Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Faith

Faith

29-10-2008 om 11:52

Lego

Zoon wordt eind november 9 en wil graag lego, het liefst technic, maar star wars is ook leuk, en nu is er ook nog POlice, als ik het goed heb. Wat is leuk, waar heb jij goede ervaring mee? Dank! Faith

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minnie

Minnie

29-10-2008 om 12:56

Beetje duur...

..maar mijn zoon van 9 is er he-le-maal wild mee: Lego Mindstorms! Hij heeft er zelf voor gespaard (hij 1/3, broertje 1/3 en wij hebben 1/3 bijgelegd). Hij heeft het nu een paar weken, maar speelt met niks anders meer. Met school doen ze ook mee aan een competitie: First Lego League, dus hij is er niet alleen thuis mee bezig, maar ook nog 2 dagen op school.

Ik ben sowieso een groot Lego Technic-fan, en vind het erg jammer dat ze geen basisdozen met hebben, maar dat je meteen een hijskraan of harvester moet maken. Daar hebben mijn kids helemaal niks mee. Dus als Mindstorms het budget te boven gaat zou ik zeker kiezen voor Technic.

Minnie

steffie G

steffie G

29-10-2008 om 21:57

Hier een legofiel.....

zo noem ik hem sinds vanavond, onze zoon van 10 is helemaal verslaafd aan lego, vanmiddag weer zijn legoclub blad gekregen en niemand krijgt er een woord van. Hier in huis is heel erg veel lego... en bijna alles is van Lego City, maar dat is zooo persoonlijk... sinds vorige week mag het ook "lego agents" zijn, dat is nu hot. Maar het ligt echt aan je kind wat zijn intresses is. Onze zoon vind het leuk om een zijn stad zo compleet mogelijk te krijgen, andere kinderen vinden juist Star Wars geweldig.. nou dat komt er hier niet in, vind hij vreselijk.... Echt met hem overleggen.. groetjes Steffie

Pippin

Pippin

30-10-2008 om 08:56

Inderdaad

Het is heel persoonlijk. Het ene kind is weg van castle, de ander van city. Bij mijn zoon is het starwars, bionicle en een beetje castle.
Het wordt pas echt leuk, als je zoveel hebt, dat je van alles kunt maken wat je zelf verzint. En ook veeeeel poppetjes, die zijn heel erg belangrijk voor hem.
Pippin

Lietje

Lietje

30-10-2008 om 09:33

Minnie

Zou je misschien iets meer over Mindstorms willen vertellen. Wat kun je er mee, is het voor (oudere)kinderen te doen, maak je modellen met je eigen blokjes etc. Ik vond eigenlijk alleen 1 robot-doos en verder wat apparaatjes. Dus voor ik eventueel iets zou willen kopen, want het is inderdaad erg duur, heb ik graag wat meer info.
Groet Lietje

Mijn man

mijn man heeft belangstelling voor mindstorms, maar het schijnt erg duur te zijn, weet iemand er iets meer van?

Minnie

Minnie

30-10-2008 om 14:37

Juist

Het is juist voor oudere kinderen. 10+ is het advies, First Lego League is vanaf 9 jaar. Mijn kids zijn 7 en 9, maar voor de jongste is het nog wat te hoog gegrepen (maar dat is sowieso niet zo'n techneut).

Lego Mindstorms bestaat uit de basisdoos (de robot), met daarin de module, 3 motoren en een paar sensoren (geluid, licht, infrarood.. m'n zoon weet het beter dan ik ) en een aardige hoeveelheid Lego Technic. Je kan de module programmeren, dat kan simpel (stukje vooruit, draaien, stukje achteruit), of ingewikkeld.

Hier kan je zien wat je er bijvoorbeeld mee zou kunnen (dit lukt hier dus nog LANG niet!):


http://nl.youtube.com/watch?v=5fAn5A0HbhU&feature=related

Uiteraard is Mindstorms compatibel met gewoon Lego. En er zijn aanvullende sensoren voor te koop (kleur, beweging, etc).

En ja, het is duur. Achterlijk duur zelfs. En ik heb heel lang moeten nadenken of mijn kids (en man ) het mochten kopen of niet. Maar ze wilden het supergraag, dus ben ik overstag gegaan. En het is echt een enorm succes hier, mijn oudste begint er 's ochtends vroeg mee, en als hij naar bed moet stopt hij pas weer. Man is inmiddels begeleider voor het school-Lego-team

Op Youtube staan trouwens meer filmpjes (ook van mijn zoon ).

Minnie

Maylise

Maylise

31-10-2008 om 16:37

Van alles

Mijn zoon van 9 vindt star wars lego heel geweldig. Hij heeft vorig jaar op zijn verjaardag de star destroyer gekregen van Lego en dat is echt een succes geweest. Ik ga hem met kerst waarschijnlijk ook een lego star wars doos geven.
Verder vindt hij de lego ridders erg leuk. Kasteel en aanverwanten zeg maar.
Van Lego city hebben we super veel verzameld door de jaren heen zoals huisjes, politie, brandweer, trein, haven, vliegveld. Daar wordt ook veel mee gespeeld. Vaak bouwt hij samen met zijn oudere zusje en jongere nichtje een hele stad (ook met van die wegenplaten) en dan hebben ze echt enorm veel lol.
Vroeger (of misschien hebben ze dat nog steeds?) had je ook een piraten en ruimtevaart serie en daar speelt hij ook wel mee.
Kortom veel soorten lego zijn hier een succes. Technisch lego hebben we nog van de oudere kinderen maar daar heeft hij nog geen belangstelling voor waarschijnlijk omdat het hem te lang duurt om in elkaar te zetten.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.