Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


Suusje. schreef op 03-08-2022 om 13:41:

[..]

Met 2 begin je zodat je kind van 4 jou niet meer kan verrassen.

Nouja zo zwartwit is het natuurlijk ook niet. Je hebt voorleven en uitleggen maar de dingen die hier verteld worden vind ik geen schokkende dingen. 

Roze_Hommel schreef op 03-08-2022 om 13:45:

Neefje van 3 jaar was bij ons op bezoek. En het gesprek ging even over god. Zegt hij ineens; 'oja god ken ik, zijn achternaam is verdomme'. Dat had hij wel eens opgevangen van papa

😂

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 17:02

CreaBea schreef op 03-08-2022 om 14:15:

Vanmorgen nog, bij de tandarts...zoon (15 jaar) mopperde dat hij zo vroeg uit bed moest voor de afspraak, tandarts zegt daarop: heb je een lekker lange vakantiedag! Ik zeg daarop: kun je lekker helpen in het huishouden met stofzuigen, dweilen,........Waarop de assistente zoon aantikt en zegt: je moeder is zeker de leukste thuis?! Waarop zoon adrem antwoord: ze is niet alleen de clown maar het hele circus.

We lagen allemaal helemaal dubbel.

Deze vind ik tot nu toe het leukst. 

Dochter was met een vriendje in zwembad in de tuin aan het spelen. Ineens komt ze naar mij toe en zegt "mama Pietje heeft een piemel". "Ja lieverd Pietje is een jongetje" waarop dochter zegt "Pietje kleine piemel" "ja lieverd Pietje is net als jij nog een klein kindje later worden jullie groot" Waarop dochter naar de vader van Pietje kijkt en vraagt: "mama heeft de papa van Pietje een grote piemel?" 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-08-2022 om 23:38

Monika_Geller schreef op 03-08-2022 om 13:25:

[..]

Nou, als je op basis van dit topic een conclusie zou kunnen trekken, is dit toch wel dat kinderen iets aannemen, dit zeggen en men vindt het grappig of genant omdat het in de realiteit totaal anders in elkaar steekt.

Ja ik moest ook lachen toen mijn zoon de kleuterjuf uitmaakte voor iemand die werelds oudste beroep uitoefende maar het was eigenlijk totaal niet grappig. Vond zij trouwens ook.

Battle-Royale schreef op 03-08-2022 om 23:38:

[..]

Ja ik moest ook lachen toen mijn zoon de kleuterjuf uitmaakte voor iemand die werelds oudste beroep uitoefende maar het was eigenlijk totaal niet grappig. Vond zij trouwens ook.

Ik snap niet waarom je daar om zou moeten lachen. Zeker bij een kleuter. Als je daar om lacht geef je het idee dat het leuk is om zoiets te zeggen, ook al mag het niet. Hoe kwam hij erbij om zoiets te zeggen tegen de juf?

Een bijdehante opmerking van mijn kind zou ik wel om kunnen lachen, maar nooit ten koste van de waardigheid van een ander.

op een tafeltje bij opa en oma in de tuin lagen wat tijdschriften, het waaide flink en het tijdschrift vloog open, paar pagina’s mooi achter elkaar. 
zegt m’n kind (4)’Kijk, de wind is een boekje aan het lezen’

In 2010 was dochter 8 jaar oud en moest voor de eerste keer een nieuwspresentatie geven in de klas. Er was vanalles aan de hand in het land, het kabinet stond op omvallen.  Iedere avond keken we samen het jeugdjournaal en we lazen de papieren krant en waar nodig gaf ik wat uitleg. 
De ochtend voor de presentatie pakt ze de krant uit de bus en komt naar mij toe:
"Kijk mama, die Bak Ellende staat op de krant!" Balkenende dus. 


ikje van NRC: moeder had kindje geleerd dat als ze iemand zag waar ze wat over wilde zeggen, dat moest bewaren voor thuis. Zag ze een zeer gezette vrouw, zei ze luidkeels: "Mama, als we straks thuis zijn, heb ik heel wat te vertellen over die mevrouw!"

Hier roept zoon bijna dagelijks: "Ik wil ruzie!"

Is niet vijandig bedoeld.

Hij bedoelt muesli .

Bakblik schreef op 04-08-2022 om 06:59:

In 2010 was dochter 8 jaar oud en moest voor de eerste keer een nieuwspresentatie geven in de klas. Er was vanalles aan de hand in het land, het kabinet stond op omvallen. Iedere avond keken we samen het jeugdjournaal en we lazen de papieren krant en waar nodig gaf ik wat uitleg.
De ochtend voor de presentatie pakt ze de krant uit de bus en komt naar mij toe:
"Kijk mama, die Bak Ellende staat op de krant!" Balkenende dus.

Kinderen en dronkaards zeggen de waarheid, toch  ?

Dochter zit bij oma op schoot in een boekje te kijken met allemaal prenten uit de prehistorie.
‘Omaaa… die mensen hadden geen kleren he? Ze hebben dierenvellen aan…. Dát was lang geleden he?

Oma knikt bevestigend. 

‘Omaaa…. Jij weet dat nog he?’😬

Mukske schreef op 04-08-2022 om 10:22:

Dochter zit bij oma op schoot in een boekje te kijken met allemaal prenten uit de prehistorie.
‘Omaaa… die mensen hadden geen kleren he? Ze hebben dierenvellen aan…. Dát was lang geleden he?

Oma knikt bevestigend.

‘Omaaa…. Jij weet dat nog he?’😬

Mijn zoon heeft precies zo'n opmerking gemaakt, alleen had hij het toen over dino's. Opa en oma konden er smakelijk om lachen en hebben het er nog wel eens over (zoon is inmiddels 16)

door dit topic zit ik al dagen met dit liedje in mijn hoofd, nu jullie nog


https://www.youtube.com/watch?v=lDEa3k6VVCk

alhambra

alhambra

05-08-2022 om 15:20 Topicstarter

We kwamen langs de ruimte waar het stemlokaal is en het gesprek kwam op stemmen.
Kleuter: Wat is stemmen?
Ik: Aangeven wie jij als baas van Nederland wilt.
Kleuter: (vol enthousiasme) Max Verstappen! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.