Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Laat je het poesje even met rust ...

Wij hebben sinds kort een jong poesje. Mijn dochter van 4 wil het poesje de hele dag pakken. In het begin vond dat diertje het goed, maar nu vaak niet meer. Ik vind ook dat zij het poesje niet steeds moet oppakken. Nu lijkt het wel of ik de hele dag bezig ben met haar van het poesje af te houden. Zo is het niet meer leuk! Wie heeft hier ervaring mee en helpt me?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Poes

de halve dag op een plek doen waar jouw dochter er niet bij kan.

Verder streng zijn, want het is best te leren aan een 4 jarige. Dus een paar keer per dag (vaste tijdstippen, bijvoorbeeld voor het eten) mag ze het poesje onder begeleiding aaien en voeren etc, de rest van de dag niet.

Sofietje

Maar ik denk wel dat het moeilijk wordt (sorry). Twee jaar geleden kwam Sofietje bij ons aanlopen. Rond de 5de verjaardag van mijn dochter, dus die was er van overtuigd dat de poes van haar was. Nu is het twee jaar later en ze is nog steeds hysterisch gek op het beestje (we hebben er nog twee, die vindt ze ook leuk hoor, maar niet zo als Sofietje). Het vreemde is dat Sofietje bijna alles goed vindt als het om mijn dochter gaat (de andere poezen ook, het lijkt wel een poezenfluisteraar) maar heel af en toe is het genoeg en heeft de poes een lel uitgedeeld. Eigen schuld. Ik zeg altijd tegen mijn dochter: kijk goed naar de oortjes van de poes, staan die naar achter dan wil ze niet meer. En als ze te ver gaat en de poes in de poppenwagen wil proppen krijgt ze een aaiverbod voor de rest van de dag. Succes!

mijk

mijk

28-11-2008 om 09:14

Het wordt vanzelf beter

maar het is heel pittig. Hier een bijna vierjarige en een jonge hond. Het eerste half jaar was dodelijk vermoeiend en nu gaat het beter. Zou je haar een knuffelkat kunnen geven waar ze doe alsof mee kan spelen? Dat werkte hier ook wel. Niet met de echte hond dierenartsje spelen maar met de knuffel..Is ze onder de indruk van Sint? Misschien kan die haar dat geven en erbij vertellen dat ze het echte poesje met rust moet laten...

Mijn dochter laten helpen met eten klaar maken was hier ook een goed idee.

May

May

28-11-2008 om 19:34

Gaat dit over mijn zoon?

Wij hebben sinds een paar maanden een poes en hoevaak per dag ik wel niet roep 'blijf nou van die kat af' en 'laat die kat nou even'. Hij heeft nu twee krassen in zijn gezicht en misschien leert hij daar van...

Emmawee

Emmawee

28-11-2008 om 21:49

Ik was ook zo

7 was ik toen we Olivier kregen. En nee, ik liet hem niet met rust. En ja, hij beet en krabde me. Hij moest verder trouwens van niemand iets weten, maar mij liet hij meestal wel toe. Tot hij me zat was, dan kreeg ik een haal. Maar er waren wel regels: ik mocht nooit aan hem zitten als hij aan het eten was en ook niet als hij lag te slapen. En ook ik heb vaak moeten horen "Láát die kat nou even!" Maar hij kwam ook steeds weer terug bij mij.
Toen ik 23 was en mijn vader naar een flat ging verhuizen, heb ik Olivier in huis genomen. Toen hij 19 was hebben we hem moeten laten inslapen. Ik weet nu nog hoe hij voelde.
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.