Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kinderstoel

Ik ben heel benieuwd tot hoe oud jullie je kinderen op een kinderstoel laten zitten. De oudste is 6 en zit nog altijd op haar trip trap...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Astrid

Astrid

08-03-2010 om 11:08

Hier nog in gebruik

Mijn oudste wordt 12 en zijn trip trap staat al jaren bij hem aan z'n bureau. Ik vind ze zelf trouwens ook heerlijk zitten. We hebben er nog 1, maar waar die nou is?

Net verkocht

sinds de baby aan tafel zit in haar tripptrapp vond de oudste zichzelf te oud voor haar tripptrapp, die heb ik dus vorige week verkocht. Ze kon er nog makkelijk jaren op zitten, eigenlijk is het helemaal niet handig dat ze op een gewone stoel zit want ze zit nu te laag, maar ze wou het echt niet meer. Mijn oudste is 7 maar erg klein van stuk.

margje van dijk

margje van dijk

08-03-2010 om 12:09

Mijn zus kijkt ze onder mijn vingers vandaan

Onze jongste is 7 en niet klein, maar zit nog steeds op zijn triptrap.

Ooit hadden we er twee (oudste kinderen schelen anderhalf jaar). Toen jongste kon zitten heeft hij nog een tijdje in zo'n hangstoeltje aan tafel gehangen, maar met ongeveer 1 jaar zat hij in de triptrap. Op dat moment was oudste 5,5 jaar. (Bedenk ik me nu hardop rekenend Dus Die is toen op een gewone stoel gaan zitten. O, had ik toen ook niet zo'n auto-stoelverhoger op een eetkamerstoel liggen? Of niet. Goh, ik weet het niet meer.

Wat ik wel weet is dat de ene triptrapstoel dankbaar door mijn zusje geadopteerd is toen haar tweede kind zo ver was (voor haar oudste had ze er zelf een gekocht). En nu is haar derde kind op triptrapleeftijd, en heeft ze al geinformeerd of onze jongste er niet eens af kan.

Nee hoor, heel beleefd vroeg ze het

Dat kan inderdaad, dus binnenkort zullen wij triptraploos zijn (na bijna 12 jaar).

En dat spijt me niet (behalve dan wat spijt van melancholisch-nostalgische aard), want hoe handig ze ook zijn, wat vind ik ze lelijk.

Margje

Vera*

Vera*

08-03-2010 om 13:19

Hier ook nog

Dochter van (net) elf zit ook nog op haar triptrapstoel. Ik hoor haar nog niet klagen. Oudste heeft hem ook lang gehad en wilde op een gegeven moment een gewone stoel. Ik de triptrap te koop gezet op Marktplaats. Zoon vertel ik dat er een mevrouw voor de stoel zal komen en toen begon hij toch te huilen. Zijn stoel mocht nog niet weg (en ik kon die mevrouw weer afbellen). Een poosje later kon ik de stoel alsnog verkopen.

Rembrand

Rembrand

08-03-2010 om 13:40

11 jaar.

Onze jongste is elf en zit nog altijd op zijn trip trap.
M.

Tango

Tango

08-03-2010 om 16:02

Geen triptrap

Wij hebben geen triptrap, maar dus een 'echte' kinderstoel, zo'n houten exemplaar waar je ook een stoeltje en een tafeltje van kan maken. Oorspronkelijk zat er nog een blad voor, maar dat is er al lang af. Tangozoon van 5 zit er echter nog steeds in aan tafel. Nu heb ik een kleine zoon, van 105 cm. (vandaag gemeten), dus dat gaat nog best. Een gewone stoel hebben we wel eens geprobeerd, maar hij zit dan veel te laag en blijft bovendien al helemaal niet stil zitten. Heeft hij in de kinderstoel iets minder problemen mee. Dus zolang Tangozoon zelf niet klaagt blijft hij er nog in. Vriendjes kijken soms wel eens raar naar de stoel, maar vervolgens vinden ze het dan zelf weer leuk om erin te zitten. Overigens als er vriendjes komen eten mag Tangozoon gewoon op een gewone stoel zitten om zijn boterham te eten....met als gevolg dat hij 10 keer van tafel loopt.

Vic

Vic

08-03-2010 om 16:30

Vanaf 3,5 jaar

Mijn jongste zit al anderhalf jaar op een normale stoel aan tafel. Ik had geen Triptrap, maar een normale kinderstoel met een vast blad (gekocht voor 3 euro bij de kringloop). Dat was echt een sta in de weg, en het was ook flink sjouwen om het kind erin te krijgen. Het eten en blijven zitten op een gewone stoel gaat zonder problemen.

Guinevere

Guinevere

08-03-2010 om 20:36

Eindelijk een triptrap

Wij zijn van zo'n tafel-en-stoel geval overgestapt op een Stokke. Wat een verademing. 't Geval staat lang zo erg niet in de weg, het is visueel transparant en Pipo de Clown kan er zelf op en af klimmen. BOvendien is ie veeeeel stabieler dan dat andere geval. En het bezoek heeft er afgelopen weekend ook nog op gezeten (vrijwillig).
Had ik dit allemaal eerder geweten, dan had ik nooit zo'n tafel en stoelkreng aangeschaft. Bovendien gebruikten we dat nooit als tafeltje en stoeltje, want je kan een kind niet eens zelfstandig zijn stoel laten aanschuiven met die combi.

Linda99

Linda99

08-03-2010 om 21:04

Ook triptrap

En net als Guineverre erg blij ermee! Bij oudste nog zo'n gewone stoel met tafeltje maar da's echt alleen leuk als ze klein zijn. Zodra ze niet meer passen zijn ze echt nog te klein voor een gewone stoel. Wel tijdje zo'n stoelverhoger gebruikt maar was ook niet ideaal. De triptrap is dat vanaf begin af aan wel geweest.

Jongste is nu 4 en blijft wat mij betreft nog wel wat jaren op die stoel zitten. Vriend vind dat maar niks omdat ie de stoel niet mooi vind maar ik ga voor de goede zithouding!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

09-03-2010 om 14:00

Mijn dochter

is met 2,5 jaar op een gewone stoel gegaan waar een kunststof stoelverhoger opzat. Dat ding ligt nu te wachten op zoon van 15 maanden. Ik ben heel blij als de gewone kinderstoel de deur uit kan. Ik vind het een enorme sta in de weg.

Dendy

11 jaar en nog steeds

zit onze oudste op een triptrap. Hijzelf is er wel een beetje klaar mee, maar ik heb hem laatst op een gewone stoel laten zitten en dat zat toch heel anders. Dus wat mij betreft blijft ie nog wel even daarop zitten.

Onze jongste (1 jaar) zit nu op een eetstoel van Peg-Perego, die je in in kunt verstellen in hoogte, kunt kantelen en met blad dat verstelbaar en afneembaar is. Onze oudste twee hebben tot een jaar of 3-3,5 in deze stoel gezeten en zijn toen overgegaan op de triptrap. Ik neem aan dat dat nu ook wel zo zal gaan.

Echt mooi vind ik ze allebei niet, maar wel superhandig in gebruik. Vooral van die Peg-Perego heb ik echt geen spijt. Het was toen echt een rib uit mijn lijf, maar hij is wat mij betreft het geld dubbel en dwars waard geweest.

judiths mama

judiths mama

09-03-2010 om 21:39

Triptrap lelijk?

Dat is nou echt nog nooit bij me opgekomen. Ik vind het ideale stoelen, we hebben ze in neutrale houtkleur, net als de rest van ons IKEA huis. Je ziet ze dus gewoon niet meer terug!
De oudste is er net een half jaar vanaf. Ze is 7, maar erg lang, 138 cm. Ze wilde graag op een gewone stoel zitten, maar al dat gewiebel op die stoel: zitten, staan, met een bil op de stoel, staan, zitten... Tureluurs werd ik ervan. Dus terug op de triptrap. Na een tijdje weer eens geprobeerd op de gewone stoel en toen ging het goed. Ze ging toen op de triptrap ook wat meer onderuit zakken, zat er niet meer goed op. Mooi op tijd, want er wordt een neefje of nichtje geboren dus dan kan de stoel worden doorgeschoven!

Groetjes, Saskia

10 jaar

MIjn jongste van 10 zit er ook nog op. Ze is nogal klein (1.25), en op een gewone stoel zit het nog steeds niet ideaal. En je kan die triptrap toch op een bijna normale stand zetten?
Ik vind ze trouwens helemaal niet lelijk. Mooi zelfs, mooi eenvoudig vormgegeven en we hebben een mooi knalrode. Past mooi in de keuken.

Grin

Ik vind de tripptrapp wel lelijk. Kwestie van smaak Wij hebben drie vergelijkbare stoelen staan van Prenatal eigen merk (ik geloof dat ze uit de Tiamo-fabriek komen), die zijn ook naturel licht hout en net zo praktisch. We hebben er wat gaatjes bijgeboord om de voetenplank wat verder naar beneden te kunnen zetten. En sinds we ze "jeugdstoel" noemen ipv kinderstoel, wil ook onze oudste van 10 er best op blijven zitten

Janeway

Janeway

10-03-2010 om 12:08

triptrap. Oudste van 11 zit er nog op en haar jongere broer en zus van 8 en 5 dus ook. Ideaal, we moeten ze nu weer even opnieuw instellen want de verhoudingen zijn niet helemaal goed meer. We vinden het hier ideale stoelen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.