Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
26-09-2014 om 15:55
Binnenkort gaan de kinderen op kamp, met enkele overnachtingen. De klas bestaat uit 2 leerjaren en helaas zijn de slaapzalen zo, dat niet alle kinderen van één leerjaar bij elkaar op zaal kunnen. 3 groep-8-ers moeten bij groep 7. Maar ja, wie moeten dat worden? Leerkracht besluit dat daarover gestemd gaat worden en mijn kind is 'weggestemd'.
Kind heeft over het algemeen moeite om de woede in te dammen. Medeleerlingen beginnen na de stemming te sarren (vind je het vervelend dat je niet bij ons mag slapen -treiterend toontje-) en kind wordt boos. En yes, het is de klasgenootjes weer gelukt om kind boos te krijgen, lachuh!
En nu? Ik vind de werkwijze van stemmen werkelijk te belachelijk voor woorden (lootjes trekken had ook gekund), maar moet ik hier nu nog op terugkomen bij de leerkracht? Aan de andere kant vind ik dat kind ook gewoon soms verlies moet aanvaarden - jammer dan, volgende keer heb jij mazzel. Maar op deze manier is er wel weer een extra woede-aanval geweest, tot groot vermaak van de klasgenootjes...
Pff...
07-10-2014 om 08:59
dat klopt, maar...
het is toch een hele omslag. Van ongewenst naar amusement.
07-10-2014 om 09:15
Bromvlieg
"En wat als je kind meedoet aan The Voice, Expeditie Robinson, Heel Holland Bakt of noem maar op?"
Dat is een bewuste keuze. Ik hoop dat een kind erop voorbereid is dat je weggestuurd kan worden.
En audities komen in een kinderleven wel vaker voor. Is het niet voor selectiesport dan wel voor een " auditie voor een muziekorkest of een musical.
Zo is mijn oudste zoon dit jaar in de laatste ronde afgevallen voor een selectievoetbalteam. Dat was sneu maar hij zit in een ander leuk team. Hij had ook van te voren al kunnen aangeven dat hij niet mee wou doen aan de selectietrainingen. Dat is een keuze.
Kinderen wegstemmen op school kan echt niet. Je laat op school ook niet de kinderen de rollen voor de musical verdelen. Dan kan je nu al uittekenen wie welke rol krijgt. En het kan juist zo goed uitpakken als de rollen verdeeld worden. Zo had bij de musical van mijn zoon een meisje de hoofdrol waarvan niemand het verwacht had. En ze was steengoed. De leerkracht heeft iedereen rollen laten kiezen en vervolgens heeft zij ze verdeeld als er meer gegadigden waren voor een rol.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.