Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tanja Hermans

Tanja Hermans

01-03-2010 om 13:37

Lengte kinderen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-03-2010 om 16:25

Silone

Ja, gigantisch hè. Maar 16 met 31 kg. Dan hoef je voor röntgenfoto's vast niet naar het ziekehuis, tegen het licht houden is voldoende. Ik vind die van ons al zo graatmager, wat moet jouw kind wel niet zijn met hetzelfde gewicht maar 10 cm langer.

Gezond

Gezond is hij wel. En hij eet wel ok, de ene keer al wat meer dan de andere.
Maar hij lijkt inderdaad wel een kleuter tussen zijn leeftijdsgenoten. Gelukkig is zijn beste vriendje ook zo'n ukkie. Ze hebben dan tenminste elkaar als steun.
En ik heb nu vorige week toch eindelijk maar de autostoel uit mijn auto gehaald; Hij past er nog perfect in en zonder zit hij echt wel heel laag in de auto maar niemand van zijn leeftijd wordt nog vervoerd in een stoeltje. Hij vond het niet erg maar ben toch bang dat hij opmerkingen krijgt.

Puck

Puck

19-03-2010 om 08:49

Magraat

Uit jouw posting lijk ik een beetje te proeven dat jij het erg/niet leuk vind dat je zoontje niet groot is. Maar waarom. Als ik zinnen lees als "Gelukkig is zijn beste vriendje ook zo\'n ukkie. Ze hebben dan tenminste elkaar als steun. " en "Hij vond het niet erg maar ben toch bang dat hij opmerkingen krijgt. " ....
Waarom moeten ze elkaar tot steun zijn? Die van ons staat prima zonder de steun van een ander ukkepukje zijn mannetje en wordt er nooit mee gepest ofzo. Sterker nog, één van zijn beste vriendjes is 1 dag ouder en minstens een kop groter en een stuk breder. Het is net mini em maxi als je ze samen ziet maar mijn kind heeft daar verder geen moeite mee. En waarom zou je zijn autostoeltje er al uit halen als je kind er geen moeite mee heeft. Ook al is het wettelijk net boven de grens, het is en blijft veiliger (tot 150 meen ik) om je kind op een zittingverhoger oid te vervoeren. Heb je aanwijzingen dat hij opmerkingen krijgt daarover en dan nog, is dat vervelend en belangrijker dan de veiligheid van je kind? Waarom heb jij er meer moeite mee dan je kind?

Moeite

Nee ik heb er geen moeite mee dat hij klein is. Zijn vaders broers zijn ook niet groot en waren als kind ook erg ondermaats.
Maar hij vindt het zelf wel vervelend. En hij heeft die steun van dat vriendje wel nodig. Want ook verbaal is hij niet sterk. En hij voelt zich af en toe echt wel bedreigd door 'grotere' kinderen. Soms letterlijk. Hij is vorige week nog bedreigd door twee jochies die 'hem tot moes wilden slaan'. Ondertussen is dat opgelost maar leuk is dat niet.
De reden dat ik zelf die autostoel (en het was echt een kinderstoel, geen verhoogkussen) heb weggehaald is dat ik voor mezelf vind dat ik hem te klein hou. Hij is erg jong voor zijn leeftijd, heeft ADD, is qua gedrag eerder een jaar of 9, weinig zelfstandig en tja, ergens denk ik dat ik hem daar meer in moet stimuleren. Dat hij toch volwassener moet worden. Want na dit schooljaar heeft hij nog 1 jaar en dan moet hij naar het voortgezet onderwijs. Hij zit nu in het bijzonder onderwijs en zal daar hoogstwaarschijnlijk ook blijven. En dan moet dat kleine, kinderlijke, ontzettend zachtaardige ukkie naar een volslagen nieuwe omgeving terwijl hij het in zijn huidige vertrouwde school al zo moeilijk heeft met de sociale aspecten.
En omdat die zorg in mijn hoofd zit klinkt het wellicht onbewust in mijn bericht door alsof ik het erg vind dat hij zo klein is. Dat is dus niet zo. Maar klein, verbaal niet weerbaar, sociaal onhandig, da's dus een kwetsbare combinatie.

Puck

Puck

19-03-2010 om 14:42

Magraat

Je toevoeging laat weinig te raden over. In jouw geval speelt er veel meer mee dan alleen maar een ukkie. En de overgang van basis naar VO is voor mij als moeder van een "normaal" kind al een soort van zorg, dat zal voor jou er dan dubbel inhakken.

Inderdaad

Dank je.
En toch moeten ze groot worden en moet je ze loslaten hé.
Die autostoel is bij mij dan ook eerder symbolisch. Ondertussen denk ik dat ik toch maar een verhoogkussen ga kopen; Minder opvallend maar dan zit hij tenminste weer wat hoger.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.