilen dan ook uit

Fiorucci

Fiorucci

16-04-2013 om 12:45

Gonniegans

Mijn dochter koopt juist het liefste bij Van Haren ivm snel wisselende collecties die inspelen op de laatste trends. En ze heeft liever drie paar goedkopere schoenen dan een paar dure.

Silvester

Silvester

16-04-2013 om 13:13

Veel reacties

Leuk zoveel reacties en zo verschillend! Heb besloten volgende keer eerst eens bij van haren of scapino te gaan kijken en als het niet bevalt wat ik tegenkom dan zien we dan wel of we toch naar de kinderschoenenzaak gaan.

Heb me vorige keer meer door de kinderen laten beïnvloeden bij de aankoop: ze vonden juist de duurste schoenen ( 90 euro) zoooo mooi! En juist degenen zonder zo' n ' harde neus' natuurlijk terwijl ik die normaal gesproken al door de verkoopster laat selecteren ( ze zetten altijd wat schoenen neer in goede maat en juiste breedte waar kinderen dan uit kunnen kiezen, dan zet ik soms stiekem al een paar terug die mij niet zo geschikt lijken of echt te duur zijn)

Omdat nu bij de jongste zijn schoenen al stiksels loslieten van de klittenband sluitingen, baalde ik wel en bedacht ik opeens dat die dure schoenen misschien helemaal niet nodig zijn. Vandaar het draadje. ( schoenen worden wel gratis gerepareerd trouwens, kan ze vandaag weer ophalen)

Link

Over die link van kinderorthopedie, ik ken het verhaal en weet niet wat nou de waarheid is. Mijn oudste heeft 5 jaar lang op semi orthopedisch schoeisel gelopen en dat was juist zo stug als het maar zijn kan (type Piedro). En dat kreeg hij op voorschrift van de arts, dus het stugge zou toch ergens goed voor moeten zijn. Hij had die extra steun echt nodig.

Maar bij mijn jongste lette ik er juist op dat de zool buigbaar was. Goed voor het leren afrollen.

Nogmaals, iedereen is anders. Ik ga gewoon (in alles) liever voor kwaliteit. Less is more.

Dat is het ook

Je moet schoenen kopen die goed passen. Daarna kun je bepalen of je mooie schoenen wil. Ik wel, vind dat ze er goed uit moeten/mogen zien. En dat kan met een minimaal budget ook. Bristol, schoenenreus, scapino e.d. Hebben de zelfde kwaliteit schoenen. Daar hoef je het niet voor te laten. Je kunt ook plastic spul kopen. Die keus is er gewoon!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.