Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke uitspraken

Zoon (8) bladert wat door de krant en vraagt dan: "mam, wat is een space ntre?"
Ik moest het lezen voor ik het begreep: spa centre

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

20-08-2012 om 12:07

Occupy

Op vakantie reden we langs een weilandje, in de natuur aan de Donau, met een paar tenten erop. Zegt jongste (5): "Kijk, daar is onze camping!". Waarop zijn broer (10) reageert: "Nee broertje, dat is niet onze camping. Dat zijn protestanten, die zijn tegen de regering!".

Spoken piraten

Mijn zoon van net 5 heeft nog niet goed door dat je "hokus pokus pas" zget als je gaat goochelen of toveren. Hij zegt dan ook (op dezelfde spannende toon, dat wel): "spoooken piraaaten..."
Zo grappig elke keer weer

krin

krin

21-08-2012 om 21:34

Leesvoer

Ik stond in een onschuldig preiaardappelsoepje te roeren toen zoon (7) langskwam, met een vies gezicht in de pan tuurde en verklaarde: "Dat ruikt naar bloed en dode Galliërs."
Na de DD-fase komt nu de Asterix-fase, geloof ik.

Lou

Lou

06-09-2012 om 09:00

Verloskunde

Aan tafel vertel ik over iemand die een eigen praktijk gaat beginnen als verloskundige. Dochter (11) kijkt me zéér verbaasd aan. Ik zeg: "Weet je wat dat is, verloskunde?"
"Jawel", komt het aarzelend. "Dat is met zo'n draadje tussen je tanden."

Geld

Jongste (9) had een nieuwe portomonnee. Uiteraard moest er geld in en meer dan de 20 cent die hij op mijn nachtkastje had gevonden. Hij stond een beetje te zeuren terwijl ik onder de douche stond. Ik zuchtte dus dat hij zijn boterham moest gaan eten. Zijn antwoord: Alsof ik daar 20 euro tussen ga vinden....

Vic

Vic

20-09-2012 om 10:50

Dorpsomroeper

Niet echt een grappige uitspraak, maar wel een komische situatie. Vorige week waren we met mijn ouders, zus en zwager en de kinderen op een rondvaartboot. De twee jongste meiden (7 en 8) waren buiten op het achterdek. Op een gegeven moment komt mijn jongste naar me toe, en roept vanaf een afstand van ca. 3 meter 'Mama, hoe lang duurt het nog?' Jongste heeft een behoorlijk volume, dus dat mis je niet zo snel. Eerst antwoordde een van de personeelsleden '5 minuten'. Ik gaf dus geen antwoord meer, waarop jongste haar vraag nog maar eens herhaalde. Vervolgens was een van de andere gasten me voor, waarop jongste het nog een keer vroeg (ik zat inmiddels bijna onder de tafel van schaamte). Dus ik antwoord ook '5 minuten', waarop jongste met een tevreden gezicht weer omdraait en naar buiten loopt. Twee seconden later hoorden we haar over het buitendek tetteren: 'Het duurt nog 5 minuten!'.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

20-09-2012 om 20:50

Vic

Geweldig. Zou mijn dochter ook zo kunnen doen (iets jonger, zelfde type).

Hombre

Hombre

24-09-2012 om 22:49

Supernova

Zoon doet vervelend (speelt papagaai).

"Hoelang denk je daar mee door te gaan?"

"Tot de zon ontploft!"

Vic

Vic

27-09-2012 om 21:12

Medisch

Dochter van 7 zag mij een tampon pakken uit het badkamerkastje en vroeg of ik 'onversteld' was. Vervolgens legde ze uit hoe dat in zijn werk gaat. 'Je hebt dan een groot ei in je buik, en dat wordt groter en groter en groter, tot het zooo groot is, en dan ontploft het en ga je bloeden'. En ik had het nog wel zo goed en duidelijk uitgelegd...

Excursie

Zoon is op excursie geweest. Zoon verteld enthosiast dat hij naar de uitvaart is geweest.....zijn klasgenootjes waren echter naar de uiterwaarden geweest...... , hahaha

Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.