Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Koningsspelen

in het kader van bovenstaand draadje... ik ben wel benieuwd wat er op de diverse scholen georganiseerd wordt volgende week vrijdag. Hier kwamen ze met het lumineuze, super originele idee om een sponsorloop te houden.

Ik vind het zo afgezaagd, zo niet-leuk, zo saai! een beetje alle familie afgaan om geld voor een goed doel te vragen en dan rondjes lopen om een grasveld! ik had toch op iets leukers gehoopt voor de kinderen.

hoe is dat bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
toja

toja

16-04-2013 om 16:17

Studiedag

Dus hier zijn we vrij

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Zoals gezegd

Ik schreef het hierboven al: mijn bloedjes zijn op schoolreisje. In september staat bij ons namelijk het schoolreisje al vast, en dat was dus toevallig op 26 april. Ware ik de directrice, dan had ik een vreugdedansje gemaakt dat de school nu door een gelukkig toeval geen verplichting hoeft te voelen mee te doen aan dat gedoe.

Ik weet trouwens niet hoe massaal de deelname is, maar ik zou bij logistieke problemen - die er kennelijk zijn - als school toch zeggen "als meneer Krajicek het zo leuk en belangrijk vindt regelt meneer Krajicek ook de accomodatie maar". Leuk natuurlijk als hoge omes over jouw rug bepalen wat leuk en waardevol voor jouw organisatie is, maar zolang er geen wettelijke verplichting is om aan die grappenmakerij mee te doen zou ik dat ook ver van me afschuiven.

Je kan vast wel op een andere manier de schooldag een feestelijk oranje tintje geven, als je daar zin in hebt.

Groeten

Temet

lisbeth

lisbeth

16-04-2013 om 18:16

Ik weet van niets

Heb net moeten opzoeken wat de koningsspelen zijn. Ik heb/had er nog nooit van gehoord. Hier dus twee basisscholen ( wel in het verre zuiden) die volgens mij niet meedoen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

16-04-2013 om 19:09

Haarlemmermeer

In de haarlemmermeer worden de kinderen met bussen opgehaald, alles wordt geregeld door de gemeente. Ze krijgen ontbijt en er is een optreden en veel beweging in een park.

Zuiden

Zuiden

16-04-2013 om 19:34

Dit doen ze bij ons

Dit doen ze bij ons:
'Gezien de vele activiteiten die er al gepland staan op school geven wij hier onze eigen invulling aan. De middenbouw gaat op 26 april fietsen versieren en een route om het grasveld lopen.Tevens wordt er een koning en een koningin gekroond. De bovenbouw organiseert een creamiddag waar onder andere een kookworkshop in opgenomen is.'

Geen sportdag of koningsspelen hier dus.

Chantal

Chantal

16-04-2013 om 21:13

Volgens mij...

Volgens mij heeft de gemeente hierin een leidende rol. De ene gemeente regelt wel wat, de andere gemeente niet. Hier wordt er volgens mij niet echt iets geregeld in gemeente (geld!).

Op school hebben ze een soort ontbijt. Wordt volgens mij aangeboden. Een zoon heeft een concert en heeft dus niets oranje. Vind ik jammer, leerkracht ook. Dat concert is leuker maar dit is geschiedenis (niet de sportdag maar wel de troonswisseling). Of je nu oranjefiel bent of niet. Dit is een lesje 'hoe wordt geschiedenis gemaakt'. Goed om bij stil te staan in het onderwijs.

Vrij

Het is hier de dag voor de meivakantie, er was allang een margedag ingepland. Nu organiseren ze op donderdag een sportmiddag maar alleen voor groep 1-4.

Annet

Annet

16-04-2013 om 21:21

Ook andere dag

Hier geloof ik dat het op dinsdag gevierd wordt.
Geen idee wat ze gaan doen

Speler

Speler

16-04-2013 om 21:25

Groots uitgepakt

Ik werk voor een schoolvereniging (sta niet voor de klas) en hier wordt het heel groots aangepakt. Kinderen van groep 1-4 doen spelletjes op school en de bovenbouw (bijna 1000 kinderen) konden kiezen uit 18 activiteiten, die varieerden van kookworkshop tot free running of een voetbaltoernooi. Bijna alle verenigingen van het dorp werken belangeloos mee. De gemeente heeft alle sportfaciliteiten gratis ter beschikking gesteld. Het is een enorme klus waar ik erg druk mee ben, maar ik vind het leuk!

Geen sport

Een ontbijt, een optocht, oudhollandsche spelletjes en een oranjesoes op de basisschool van mijn ene school, helemaal niks op de school van mijn andere zoon.

skik

Marieke

Marieke

16-04-2013 om 21:45

School doet niet mee

De basisschool van mijn dochter doet niet mee: de jaarlijkse sportdag is net achter de rug en ze gaan iets anders doen, maar we weten nog niet wat. De kinderen blijven wel op school en mogen een spelletje meenemen en school organiseert dus nog iets anders. We wachten af.

Tango

Tango

16-04-2013 om 21:54

Hier wel

Bij ons doet school mee en hierdoor wordt er in de week voor de meivakantie dus echt nauwelijks gewerkt. Dochter is dinsdag op schoolreis, zoon donderdag, vrijdag koningsspelen. Dochter heeft 3 sportdagen in 1 week tijd, a.s. vrijdag een sportdag voor groep 7 en 8, dinsdag gaan ze poldersporten (dat noemen ze een schoolreis) en daarna dus nog die koningsspelen. Heel goed gepland allemaal.
Overigens zijn die koningspelen hier oud-hollandse spelletjes en lees ik nu net op de mail dat ze toch nog hulpouders nodig hebben (eerst was het alleen voor de kleuters nodig). Tja, laat ik nou net een werkafspraak gepland hebben voor die dag, want dat kon zo handig omdat de schoolbieb waar ik normaal op vrijdag zit toch dicht is. En oh ja, ze gaan ook nog ontbijten op school. Alweer! Met pasen ook al gedaan. En daarna nog een optocht door de wijk waarin de kinderen in een bepaalde kleur moeten komen. Voor de oudste is dit rood, wit, blauw, voor jongste oranje. Jongste was tevreden, maar oudste wil ook oranje en heeft ook nauwelijks iets in de kast liggen in de juiste kleur. En alle winkels bieden ook vooral oranje, oranje en oranje. Maar we verzinnen wel weer wat.

amk

amk

16-04-2013 om 21:59

Vossejacht

de onderbouw blijft op het schoolplein en doet spelletjes, de bovenbouw gaat op vossenjacht.
geen idee of er ontbijt geregeld wordt. Is ook niet mijn zorg, op vrijdag komt ze bij haar vader vandaan. Ik spreek haar op 6 mei wel weer.

Sponsorloop

elk jaar houdt onze school een sponsorloop. Toen die koningsspelen voorbij kwamen, hebben ze gewoon de sponsorloop verzet naar die dag Geld voor iets speciaals is er gewoon niet...

gruffalo

gruffalo

17-04-2013 om 08:16 Topicstarter

Jee

wat een verschillen tussen scholen, een verschil in hoeveel moeite, tijd en geld(!) een school hier in wil investeren. het heeft mij wel aan het denken gezet dat zo'n sponsorloop weinig geld kost, misschien wil de school hier aan geen geld spenderen. en daar ben ik helemaal voor, ze zitten krap en kunnen het geld beter aan andere dingen besteden. ach het is maar voor 1 dag maar wat mij betreft hadden ze beter een dagje vrij kunnen geven

Ise

Ise

17-04-2013 om 08:58

Verrassing

Hier beginnen ze met een gezamenlijk ontbijt. Daarna de aftrap van de koningsspelen live op radio en tv (zouden ze dan echt massaal voor de tv gaan zitten?). Van kwart voor 10 tot 2 uur koningssportdag. Eigen invulling staat er dan nog achter. Eigen invulling van wie? De kinderen krijgen voor en tijdens de koningsspelen verschillende verrassingen.
Het lijkt er op dat ze bij het schrijven van dit stukje in de nieuwsbrief het programma nog niet duidelijk hadden

Sneeuwitje

Sneeuwitje

17-04-2013 om 09:24

Hier

Ook een gezamenlijk ontbijt, gesponsord door de Jumbo. en verder een sportieve dag op school; onderbouw tot 12 uur en bovenbouw met continuerooster tot 2 uur. En ze zijn heel slim, want ze koppelen er ook gelijk een sponsorloop aan (om de school en het plein verder wat op te knappen), maar dat is maar een deel van de ochtend. Het ziet er wel goed georganiseerd uit. WAt ze precies aan spel en sport doen, weet ik niet, is eigen programma van de school, ze zijn in elk geval al druk ouders aan het werven om te helpen.

Sneeuwitje

Wilma

Wilma

17-04-2013 om 11:45

"lunch wordt aangeboden door de overheid"

Dat staat in de brief die wij kregen. Dan zouden ale basisscholen dat toch moeten hebben?
Hier trouwens lentefeest (openb school), dus dat valt lekker samen.

P

P

17-04-2013 om 13:35

Wilma

Daar moest school zich voor opgeven, voor 2 april ofzo. Hier krijgen ze dus inderdaad ontbijt, geregeld door de gemeente.

Hier

Hier gaat de groep 3 t/m 6 naar een speeltuin. (lopend) en is er voor groep 7 & 8 een fietstocht met bezoek aan een museum. Het programma van groep 7 & 8 stond al vast. De school gaat elk jaar kort voor 4/5 mei naar een museum met WO2 als thema. De kleuters gaan geloof ik naar de kinderboerderij, maar dat weet ik niet zeker.

speler

speler

17-04-2013 om 16:30

Gruffalo, geld

Gruffalo, het merendeel van ons programma is gesponsord: ontbijt door de Jumbo, alle sportfaciliteiten (incl zwembad) door de gemeente, drinken voor tussendoor door plaatselijke Albert Heijn en ga zo maar door. Sportverenigingen doen belangeloos mee. Het enige waar we geld aan besteden is aan springkussens voor groepen 1-4, een vaantje/medailles voor iedereen en aan een etentje voor de leerkrachten die in de commissie zitten.

gruffalo

gruffalo

17-04-2013 om 20:00 Topicstarter

Speler

dan vallen de kosten voor jullie erg mee! maar ik denk dan dat de gemeente hier niet zomaar mee heeft gedaan en dan is het voor de school een stuk lastiger.

Jumbo is gewoon sponsor

Jumbo sponsort de Koningsspelen, dit heeft niks met de gemeente te maken. Kijk maar op www.koningsspelen.nl. Alle scholen die meedoen krijgen een ontbijt aangeboden door Jumbo

"aangeboden"

Ik vind het ook wat eigenaardig, die hele koningsspelen. Je moet het zelf betalen en zelf regelen, dus wat wordt er (afgezien van het ontbijt) precies aangeboden? Maar als je als school niet meedoet, klagen er weer ouders dat we "nooit eens aan iets leuks meedoen". Dus tussen de beide andere al geplande sportdagen in mogen ze hier lekker de hele dag buitenspelen. Joepie. Leve de koning en Máxima...

Yaron

Yaron

18-04-2013 om 10:52

Hier

Hier gaan ze op school ontbijten en daarna hebben ze sportdag, die was anders eind mei en dat hebben ze nu verplaatst naar vrijdag. De kinderen vinden het leuk en houden er misschien een leuke herinnering aan. Toen Beatrix gekroond werd organiseerde de oranjevereniging in ons dorp ook een spelletjesochtend en lieten we oranje ballonnen op.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Fiorucci

Fiorucci

18-04-2013 om 12:17

Maar genista

Wat betaal je dan zelf als school? Het ontbijt, de shirts, het hele pakket wordt toegestuurd en gesponsord door bedrijven. Misschien de huur van een sportveld als dat nodig is, maar als school kun je hier natuurlijk ook gelijk de jaarlijkse sportdag van maken, twee vliegen in een klap.

Hier 25 april

Hoi

Hier stond al op 25 april een groot sportevenement voor alle basisscholen gepland en de gemeente kan dit niet meer verschuiven, er zijn ruim 4000 kids die meedoen.(wel meer deelnemers dan anders)

Verschillende basisscholen hebben ook al de 26e vrij.

Fiorucci

Ontbijt en shirt vallen wat mij betreft niet onder "sportdag". Maar juist het sportgedeelte moet je zelf betalen als school. De sportdag "eventjes" verplaatsen lukt ook niet meer, daarvoor is het teveel georganiseer. Een sportlocatie afhuren kost geld (bovendien was alles binnen de kortste keren volgeboekt natuurlijk, omdat al die basisscholen koningsspelen doen), bijzondere materialen huren om op school iets te doen kost geld, kortom, je moet het zelf betalen als je er wat bijzonders van wilt maken. En je moet het zelf organiseren. Dat vind ik niet "aanbieden". Het zal heus wel een gezellige dag worden hoor. Maar ik blijf het een rare formulering vinden. Het enige dat je krijgt is het ontbijt. En oké, een shirt.

speler

speler

18-04-2013 om 13:28

Eens hoor genista

Wij hebben het geluk dat we een zeer meewerkende gemeente hebben en maar 3 schoolverenigingen in het dorp. De ene werkt met ons samen (hele kleine school) en de andere doet op principiele gronden niet mee. Dus hebben wij overal toegang. Maar wat wel heel prettig is, is dat alle sportverenigingen ook heel enthousiast zijn. Die spontaan aanbieden dat ze ook consumpties regelen, of een beker voor de winnaar. Maar voor de rest was het enthousiasme van Wijers: alle scholen doen mee, (maar er is geen budget) wel een beetje dubieus. Maar goed, je kunt er ook zonder al te veel kosten iets van maken, het kan ook gewoon op school.

Hoofddorpse

Hoofddorpse

18-04-2013 om 13:39

P haarlemmermeer?

P. Jij hebt het over met een bus ophaald en beweging in het park. Ik weet daar niets van. Mijn kinderen zitten in Hoofddorp op school en bij ons wordt het de 24ste gevierd (vreemd plan) maar wel het ontbijt op de 26e. Ik heb er niets over gehoord en ook niet gelezen in de krant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.