Yespe
07-03-2013 om 16:22
Lengte kinderfeestje
Mijn dochter kwam thuis met een uitnodiging voor een kinderfeestje, heel leuk natuurlijk. Maar het feestje is op zaterdag van half 10 tot 14 uur en ze gaan naar een onoverzichtelijke en drukke indoorspeeltuin. Ben ik nou zo'n muts dat ik dat veel te lang vind voor een groep kleuters van 4 of 5 jaar?
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

P
07-03-2013 om 16:33
Hmm
Hoezo onoverzichtelijk? Ik vind het ideaal. Kinderen kunnen er niet zomaar uit en als je duidelijk bent waar je zit is er weinig aan de hand.
Het is best lang maar moet je ze daar brengen of gaan ze eerst thuis een taartje eten enzo? Ze zullen daar wellicht wat eten?
Ik denk dan maar: ze zullen bekaf zijn en die ouders beseffen niet dat het te lang is maar jij hebt er weinig last van toch? Is een zaterdagochtend wel zo druk dan? De meeste mensen besteden dat deel van het weekend aan uitslapen, sportwedstrijden en boodschappen doen. Ik denk dat een woensdagmiddag drukker is.

Rafelkap
07-03-2013 om 17:41
Lesje loslaten
ja dat is best lang, zeker op die leeftijd. Ik had pas met allemaal 8 jarigen 3 uur lang zo'n feestje, ik vond het lang zat
Zo'n indoorspeeltuin is meteen een lesje 'loslaten', want zelfs als toeziend ouder heb je er totaal geen grip op. Wij gingen zitten op een duidelijk herkenningspunt zodat de kinderen ons konden vinden als er wat was.
Je kan je telefoonnummer geven aan de ouders voor als het niet meer gaat.

Yaron
07-03-2013 om 19:48
Muts dus
Jullie vinden me dus een muts..... Nee, hoor valt wel mee, maar het is onoverzichtelijk doordat er twee verdiepingen zijn met in het midden een dichte ruimte (keuken, kantoor ed) en aan beide kanten daarvan speelruimte. Druk is het misschien in het begin niet, maar vanaf een uur of elf begint het er altijd aardig vol te lopen. Dochter vindt het erg lastig in dit soort omgevingen, er wordt soms veel ruzie gemaakt door grotere kinderen en dan staat zij daar bij en durft ze niet meer verder te spelen. Lesje loslaten is niet nodig met vier kinderen, zij is de derde en haar grote broer van 8 heeft er laatst ook een feestje gegeven en 2,5 uur spelen en eten/drinken was lang genoeg voor de jongens en ons. Misschien speelt ook mee dat man en ik besloten hebben daar nooit meer te komen en mijn gevoel bij zulke speeltuinen.

Sunja
07-03-2013 om 22:19
Muts?
Echt niet! Maar misschien ben ik er ook eentje dan Ik moet er echt niet aan denken mijn zoontje van 4 naar zo'n feestje te laten gaan. Vreselijk: veel te lang, veel te druk en idd is hij totaal niet opgewassen tegen de oudere kinderen. Daar hebben we nog dagen last van. Kun je niet als begeleider meegaan (of je man)? Of eerder ophalen, maarja dat is dan ook weer niet zo leuk voor je kind.
Ik zit met iets vergelijkbaars: mijn zoontje kwam vandaag thuis met een uitnodiging voor een feestje in MacDonalds, 3 uur lang. De hele klas is uitgenodigd. Ik moet daar ook nog even over nadenken!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P
08-03-2013 om 07:17
Yespe
Mijn vraag was: moet je ze daar brengen en ophalen of is het feestje voor een deel ook thuis?
Weet je zeker dat het op zaterdagochtend druk is? Ik ken niemand die dan een feestje gaat geven omdat de helft moet hockeyen en voetballen en weet ik velen.

Yespe
08-03-2013 om 08:36
Yespe = yaron dus. Ja we moeten haar er zelf heenbrengen, dat hebben we met meerdere ouders al geregeld, want het is 20 kilometer rijden. De speeltuin heeft een regionale functie, dus is het er al snel druk, ik weet het van die keren dat wij er waren en heb het ook gehoord van collega ouders. Maar dochter gaat er wel heen, ik kan niet mee, ik wil mij liever niet bemoeien met andermans feestjes en ik moet morgen werken. Man moet met de oudste naar een sportwedstrijd. Ik ga ervan uit dat het wel goed komt, anders is het jammer voor dochter en gaat ze voorlopig niet weer naar zo'n feestje.

Tijgeroog
08-03-2013 om 11:38
Komt goed, komt goed
Ja, het is lang en ja, het is druk en onoverzichtelijk, maar die kinderen kunnen zich er prima redden. Als het te druk of te groot voor ze is blijven ze gewoon wat dichter in de buurt van het startpunt, is mijn ervaring. En in de ochtend is het toch altijd nog rustiger dan in de middag. Dus laat haar maar lekker gaan, geniet van je rust en laat haar de rest van de dag rustig bijkomen, en s avonds lekker vroeg naar bed. En dan zul je zien dat je het hartstikke leuk gaat vinden!

Rafelkap
08-03-2013 om 12:26
Yespe
Dat bedoel ik dus met een lesje loslaten: dat je zal zien dat je kind zich prima zal redden. En ik zat er als ouder ook in de stand 'op hoop van zegen dan maar'.
Ik zou in jouw positie ook de hele tijd m'n mobiel in de gaten houden, met een kind op die leeftijd op die lokatie.
Helemaal geen muts en kan jou het wat schelen wat anderen hierover denken.

Vic
08-03-2013 om 13:02
Mwah
Ik vind half 10 geen tijd om te beginnen in het weekend, wat verschrikkelijk vroeg! Maar een binnenspeeltuin vind ik geen probleem, dat hebben we zelf ook twee keer gedaan (kleuters en groep 3), en dan duurde het ook van 12.00 tot ca. 16.30. Die tijd brengen ze wel door met spelen en ik heb niet gehoord dat kinderen er last van hadden.
Nou ben ik op dat vlak helemaal geen muts, want mijn oudste dochter mocht ook mee op schoolreis (naar Kon. Julianatoren) toen ze nét 2 weken 4 was.

Yaron
08-03-2013 om 14:00
Vroeg
Ik vond dat eerst ook vroeg, maar met twee voetballende jongens zijn we toch wel vroeg op zaterdag. Ze gaat wel, daar twijfelde ik ook niet over, maar ik blijf er bij dat ik het veel te lang vind voor kleuters, daar hebben de ouders die mee gaan meer last van dan ik. Ik vind een feestje van 4 uur, inclusief reistijd, ook al lang genoeg voor een groep jongens van 10 jaar, laat staan 4,5 uur zonder reistijd voor kleuters.

Jesse_1
08-03-2013 om 16:24
Nou
Voor een binnenspeeltuin vind ik het niet zo heel lang, tussendoor gaan ze waarschijnlijk ook nog wat eten en zo. Als het nou ging om een 'georganiseerd' geheel, dan vond ik het wel lang, maar meestal duurt zo'n feestje toch te kort voor de kinderen als ze eenmaal aan het spelen zijn.
Haha, en ik hoef niet mee, zou ik denken

Yaron
09-03-2013 om 19:35
Geweest
Het feestje is geweest, dochter vond het eerst wel leuk, maar het duurde haar toch wel te lang en ze vond de 'grote jongens' wel wat eng. En dat terwijl ze zelf twee grote broers heeft. De ouders vonden het achteraf ook wel te lang, het was hun eerste feestje en ze hadden verwacht dat ze zelf lekker rustig konden zitten, maar dat lukte niet. Logisch met maar twee ouders en twaalf kinderen.