Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


JtM schreef op 12-01-2022 om 08:52:

Ik woon in Nederland maar hier gaat zwemles niet door. Dacht dat zwemles ook onder de 'lockdown' viel.
Zoon zwemt sowieso al een tijdje niet meer omdat zijn les pas om 17.30u begint. Hopen dat dat snel weer opgestart word.
Fijn dat het bij jullie wel door gaat

Dan is dat iets van jullie zwemschool, want zwemlessen in Nederland gaan gewoon door en vallen niet onder de lockdown. Na 17:00 mag er welis niet gezwommen worden, maar ze hebben hier wat geschoven met tijden.

JtM schreef op 12-01-2022 om 08:52:

Ik woon in Nederland maar hier gaat zwemles niet door. Dacht dat zwemles ook onder de 'lockdown' viel.
Zoon zwemt sowieso al een tijdje niet meer omdat zijn les pas om 17.30u begint. Hopen dat dat snel weer opgestart word.
Fijn dat het bij jullie wel door gaat

Hier hebben eigenlijk alle zwemscholen die ik ken de tijden aangepast zodat iedereen voor 17 klaar is. Kleuter zwemt normaal om kwart over 5 en nu om half 5. 

Zwemlessen voor diploma's gaan gewoon door. Aquarobics enzo niet.

hier om de week zwemles nu. En in de kerstvakantie waren er extra inhaal zwemlessen.

Hoe lang is bij jullie de zwemles? Bij ons is het ingekort naar 30min en ik heb het idee dat dat dochter geen goed doet. Ze is dan net bezig en de les is alweer afgelopen, zeker na de lange vakantie had ze vrijdag toch best een tijd nodig om weer te ontdooien zoals ze het zelf zegt.

Wij zijn gisteren even zonder de kids de winkel in gegaan en hebben het programma voor het verjaardagsfeestje bedacht. Het thema word superhelden en ze mogen een eigen schild versieren, we gaan blikgooien, bijlwerpen (soort dartbord waar je een stoffen bijl op gooit) en een speurtocht doen. Afhankelijk van hoe het loopt kunnen we ook nog dansen maar dat zien we t.z.t. wel. We verzinnen er nog een mooi verhaal omheen en als iedereen alles heeft gedaan ontvangen ze een superhelden diploma.

Dochter heeft vier kinderen uitgekozen maar heeft heel veel moeite met de laatste. Ze wil er nog vier bij en daarvan moet ze er nu één uitkiezen...

hier was het idd een half uurtje, maar morgen weer gewone tijd dus 45 minuten. 

Feestje klinkt leuk! 

Hier was het ook 30 minuten maar vanaf deze week weer 45 minuten. Onze kleuter heeft eigenlijk geen tijd nodig om te ontdooien. 

Leuk programma Envelop! Wij hakken eind van de maand knoop door of het bij restaurant zal zijn op thuis. Kleuter is hier ook wisselend in wie hij wil maar lijkt nu wel beslist te zijn. 

Klinkt als een leuk programma Envelop, wordt vast een succes!
Hier is zwemles een uur, normaal met 5 minuten kijken aan het begin en 10 minuten aan het eind maar dat even niet door Corona. Ik ben wel blij met een uur; kleuter houdt dat heel goed vol en ze kunnen alle oefeningen flink herhalen. Als dochter een dag heeft dat ze moe is zie je wel verschil; dan gaat ze 2x plassen tussendoor haha. Dan is haar focus gewoon op. Maar de meeste keren gaat het dus prima (als we zelf gaan zwemmen wil ze ook de hele dag, paar uur vindt ze echt te kort). 

JtM

JtM

17-01-2022 om 14:32 Topicstarter

Hier duurt de zwemles normaal 45 minuten. 

Ik kreeg dus vorige week een mail dat de vereniging met de gemeente in overleg was geweest. Zoon zou op zaterdagochtend van 07.00 - 08.00 uur mogen zwemmen. Nu wacht ik eigenlijk nog op bericht dat de normale zwemtijden weer van start gaan. Hopelijk krijg ik vandaag of morgen dat bericht, dan kan zoon woensdag weer lekker zwemmen.

JtM schreef op 17-01-2022 om 14:32:

Hier duurt de zwemles normaal 45 minuten.

Ik kreeg dus vorige week een mail dat de vereniging met de gemeente in overleg was geweest. Zoon zou op zaterdagochtend van 07.00 - 08.00 uur mogen zwemmen. Nu wacht ik eigenlijk nog op bericht dat de normale zwemtijden weer van start gaan. Hopelijk krijg ik vandaag of morgen dat bericht, dan kan zoon woensdag weer lekker zwemmen.

Pfoe, met kleine kinderen weet je wel dat vroeg opstaan erbij hoort, maar dit zijn wel heel onvriendelijke tijden, ook voor een kind. Althans, onze kleuter (die altijd 6.30 uur rise and shine is) zou dit écht niet trekken. Snap dat je afwacht of de woensdag ook gewoon weer kan.

JtM

JtM

17-01-2022 om 16:02 Topicstarter

Ja dit vond ik zelf ook vrij extreem. Dat zou betekenen dat vriend of ik om 06.15u op zouden moeten staan, zoon wakker maken, klaar maken voor zwemles, eten geven etc zodat we om 06.55u bij het zwembad zijn. Kijk, als de les om 08u zou beginnen had ik het geen probleem gevonden. 
Gelukkig was de persconferentie in dit geval weer positief dus heb die zwemles ook aan me voorbij laten gaan

hoe gaat het met de kleuters? Mijn kleuter en ik allebei corona gehad. Gelukkig niet zoveel klachten. De juf en de halve klas konden het ook niet ontgelden, dus hopelijk kunnen we weer een tijdje zonder uitval vooruit nu de golf in de klas voorbij lijkt te zijn. Nog twee weken en dan is het al weer voorjaarsvakantie. Ik denk dat we een leuk uitje gaan  plannen. Iemand nog tipd, beetje midden van het land?

Bij zoon in de klas meldde vorige week het eerste kind zich ziek vanwege Corona en vandaag volgde de tweede, ik vrees voor een domino-effect de komende tijd. 

Hier staan de 10-minutengesprekken weer gepland en krijgt zoon binnenkort zijn eerste 'rapport'. Groep 1, gaat natuurlijk niet echt ergens over. Maar wel fijn dat er weer wat informatie komt vanuit school. We krijgen zo weinig mee nu we de school niet in mogen. Hanteren de scholen van jullie kleuters ook nog heel strikt de regels of is het wat losser?

Voor ons valt de vakantie een week later, heb nog geen plannen, behalve de Efteling. We zijn een tijdje terug bij Avonturenboerderij Molenwaard geweest. Vond kleuter echt heel erg leuk. Ligt soort van in het midden van het land (tussen Rotterdam en Utrecht).

De regels met niet mee naar binnen gaan bij het brengen en halen blijft de school houden, ook na corona. Het geeft meer rust in school en de kinderen kunnen dat prima. Alleen als je echt iets belangrijks hebt te melden mag je mee naar binnen. De 10 minutengesprekjes waren wel in school. Kleuter zit nu in groep 2 en is volgens juf al helemaal klaar voor groep 3. Ze doet ijverig alle werkjes en wil veel leren. 

Peppa schreef op 08-02-2022 om 15:48:

De regels met niet mee naar binnen gaan bij het brengen en halen blijft de school houden, ook na corona. Het geeft meer rust in school en de kinderen kunnen dat prima. Alleen als je echt iets belangrijks hebt te melden mag je mee naar binnen. De 10 minutengesprekjes waren wel in school. Kleuter zit nu in groep 2 en is volgens juf al helemaal klaar voor groep 3. Ze doet ijverig alle werkjes en wil veel leren.

Bij het halen en brengen vind ik het geen probleem, we zijn niet anders gewend, maar bij ons mogen ouders onder geen enkel beding de school in. Gesprekken gaan online, activiteiten waarbij ouders helpen gaan niet door etc. De kinderen hebben een soort leerboom waar ze steeds hun 'leerdoelen' in hangen, zien we nooit wat van. Dat soort dingen vind ik best jammer.

Hier mochten ouders sowieso met brengen en halen niet mee de school in, ook voor corona al niet. Gelukkig, want ik zie daar echt het nut niet van en het is ook niet in het belang van de kinderen en de rust in de gangen/lokalen.
Mededelingen liefst per mail doorgeven, maar als het echt dringend is mag je wel naar binnen en met oudergesprekken ook want die zijn op momenten dat de kinderen niet in de klas zijn. Activiteiten waarbij ouders helpen zijn er op het moment niet of ze zijn buiten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.