Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


leuk due! Wij doen dat ook altijd, ik had voor beide kinderen een magneet boek, kleurboekje van de primark. Voor dochter een met unicorns en zoon marvel. Verder een popit die we nog hadden, raamstickers en een transformer. 
daar waren ze wel zoet mee afgewisseld met de iPad. 

Voor in de auto; een fidget toy, raamstickers, doosje Duplo voor peuter en doosje Lego voor kleuter, zoekboek/vakantieboek en verder hier vooral heeeeel veel luisterverhaaltjes. Dit jaar gaan we niet ver ivm baby maar onze kleuter kan echt uren naar een verhaal luisteren. Abonnement op Kobo is daarbij fijn (al heeft de bieb vaak ook wat dingen online staan in de vakanties).

Luisterboeken idd. Ook downloaden wij wat leuke playlists van Spotify (zoon heeft eigen koptelefoon, dus wij horen K3 en consorten niet ) of een leuke film op de tablet.
Verder doeboeken, magnetische smartgames, TipToi, Haba Magneetspel, (magnetisch) stickerboek, autobingo en geduldspelletjes zoals doolhofjes.

Hoe gaat het hier met iedereen? Wij hebben echt een heerlijke vakantie gehad op de camping. Zo leuk dat peuter en kleuter nu allebei veel aan het spelen zijn met anderen, we hebben een paar keer echt met z'n twee voor de tent gezeten elkaar aankijkend van wow wat het gaat het toch snel.

Vandaag begint de derde tand van dochter te wiebelen, de vorige twee gingen er binnen 12 uur uit na het eerste wiebelen maar deze gaat wat langer duren ben ik bang. Ze wordt er zelf heel onrustig van dus hopelijk is het weer snel klaar.

Ze moet wel weer wennen aan het thuis zijn, op vakantie waren er ook veel minder driftbuien. Vanmorgen was ze ook boos en het hoge woord kwam eruit, ze vind het stom dat ze dingen "moet" (naar de BSO ook al vind ze het daar nu wel heel erg leuk) en mist de vakantie.

Hoi!!!

Zoon vind vakantie vooral erg lang duren... hebben samen een aftelkalender gemaakt.
hij en broertje zitten elkaar ook veel in de weg. Maar daar tegenover kunnen ze met momenten ook echt weer superlief samen spelen. 

Man en ik hebben ook nu pas vakantie, en we gaan pas over 2 weken daadwerkelijk op vakantie. 
Maar wel al leuke dagtripjes op de planning. 

Wij hebben de vakantie er alweer opzitten en volgende week begint school ook weer. 5yo vond het wel weer even ingewikkeld om naar de BSO te gaan maar pakte eenmaal daar de draad weer makkelijk op. Na de vakantie gaat hij naar groep 3, maar als het aan hem ligt heeft hij nog heeeel lang vakantie. En ik moet zeggen dat ik zelf de stress van broodbakjes, fruitbakjes, bekers en de 8:30 deadline ook niet mis. 
Ik herken wat je zegt envelop. Hoewel mijn kinderen niet perse makkelijk spelen met anderen, valt de zelfstandigheid en het gemak wat je daardoor gaat ervaren wel in positieve zin op deze vakantie. Zelfs de 3yo (bijna 4) deed het geweldig in de speeltuinen.

Wij zitten net over de helft van de zomervakantie en gaan morgen nog een paar daagjes weg. De eerste week van de vakantie was zoon logeren bij zijn tante en daarna oma. De tweede week gingen we op vakantie. In week drie bleek dat allemaal iets teveel van het goede geweest, zoon wilde het liefst thuis blijven. Dus veel Lego gebouwd, spelletjes gespeeld, films gekeken enz. 

Op de planning staat nog het Spoorwegmuseum. En hij zag een reclame van het Rijksmuseum van Oudheden en wil daarheen. Iemand enig idee of dat leuk is voor kinderen? Hij heeft al wel een bijzondere smaak qua musea, maar ik kan op de website niks vinden over kinderactiviteiten ofzo.

Ik zag heel erg op tegen die zes weken vakantie, maar het valt me best mee allemaal. Zal wel wennen worden als alles weer begint. Ik snap jou, Phil

Fijn dat het hoge woord eruit is Envelop. Hoe gaan jullie daarmee om? Want er zijn toch dingen die 'moeten'.

Fijne vakantie Krullenbol, geniet ervan!

Pas over 2 weken op vakantie krullen-bol? Ga je dan precies buiten de vakantie? Over 2 weken beginnen de laatste scholen bijna weer toch?

Hier nu in de een-na-laatste week, zijn nog op vakantie. Merk dat het kleuter en peuter goed doet om even ergens anders te zijn, nieuwe dingen te doen. Niet veel vriendjes helaas op de camping, volgend jaar toch even goed nadenken over wat voor soort camping zodat daar meer ruimte voor is. 
Laatste vakantieweek staat in teken van heel veel zwemmen en afzwemmen voor het A diploma, en peuter gaat gewoon weer naar het kdv. Langzaam de bedtijd weer wat naar het normale krijgen. Heb het brood smeren en haasten in de ochtend ook totaal niet gemist, kijk daar niet echt naar uit. 6 weken vrij leek me heel lang maar het is voorbij gevlogen. 

Wij zijn nu in stacaravan op de camping. Kinderen spelen vooral met elkaar. In binnenspeeltuinen vinden ze wel kortdurende speelmaatjes maar  publiek op camping hier is toch wat anders dan wat ze normaal thuis kennen. Maar wel lekker veel spelletjes samen, weinig schermen, veel tijd samen. Fijn . Kleuter speelt fanatiek mee met Sushi go nou, dus fijne afwisseling naast het eeuwige kwartet. 

Kinderen gaan volgende week weer 2 dagen (peuter 2,5) naar bso/opvang en ik ga 5 dagen naar buitenland vanaf woensdag. Week erna is het hier nog soort kindervakantieweek en 5 september (geloof ik) begint school weer.

Hier begint kleuter op 29 augustus weer. 

Fijne vakantie Krul! 

Wat goed van kleuter dat ze aangeeft wat er aan de hand is Envelop. Dat is hier ook altijd een ding, we merken aan gedrag dat er wat is, maar het duurt soms zolang ( en soms lukt het niet), om duidelijk te krijgen wat er is. Heel gesloten soms, echt een barriere die ze dan opwerpt en ze zit dan zo diep in haar emotie dat het ons niet lukt om haar er snel en makkelijk uit te krijgen. Haar zus is het tegenovergestelde.. Driftig tot en met, maar een open boek.

We hebben een heerlijke vakanie gehad, in te warm Frankrijk. Maar het was fanastisch, super leuke camping, meiden hebben heel gezellig met elkaar gespeeld en veel gezwommen en meegedaan met de animatie. Veel kindjes van hun leeftijd en Nederlands, dus ze konden hun lol niet op in de speeltuin en het springkussen.
Man en ik hadden echt het gevoel toen we vertrokken, dat we nog wel een week wilden blijven. Dat was vorig jaar niet het geval  

Wel is kleuter echt toe aan structuur en omgang met haar klasgenoten, afgelopen week dus ook naar de BSO geweest en ze vond dat heerlijk. Veel gezelliger weer thuis, slaapt ook weer op een redelijke tijd. 
Zelf zijn we weer aan het werk, dus lang uitslapen kon ook niet meer voor de meiden ( was wel even wennen, want ze hadden een heerlijk uitslaapritme tot een uur of 09.00). 

Wij zitten in regio zuid dus scholen starten 5 september pas weer
Die laatste week was dus ook vrij gunstig qua prijs. Nog veel geld maar wel groot verschil met deze of volgende week. 

Qua ritme, daar zitten we echt zo weer in straks... wij hebben geen uitslapers... ze zijn hier vooralsnog (op 2x na ofzo) elke dag gewoon tussen 6.30 en 7u paraat in het grote bed.
Enige is dat dan de tv aan gaat en man en ik gewoon verder doezelen haha.

Ach we ondernemen leuke dingen in en om huis en in de plaatsen in de buurt. Maken gebruik van ons dierentuin abbo en volgende week nog een dagje pretpark. 

Zoon begint minder te vragen naar wanneer hij weer naar school mag maar zodra hij z'n aftelkalender weer afstreept is het wel oh ja dan mag ik weer. 

Hier gaan ze in het weekend en vakantie s ochtends zelf naar beneden en kijken dan tv. Zoals wij zelf vroeger ook Telekids keken op zaterdag- en zondagochtend. Heerlijk dat het nu niet meer die absurd vroege tijden zijn. Ik word daar zelf behoorlijk chagrijnig van namelijk.

JtM

JtM

18-08-2022 om 11:04 Topicstarter

Wij hebben ook nog even vakantie School begint ook hier 5 september weer. Ik ben aan mijn laatste werkdag voor de vakantie bezig, zoon is vandaag nog een dagje op de BSO en heeft na vandaag ook lekker vakantie.
Wij gaan maandag voor een midweekje weg in NL. Afgelopen feb zijn we nog buiten de schoolvakantie 2 weken op zonvakantie geweest.

Zoon is vanaf vorige week wel een paar dagen minder naar de BSO geweest, was hij lekker met vriend thuis. 
De week na onze midweek gaat hij nog een paar dagen met opa/oma met de camper op pad, naar een camping waar mijn broer/neefjes ook staan dus hebben de jongens elkaar om mee te spelen. Daar kijkt zoon ook naar uit.

hier ook heerlijke vakantie gehad. Zijn op vakantie in Duitsland geweest waar ze zelf lekker overal heen konden (speeltuin/op het veldje enz) dat vonden ze heel fijn. Nu thuis zijn ze wel wat drukker. Ook hier pas 5 september pas weer naar school. Zoon kan niet wachten om te beginnen in groep 3. 
Morgen mijn vakantie helaas alweer voorbij. Echt geen zin om te gaan werken.

Wat een hoop zuidelingen hier 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.