mysje
14-02-2014 om 10:59
Luistervaardigheid
Mijn kind is getest door de logopediste en scoort niet zo goed op de aanvul zinnen (je zet een muts op als..) en op de 4 losse woorden herhalen (auto, brood, school, broek). Volgens de logopediste een kwestie van het nog niet luistervaardig zijn van mijn kind. Kan dit een voorloper zijn van ADHD?
Mijn kind vindt het soms moeilijk om na te vertellen wat er gezegd is maar kan wek vertellen wat voor kleren de spreker aan had.
Moet ik me zorgen gaan maken?

Sindbads vrouw
14-02-2014 om 12:06
Tja... andere woordenschat?
Hoe oud is je kind?
Ik vind het eerder iets zeggen over de woordenschat van de logopediste.
als je hier (noord west friesland) vraagt: "geld doe je in je .......(gewenst antwoord: portomonaille)
zouden mijn kinderen gezegd hebben: Beurs.
Ze zouden ook zeggen :de deur is los. Terwijl de deur open is
Kortom, kan het zijn dat jullie een andere woordenschat hebben dan de logopediste?
Voorlopig zou ik me nog geen zorgen maken.
Dat kan nog lang genoeg

mysje
14-02-2014 om 13:43
Reactie
Mijn kindje is net 5 geworden.
Haar antwoord was op de vraag "je muts zet je op als" ; "een man of een vrouw".
Heeft dus helaas niks te maken met een woordenschat..
Misschien de vraag verkeerd begrepen?!
Probeer me geen zorgen te maken..

Sindbads vrouw
14-02-2014 om 13:58
Net 5 jaar oud????
Laat gaan, laat gaan, laat gaan....
je dochter gaat dus nu ruim 1 jaar naar school, is nog volop kleuter. Als er 1 ding is waarin kleuters fantastisch goed zijn, dan is het in het laten zien van wisselende vaardigheden.
De ene week zie je ze in gedachten naar groep 4 gaan, zo goed doet de kleuter het dan, en de andere week loop je je af te vragen of ze nog niet weer naar de peuterspeelzaal toe moet.
Kortom, laat gaan.....
Waar komt trouwens de link met ADHD vandaan? waarom maak je je daar zorgen over?
En als laatste: Mannen zetten mutsen inderdaad anders op als vrouwen Dat snap ik helemaal.

Dalarna
14-02-2014 om 15:04
inderdaad
Waarom leg je de link met ADHD? Zijn er andere dingen die je ziet bij je kind? Ik zie de link even niet namelijk.

mysje
14-02-2014 om 17:06
Tja
Zit in de familie neefje en nichtje hebben het. En mijn kind vindt t moeilijk om stil te zitten (maar kan wel een film van 1,5 uur kijken). Ik heb 1 kind dus heb geen vergelijkingsmateriaal...

Dalarna
14-02-2014 om 18:44
Mysje
Maar hebben die neefjes en nichtjes dan moeite met de taal zoals jij beschrijft? Waarom zou ADHD en 'niet luistervaardig' zijn bij elkaar horen (nog los van of die logopedist niet een beetje overdrijft).

Rafelkap
14-02-2014 om 19:42
zo niet
Vond de logopediste het nodig om je kind logopedie te laten doen?
Zo niet, dan hoef je je geen zorgen te maken
En zowel: er zijn legio kinderen met en zonder labeltjes die enige tijd baat hebben bij logopedie. De logopediste kan je helpen om te oefenen met je kind. Je kan ook zelf aan de slag : bv op
hetspelendekind punt nl het spelletje tridio what's next. En gewoon veel blijven voorlezen, maar dat doe je vast al wel. Komt vast goed!

mysje
14-02-2014 om 22:08
Dank!
Dankjewel voor jullie opbeurende woorden. Na zo'n opmerking was ik even uit t veld geslagen. Heb met haar al speletjes gedaan met ....als...(je zet een muts op als...) en dat ging nu perfect. Ik ga er dus nu van uit dat er niks aan de hand is en dat ze even haar concentratie kwijt was... Gelukkig!
Dankjewel!!!!

jomij
21-02-2014 om 11:10
't is niet fout maar,
Misschien had ze moeten vragen: Je zet een muts op wanneer ...
Jouw kind is gewoon heel slim haha
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.