Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kleuterpraat

Dochter (4): "mam, als we in de winkel zijn doe ik wel mijn wanten uit hoor, anders stikken mijn handen"

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sneeuwitje

Sneeuwitje

23-01-2013 om 19:35

Cake

Leuk, weer een kleuterpraatdraadje!

Mijn man had een cake gebakken, die helaas mislukt was (ingezakt), ik heb toen nog een nieuwe in de oven gedaan, omdat we de ingezakte niet aan de visite wilden voorzetten. Maar dochter (5.5) had wel zin in een stukje cake, al was die ingezakt: mama, mag ik een stukje van de ongelukte cake?

Sneeuwitje

Tink

Tink

26-01-2013 om 01:36

Doordenkertje

Ergens in een gesprek zei ik deze week: "Ja klopt."
Dochter van 5 er een seconde later overheen: "En nee doet open."

We moesten er even over nadenken voor het kwartje viel

Guinevere

Guinevere

27-01-2013 om 11:45

Moe

Ik was moe dus ik was even gaan liggen. Zoon (5) komt aan lopen: "Mama, ben jij moe?". "Ja, ik ben moe.". "Ben jij dan moeder dan je vader?".

Haha tink en guinevere

Die zijn toch geweldig! Wat leuk om te lezen.

Hanne.

Hanne.

27-01-2013 om 21:39

Winterbillen

Dochter laat een knetterende wind, waarop ik zeg "Je hebt knetterbillen'.

Direct word ik gecorrigeerd. "Nee, ik heb winterbillen"

Jippox

Jippox

28-01-2013 om 11:49 Topicstarter

Mooi

Die 'ongelukte cake' vind ik wel een hele mooie!
En nog een nieuwe: dochter vroeg vanmorgen: "waar is mijn zonnebril, met die blauwe ramen?"

Sneeuwitje

Sneeuwitje

31-01-2013 om 19:37

Computer

Dochter legt uit waarom ze de computer (op school) toch niet zo leuk vindt: daar kan je alleen maar spelletjes op doen mam! (mmm ik denk dat ze over 10 jaar niet meer bij het beeldscherm weg te slaan is, maar vooruit!)

Sneeuwitje

Dotcom

Dotcom

01-02-2013 om 15:22

Koeienmelk

Zoon van 4 vraagt of hij net als zijn kleine broertje borstvoeding heeft gehad. Op mijn bevestigende antwoord komt de vraag: komt er dan koeienmelk uit jouw borsten?

Tink

Tink

02-02-2013 om 22:24

Guinevere

Geweldig zeg, wat een filosoof

Guinevere

Guinevere

06-02-2013 om 17:17

Eigenlijk te erg om hier te melden

We stelden onze 5-jarige zoon de vraag welke huisdieren hij later zelf zou willen hebben. Hij zette een hele grote grijns op en zei: "Vrouwen!".
Echt, dit zit 'm volgens mij niet in een gebrekkige opvoeding... :-/

Hahahaha

Haha enz. Vooruit dan maar.

Hier aandoenlijk

zoontje net 4, en vraagt zich elke dag af waarom hij nu alwéér naar school moet. Vanochtend verzuchtte hij: "ik vond het zo leuk toen ik eerst drie was....."

Sneeuwitje

Sneeuwitje

13-02-2013 om 19:32

Mitshu...

Dochter (5.5) zegt 's morgens vroeg: mama, ik vind een mitshubishi een leuke auto. Ik: waarom dan? Omdat het laatste stukje piesie is!

Sneeuwitje

Jippox

Jippox

18-02-2013 om 19:48 Topicstarter

Iedereen moeder

Dochter (4): "jij en oma en tante x zijn allemaal moeder!". Ik: "maar tante x heeft toch geen kinderen?". Dochter: "nou en?"

Jippox

Jippox

07-03-2013 om 10:12 Topicstarter

Vraag

We gaan bijna eten en ik vraag aan dochter (4): "wil jij je broers even roepen?". Dochter: "nee, doe jij dat zelf maar"
tja, ik had het ook niet als een vraag moeten formuleren natuurlijk....

P

P

08-03-2013 om 07:15

Jippox

Ja, ik moet mijn jongens van 11 en 14 nog regelmatig uitleggen waarom ik iets vraag terwijl dat moet....

Ik vraag het dus eerst netjes en dan wordt het een 'onaardig bevel'. Ze beginnen het eindelijk een beetje te snappen: het klinkt gewoon wat gezelliger als je iets vraagt terwijl je het eigenlijk wil bevelen LOL

Kleuter van 4

In de winkel: 'ik voel me zo apart. ,... Dat is als je je zogenaamd voelt.'

Hij is zeker nieuwe woorden aan het oefenen, zo schattig.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

13-03-2013 om 14:45

Sterrenhemel

Dochter van bijna 6 bewondert gisteravond bij het thuiskomen de prachtige heldere sterrenhemel: mama, ik wou dat ik in de hemel woonde, dan kon ik de sterren van dichtbij bekijken!

sneeuwitje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.