Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Frisbee

Frisbee

18-06-2012 om 09:20

Luiers voor 5-jarige


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elvira

Elvira

27-06-2012 om 11:32

@sahara

Maar die zullen toch een flink stuk dikker zijn dan de
wegwerpluiers. Nu vind ik elke luier onder een pyjamabroek wel opvallen. Zit er plastic in? En nemen ze wel voldoende op? Ik schrik er soms van als ik haar luier af doe hoe vol en zwaar dat die is (die bengel van mij heeft van die streken om soms op zondagochtend als ze wakker is, nog een keer in de luier te plassen)

Katoen.

Wat is dan het voordeel van katoenen luiers voor het kind ten opzichte wegwerp als ik vragen mag.

Elvira

Elvira

27-06-2012 om 13:51

Geen

Volgens mij zit dat voor geen meter, ze broeien, zijn dik en als je een week gaat logeren dan heb je een weekendtas met luiers bij

Sahara

Sahara

27-06-2012 om 14:42

Wouter en elvira

Voordeel: goedkoper
Voordeel 2: de broekjes zijn ideaal voor zindelijkheidstraining en gebruik op kinderdagverblijf. Het voelt als een gewone onderbroek. Als je erin plast voel je je nat bent maar de buitenboel blijft droog.
Voordeel 3: mijn zoon voelt nu tenminste dat hij nat is. En nat is niet fijn. Hij gaat met deze luiers en broekjes veel sneller naar de w.c. En blijft 's morgens niet nog tijden in een natte luier lopen. Zijn ochtend plas (heel veel) doet hij nu netjes op de w.c.

Dan de vragen:

Het zit voor geen meter. Ik hoor geen klachten van mijn zoon.
Het is een heel pakket tussen de benen. Dat valt mee. De luiers zijn dikker. De luierbroekjes zijn hetzelfde als gewone luierbroekjes.
Als je gaat logeren heb je een heel pakket bij je. Tja, dat heb je toch ook met gewone luiers? Ik heb trouwens drie katoenen luiers en drie broekjes. Dat is genoeg. Als er een nat is gaat het ding in wasmachine. Met vier kinderen hebben wij toch altijd was genoeg.

Maar het zal mij een zorg zijn of iemand katoen gebruikt of niet. De vraag was he doen jullie dat? Nou wij doen het op die manier bij onze kinderen.

Katoen

Al die voordelen klinken heel erg leuk maar het gaat hier over een kind dat in zijn/haar bed plast.

Als een kind slaapt is het juist helemaal niet fijn als de luier nat aanvoelt. Het lijkt me dat een kind zijn nachtrust genoeg nodig heeft. Bedplassen is heel iets anders dan zindelijk worden.

Elvira

Elvira

07-07-2012 om 21:28

Wat er overheen?

Mijn dochter van 6 is inmiddels op een leeftijd dat ze naast een pyjama ook een nachthemd wil dragen. Nu slaapt ze in een nachthemd en een luier, maar 's ochtends hangt de luier helemaal door. Is het raadzaam om daar overheen een (onder)broekje te doen? Wat ze zelf liever niet wil, of zijn luiers sterk genoeg?

Sanne van Doorn

Sanne van Doorn

08-07-2012 om 04:24

Hier

Inmiddels zijn de 2 dames droog en uit de pampers, maar toen dejomgste nog met een luier om sliep, deed ik er niets over heen, waarom, juist omdat dan de luier er
g opvajUlt, en dat ze dan zelf eerder de luier uittrekken

Frisbee

Frisbee

10-07-2012 om 21:59

Update luiers

Dochter heeft nu een paar keer de grote Kruidvat luierbroek aangehad, zit erg ruim en heeft niet van die elastische randjes zoals Pampers. En ze plast deze net zo vol als Pampers, dus nog steeds overstromingen en vaak 's nachts nieuwe luier aan en bed verschonen. Volgens mij had ik dat in mijn eerste posting niet gemeld: ze maakt geen aanstalten tot zindelijkheid, maar plast de luiers nokkievol 's nachts.
Dus, grotere luier is gevonden, maar helpt niet tegen overstromingen...

Toch maar een wekker gebruiken

En niet een plaswekker want je geeft zelf aan dat je dochter toch niet bezig is met zindelijk worden. Maar een gewone wekker.

Je zet een tijd. 2 uur of zo. Je dochter gaat zelf uit bed, gaat plassen en doet een nieuw luier broekje aan. Nu moet je 's nachts toch ook opstaan om haar te verschonen en een nieuwe luier aan te doen. Ik neem aan dat je dochter hier ook wakker van wordt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kleinste maat inco luier

Ik heb nog een paar pakken attends luiers staan in de maat extra small deze zijn net wat groter dan de maat zes babyluiers maar sluiten veel beter aan. hebben vier plakstriks en absoberen echt super.

mischien is dit een optie.

Elvira

Elvira

12-07-2012 om 06:51

Inmiddels

Zijn we ook overgestapt op maatje 6, niet vanwege de pasvorm, maar meer omdat ze steeds meer er in plast en ik een beetje ga twijfelen of maatje 5 wel voldoende absorbeert. Nu had ik al een pak XL luiers van het Kruidvat gekocht (helaas alleen in grotere verpakking van 42 verkrijgen beetje jammer), en had daarnaast nog een aangebroken pak Pampers maat 6 gekregen van de buren. De Kruidvat luier oogt wel iets groter. Roos kan nu 's ochtends zonder problemen haar tocht van bed naar beneden voltooien zonder dat haar luier ergens op de trap neer ploft

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.