Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

03-01-2012 om 11:29

Kleuter die zich niet wil laten opvoeden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pokemon went ot

Tot mijn schrik begin ik het leuk te vinden. Net als Avatar (niet de smurfenversie, maar de getekende).

Megamindy gaat weer over, echt. Net als K3.

Jesse_1

Jesse_1

05-01-2012 om 22:21

Ik wilde dat ik het wist guinevere

En onze eigenwijze telg is al 7. Ik hou af en toe mijn hart vast voor de puberteit.
Hij is gewoon 'God's gift to mankind' (denkt hij) en werkelijk, hij kan ook een modelkind zijn hoor (en dan ook echt - kan ook iedereen om zijn vinger winden), maar als zijn hoofd er niet naar staat is hij onmogelijk.
Wat bij ons echt cruciaal is, is dat hij zich belangrijk moet voelen en aandacht moet hebben. Dus als je dingen in de vorm brengt dat hij je daarmee helpt (als hij .... doet), daar is hij heel erg vatbaar voor. Maar ja, soms _moet_ iets gewoon.
Overigens herken ik ook wel wat in Polly's verhaal. Hij heeft wel wat trekjes van ADHD, in de zin van dat hij soms echt ongeremd is en geluid *moet* maken. Hij is ook vrijwel ongevoelig voor straf (en dat geef ik eigenlijk zelden, maar hij gaat soms maar door-en-door).
NB het eten herken ik niet; omdat hij zo eigenwijs is, eet hij juist altijd alles (dit dus in tegenstelling tot zijn broers).
Succes! Jesse

Guinevere

Guinevere

05-01-2012 om 23:11

Zo, nou, we hebben hem weer terug na een paar nachtjes logeren. Lekker, even uitrusten. Een klein wondertje geschied: hij heeft gehaktballen gegeten. Ik weet in theorie wel dat je eten niet kunt afdwingen, maar als we dat niet min of meer doen, dan weigert hij alles wat nieuw is te proberen. Dus ik denk niet dat ik dat echt kan veranderen, hoewel zwaaaaaaaaaaaaaar uitbundig prijzen wel te proberen is. Ik zal het eens een weekje proberen in elk geval.
Naar bed brengen ging vanavond in elk geval goed, toen hij op zijn hoofd ging staan (onderdeel van het gebruikelijke theater, een handstandje hoort erbij) heb ik gevraagd of hij een voorleesboekje wilde kiezen en toen was de show gelijk over. Toen hij (na tandenpoetsen) over melk begon te miepen heb ik hem stellig de keuze voorgelegd: je mag nog een beetje water of niks. Ging ook goed. Dus misschien leer ik het nog wel (of het was toeval). Gestructureerder dan nu kan ik niet meer worden, dat zit niet in me, maar ik kan natuurlijk wel gestructureerd de hemel in gaan prijzen (en 40 wasmanden wegvouwen tijdens het negeren).
Heerlijk om te lezen dat er nog meer van die enfantjes terribeltjes zijn! Gedeelde smart...

Avatar ot

oh wat erg, ik heb een hele zaterdag avatar zitten kijken op nickelodeon (alleen niet met kinders, dus en of het went gelukkig hier geen megamindy hehe

Guinevere

Guinevere

06-01-2012 om 21:51

Heden

Nou, vandaag ging het weer erg goed, tenminste bij mij, bij papa liep het bedritueel helaas uit de hand. Maar in de 2 uur die ik in gezelschap van jongste heb doorgebracht heb ik vrijwel alle tips erin gegooid, en dat ging best goed. Keuzes bieden (2-keuze), prima als je niet komt eten, dan eet ik die lekkere bami zelf op (Zooooeeef en hij zat aan tafel), toen hij zijn kroepoek deelde met papa heb ik uitgebreid verteld wat geweldig aardig en knap dat was, dus hij bleef maar delen. Dus ik probeer dit vol te houden.
Iedereen tot nu toe: dank, het helpt al, misschien moest ik weer even wat opgeschud worden!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.