Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vic

Vic

24-06-2011 om 13:41

Kleuterpraat

(Er is geen draadje op het moment?)
Vriendje van mijn jongste zag wat ik aan had en riep enthousiast: 'Hee, die sloffels heb ik ook!' Creatief taalgebruik


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

11-07-2011 om 15:11

Grote familie

Jongste en ik kwamen bij het gemeentehuis klasgenootje S tegen. S heeft drie zussen, twee broers, en nog een baby op komst. Teruglopend naar huis zei dochter 'S heeft een heel grote familie, he?'. Ik beaam dat en dochter gaat verder 'maar weet je wie écht een grote familie heeft? De termiet!'
Haha ze heeft al die AH plaatjes echt goed bestudeerd

Massi Nissa

Massi Nissa

11-07-2011 om 19:07

Haha

Leuk vic!

Valkyre

Valkyre

11-07-2011 om 21:27

Vic

Wat een slimmerd! Geweldig. (Hmm, de termiet. Die hebben we geloof ik nog niet...)

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

11-07-2011 om 22:53

Kaartjes (o.t.)

Ja, het is echt heel grappig. Ze heeft nu zo'n 30 kaartjes (en bij haar vader nog een stuk meer), en daar is ze de hele dag mee bezig. Op allerlei verschillende volgorden leggen, en ik moet meedoen aan quizjes enzo.

Vic (ook ot)

Grappig he? Zoon is ook helemaal in de ban van de kaartjes. Hij zou zo'n opmerking ook gemaakt kunnen hebben

Zoon heeft zijn album overigens compleet, met dank aan familie en mijn werk (daar bestellen we bij Albert, dat tikt aan). Nu moet ik hem zover zien te krijgen dat hij afstand doet van in elk geval een deel van zijn enorme stapel dubbele kaartjes ...

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

12-07-2011 om 21:50

Kaartjes

Het lijkt erop dat de superdierenkaartjesbeker aan mij voorbij gaat - dochter had welgeteld twaalf kaartjes van oma gekregen en liet ze prompt in een bushokje liggen. Zonder drama achteraf, meer zo van "O. Ze zijn weg. Nou." En dat terwijl dit de allereerst supermarktactie is die ik zelf ook nog wel leuk vind.
Groetjes
Massi

Vic

Vic

12-07-2011 om 22:26

Volgens mij moet ik verhuizen (o.t.)

Ik bedenk net dat dochter na de vakantie naar groep 3 gaat en dat ze dus eigenlijk officieel geen kleuter meer is (denk ik). Nou ja, misschien dat ik de vakantie nog even volmaak hier

Mama_Lynn

Mama_Lynn

13-07-2011 om 08:19

Kleine potjes...

Man en ik hebben een discussie over (schoon)zus, die wat anders wil qua werk maar gezegd heeft 'niet naar Groningen te verhuizen'. Ik maak een opmerking dat het nog niet eens zo vreemd zou zijn als ze dat voor een droombaan zou doen 'want ze is alleen en hoeft met niemand rekening te houden'. Dochter van 4 luistert blijkbaar mee: 'nee hoor mama, tante is niet alleen, ze heeft toch een poes?'

Lynn

Mama_Lynn

Mama_Lynn

14-07-2011 om 19:27

En wat ook grappig was

Dochter van 4 en zoon 17 maanden hebben dikke pret: allebei een ronde pannenonderzetter (zo'n kurken ding) in de hand, en ze doen alsof het een stuur is. Lachen alletwee. Dan zegt dochter: mama, dit is een trein. En ik was de directeur van de trein De trein heeft nu een lekke band. Wie kan die maken?

Lynn

Massi Nissa

Massi Nissa

15-07-2011 om 08:56

Haha lynn

Een trein met een lekke band, haha. Doet me denken aan Sinterklaastijd een paar jaar terug. Dochter was toen bijna twee. We keken naar de intocht van Sinterklaas op tv. Ineens lag de boot stil en riep een Piet dat ze vast waren gelopen. Dochter nam de speen uit haar mond en sprak bedaard: "Boot pot. Opa make."
Groetjes
Massi

Uitvindersgereedschap

Mijn zoon wil later uitvinder worden, dus vraagt hij uitvindersspullen voor z'n verjaardag. Ik vraag 'm wat een uitvinder zoal voor spullen heeft. Hij: "een lepel bijvoorbeeld". Ik: "een lepel, waarvoor?" Hij:"nou, om in zijn sapje te roeren als ie pauze heeft".

Ik reken op weinig nieuwe uitvindingen...

Mobylette

Kolen en koninkrijk

We zijn bij een klimrek in de vorm van een trein. Meestal wil kleuterzoon machinist zijn en moeten peuterdochter en ik passagiers zijn... Gisteren mocht mijn doq

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

...nu volledig

We zijn bij een klimrek in de vorm van een trein. Meestal wil kleuterzoon machinist zijn en moeten peuterdochter en ik passagiers zijn... Gisteren mocht mijn dochter machinist zijn. Mijn zoon ging vooraan onder het klimrek liggen en zei: en dan ben ik de kolen!

Vorige week bij het ophalen op de Bso was mijn zoon met twee kindjes aan t spelen. Hij en ene meisje in hun gewone kleren, t andere meisje verkleed als prinses. Hij rende samen met t ene meisje om de prinses heen! Op weg naar huis vertelde hij vrolijk: zij was de prinses en wij waren t koninkrijk!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Massi Nissa

Massi Nissa

16-07-2011 om 09:48

Haha mobylette en maaike

Ze zijn weer erg leuk!

Kleuterhumor

toen wij de auto in de garage hadden gezet om in te pakken voor de vakantie, had mijn vriend alvast de -electrische- koelbox achterin gezet, met een verlengsnoer naar een stopcontact. Er lag nog iets van 5 meter snoer op de grond, waarop mijn dochter (4 jr) even kijkt en zegt: "Papa, je moet morgen wel dat snoer weghalen hoor." Waarop papa vraagt: "waarom dan?".
Waarop dochter droog zegt: "Dat snoer is niet lang genoeg om naar Frankrijk te rijden."
Tranen gelachen, dat snap je, wat een fantastiche logica voor een kleuter!

In de auto

Als zoon bij mij in de auto zit probeer ik het gemopper op mede-weggebruikers te beperken en zeker geen lelijke woorden te gebruiken. Vanochtend zat ik achter een vrachtauto die zo onhandig deed dat ik zei "wat een idioot"
meteen daarachteraan vroeg ik aan zoon of ik dat eigenlijk wel mocht zeggen?
"geeft niks hoor mama, hij hoort het toch niet" was zijn reactie

Lionne

Guinevere

Guinevere

19-07-2011 om 21:59

Misschien niet lollig maar wel grappig

Onze 4-jarige is vorige week een dagje bij opa geweest. Opa heeft vol trots zijn modeltreinbaan gedemonstreerd aan zijn belangstellende kleinzoons. Zegt jongste vanmorgen: "Mijn oma is dood, maar mijn opa is nog klein! Net zo klein als ik!".
Kortom, je leeftijd hangt samen met je interesses!

Ayanna

Ayanna

26-07-2011 om 21:30

Rijk

"Mama, wij zijn rijk, he?" Nou nee kind, niet echt. Zoveel centjes hebben we niet. "Dan ben ik rijk van mijn speelgoed. En jij, mama, jij bent rijk omdat je zo lekker kunt koken."

Mama_Lynn

Mama_Lynn

31-07-2011 om 22:31

Leeuwebek dicht?

In de kerk wordt bij de kids het verhaal van Daniel in de leeuwenkuil verteld. Dochter van 4 weet goed te vertellen waar het over ging, en ik vraag haar waarom Daniel niet wordt opgegeten door de leeuwen: nou mam, de engel had de bek van de leeuw dichtgevouwen.
En even later: of misschien wel vastgeplakt met plakband!

Lynn

Massi Nissa

Massi Nissa

19-08-2011 om 20:35

Het waarom der dingen

Dochter: "Mama, weet je waarom er bij jou bijna nooit eten op je schoot valt?"
Ik: "Omdat ik al ruim 35 jaar heb kunnen oefenen?"
Dochter: "Neehee! Omdat je grote borstelen hebt en die houden alles tegen!"

Valkyre

Valkyre

20-08-2011 om 00:30

Haha

Borstelen, grappig!

Zoonlief praat al anderhalf jaar heel keurig - wel mooi natuurlijk, maar er komen nog maar zo weinig van de grappige versprekingen uit! Hij is meer een enorme wijsneus. Komt er een vriendin van me langs "oh, Spruit, heb je een nieuwe dino?" -Neehee, dat is een pterodactyl! Die is familie van de vogels! Dino's zijn familie van hagedissen! - "Euh... Oh. Okee..."

Voelde me best een beetje opgelaten...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ayanna

Ayanna

23-08-2011 om 14:30

Rimpels

Gisteren reed ik met zoon in de auto door het dorp, toen hij zei: 'ik zag een oude meneer lopen met twee stokken.' Ik had de persoon in kwestie niet gezien, dus ik zei dat het misschien ook wel iemand met een gebroken been kon zijn, want die lopen ook met twee stokken. 'Nee mama, het was een oude meneer. En weet je hoe ik dat weet? Hij liep met twee stokken en hij deed eerst één voetje omhoog en dan weer een voetje omlaag. En hij had een bril en hij keek ook een beetje oud.' Okay, dan zal het wel een oude meneer zijn geweest. 'Jaha, en hij had ook rimpels op zijn voorhoofd. Net als papa!' Eeeeeh.....proest.....weet je kind, die rimpels die papa heeft dat zijn denkrimpels (ahem). Papa weet heel veel en als je veel weet dan krijg je denkrimpels.
Even stilte in de auto en toen deed hij zijn pony omhoog: 'mama, heb ik ook denkrimpels?' Nee schat, die krijg je pas vanaf groep 3, als je leert lezen en schrijven. Weer even stil en toen: 'maar ik ben wel al slim, toch mama?' Ja hoor kind, jij bent héél slim!! 'Mama, jij hebt geen denkrimpels maar jij kan wel lezen en schrijven. Dan ben jij dus niet slim want jij weet niet veel!'
Ik zal het maar als compliment opvatten dat ik als 40-plusser nog geen gerimpeld voorhoofdje heb.....

Dikke buik

Zoon 4j 8m:

Mama, als jij zo'n grote buik had maar de baby zat er niet meer in dan kon je wel 100 dingen eten.

Mama, waar is dat gaatje waar Pickle (toekomstig broertje) uitkomt? Dat heb ik nog nooit gezien.

Valkyre

Valkyre

23-08-2011 om 21:26

Ja petal

Hoe ga je dat nou uitleggen? Normaal gesproken zou ik zeggen "aanschouwelijk onderwijs," maar in dit geval...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Inderdaad, in dit geval... (zouden er ouders zijn die dit wel laten zien????)

Ik heb hem gewoon verteld waar het ongeveer zit en de demonstratie achterwege gelaten. Gelukkig heeft hij op sommige momenten een hele korte concentratiespan. Hij ziet ons trouwens wel naakt hoor, maar dan in zo'n positie dat dat specifieke plekje mooi verborgen is.

Boek

Ik weet niet of je het hem wel wil laten zien, maar er zijn natuurlijk boeken waarin het duidelijk zichtbaar is waar dat gaatje nu precies zit waar de baby uitkomt. In Nl kan ikje de boeken van S vd Doef aanraden, ik weet niet wat handig is in UK.

Massi Nissa

Massi Nissa

26-08-2011 om 21:01

Poeh en de tandenfee

Bij ons kwam de baby natuurlijk uit mijn navel, duh.
En nog een uitspraak van dochter van zojuist aan tafel:
"Sommige feeen bestaan niet echt. De tandenfee bestaat wel, maar die is onzichtbaar. Dat is eigenlijk niet zo leuk, maar hopelijk geeft ze wel leuke cadeautjes."
Ik op bewonderende toon: "Hoe weet je dat allemaal?"
"Dat komt omdat ik nu in groep twee zit. In groep twee weet je alles."
Groetjes
Massi

Thursday Next

Thursday Next

27-08-2011 om 21:44

Lol massi,

leuk is dat! Hier ook een dochter in groep 2 die alles weet...
Ze is heel strikt in het beantwoorden van ontkennende vragen. Als je vraagt: wie wil er geen ijs? Dan zal ze zeggen: ik niet! En daarmee bedoelt ze: ik wil niet geen ijs, dus wel ijs. Als je vraagt: was het niet lekker? dan zegt ze: ja, en bedoelt: het was niet lekker. Gelijk heeft ze natuurlijk, maar we zijn zo gewend om ontkennende vragen ook ontkennend te beantwoorden. Het ging ook grandioos fout toen ze met opa "wie is het" speelde en er vragen kwamen als: heeft hij geen bril op.
Ze corrigeert ons ook als we het verkeerd doen. "Komt X vanavond niet oppassen?" Ik zeg: "nee". Zij: "he, maar net zei je dat X niet kon komen!". We zijn er inmiddels aan gewend, dus we beantwoorden haar vragen nu goed. Dat heeft ze door ook: "goed zo mama, nou zeg je het goed!"

Vic

Vic

27-08-2011 om 21:53

Thursday next

Mijn vriend doet dat ook en ik vind dat zooo irritant Dan vraag ik bijv. 'heb je geen koekjes in huis?', zegt hij 'ja', en moet ik altijd nog even denken of ik nu wel of niet zal verder zoeken naar koekjes. Hij doet het ook met vragen als 'wil je nog koffie of een biertje'. Dan antwoordt hij met 'ja'.

Thursday Next

Thursday Next

27-08-2011 om 23:21

Vic,

dochter legt het zo uit: als dat wat is zeg waar is, dan moet je gewoon "ja" zeggen. Wij zeggen bij haar vragen nu meestal: nee. Ik bedoel, ja... Ik bedoel, dat is niet zo, inderdaad...
En dat op "wil je A of B" ja antwoorden deed mijn broer ook vreselijk irritant inderdaad.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.