pooh bear
06-11-2012 om 21:55
Leuke film voor 3 meiden rond de 12
Mijn dochter heeft binnenkort haar verjaardagsfeestje na afloop blijven er 2 meiden slapen. Ze wilde dan met zijn drieën nog een film kijken.
Heeft er iemand nog een idee voor een leuke film voor die leeftijd?

Manda Rijn
06-11-2012 om 22:16
Natuurlijk
dirty dancing, we waren direct op slag verliefd (bah die griezel van een patrick, rip).

pooh bear
07-11-2012 om 09:00
Manda
Dirty Dancing. Vond ik zelf vroeger een geweldige film. Heb hem ook nog in de kast staan.
Helaas is dat soort films niet aan mijn dochter besteed.
Ze wil eigenlijk iets van twilight alleen heeft ze zelf het eerste deel al gezien en heeft een vriendin ze al allemaal gezien en haar andere vriendin nog niks van die serie.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

madelief
07-11-2012 om 14:06
Snowwhite and the huntsman
Is mijn dochter verzot op of de hungergames maar zij heeft alle boeken al gelezen. Of in de trant van twighlight : dark shadows met johnny depp ook over een vampier.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

pooh bear
08-11-2012 om 08:01
Bedankt
Die films ga ik even aan mijn dochter laten zien.
Nog meer ideeën.

Beer
08-11-2012 om 15:10
Mag het ook een griezelfilm zijn?
Laatst met 2 zonen van 14 en 12 naar "the woman in black" gekeken met die acteur die Harry potter speelt zeg maar. Ik vond hem zeker niet eng: wel veel schrikeffecten. Grappig verhaal die kinderen wel aan zal spreken en het speelt zich zich af in het verleden. Mijn jongens vonden het wel heeeeeeeeeel erg spannend af en toe maar trokken het goed en hebben er niet eng van gedroomd! Je ziet geen expliciete enge/bloederige/wrede dingen: wel een griezelig (dood) jongetje en een skelet in een doodskist. Maar verder vooral veel opgebouwde spanning met muziek enzo.
Kijk-advies is trouwens 16 jaar maar dit is dus wel misschien toch een goeie tip voor alle ouders die weleens op zoek zijn naar een "geschikte enge film" voor deze leeftijden.

pooh bear
08-11-2012 om 22:50
Griezelfilm
Ik denk niet dat dochter een griezelfilm wil zien. Hoewel we nu zitten te denken om de Gremlins te nemen. (telt dat als griezelfilm) maar die is 12 plus.
Ik zou geen 16 plus film laten zien als er kinderen van iemand anders bij zijn. Je weet nooit of ouders het daar wel mee eens zijn.

troelahoep
10-11-2012 om 22:42
Nou beer.... geen 16+
tenminste niet voor andermans 12-jarigen! De meeste 16+ films zijn toch echt wel eng.... en ik ben zelf niet vies van een griezelfilmpje. De engste films moeten het júíst hebben van de suggestie: al die afgehakte hoofden en onzichtbare spoken worden veel griezeliger als je ze zelf moet bedenken. Wat dacht je van Twin Peaks, of The blair witch project, The ring? Allemaal weinig tot geen enge dingen in beeld (hooguit wat naargeestig), maar ik zou ze niet aan een 12-jarige laten zien. Ze gaan er misschien niet naar van dromen, maar dan durven ze eigenlijk niet meer eventjes alleen thuis te zijn, of in het donker naar huis te fietsen, of weet ik veel wat. Ik ken wel een aantal volwassenen die dat schoorvoetend toegeven
Mijn zoon van 7 speelde laatst bij een vriendje (ook 7) en toen ik hem ophaalde, gingen ze net een film kijken. Het vriendje wilde dolgraag Harry Potter 3 gaan kijken, want die was 'zo spannend'. Gelukkig had de buurjongen van 14 die oppaste bedacht dat dat misschien niet zo'n goed idee was..... en maar goed ook, ik zou flink pissig zijn geweest. Vervolgens was zoon boos op mij, want hij ging bijna eindelijk eens Harry Potter kijken....