Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leukste musea met kinderen (museumjaarkaart)

marine museum in Den Helder.  Lopen door een echte onderzeeër (niet een heel groot museum)

Museum 20ste eeuw in Hoorn. Al vinden ouders dat misschien nog veel leuker. Afwisselende tentoonstellingen 

Museum Voorlinden (afhankelijk van de tentoonstelling)

Voor oudere kinderen is ook Gevangenpoort in Den Haag leuk en interessant. Maar dan moeten je kinderen wel wat ouder zijn. Zeker als je de rondleiding doet. 

en ik bedenk me dat ik deze link nog had:

https://whichmuseum.nl/plaats/rotterdam-47/t-kinderen

Wat ook leuk is. Museum nacht. museumjaarkaart in dan niet geldig, maar tegen een gereduceerd tarief kan je oa in Den Haag vele musea bezoeken. 

Is de Batavia al genoemd? Tegenover Bataviastad. Volgens mij heet het de Bataviawerf.

afrodite05 schreef op 27-12-2025 om 11:15:

Is de Batavia al genoemd? Tegenover Bataviastad. Volgens mij heet het de Bataviawerf.

Daar hebben in de buurt zit ook museum Nieuwland. Gaat over het ontstaan van Flevoland. Ik zie dat het nu Batavialand heet.

Loezzie schreef op 27-12-2025 om 10:52:

marine museum in Den Helder. Lopen door een echte onderzeeër (niet een heel groot museum)

Museum 20ste eeuw in Hoorn. Al vinden ouders dat misschien nog veel leuker. Afwisselende tentoonstellingen

Museum Voorlinden (afhankelijk van de tentoonstelling)

Voor oudere kinderen is ook Gevangenpoort in Den Haag leuk en interessant. Maar dan moeten je kinderen wel wat ouder zijn. Zeker als je de rondleiding doet.

Marine museum niet groot? Ben je dan wel overal wezen kijken?😲

oh sowieso naturalis! Maar ook kunst is tof met jonge kinderen, bijvoorbeeld moco museum in Amsterdam, of next, Amsterdam noord,  leuk met de pont. Rijksmuseum werd al genoemd, is ook echt wel iets waar veel kinderen van onder de indruk zijn, ook dat gebouw zelf.

Reddingmuseum in Den Helder. Vonden we nog leuker voor kinderen dan het Marinemuseum. Maar allebei zeker de moeite waard.

In Veere is een klein museum waar je met een VR-bril terug gaat in de tijd naar het Veere van de 18e eeuw. En in het andere museum is een speurtocht uitgezet voor kinderen. 

Het Drents museum heeft een leuk levensgroot ‘poppenhuis’. En je kunt er met een boomstam kano virtueel varen door een projectie van een Drents landschap in de oertijd.

Museum voor optische illusies in Horst in Limburg was ook superleuk!

Watersnoodmuseum Zeeland was heel indrukwekkend en ook interactief voor kinderen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.