Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
buzz

buzz

28-10-2010 om 20:58

Luizen ja alweer, onderaan het hele verhaal een vraag.

Want het komt vaak langs hier geloof ik, ik heb me er tot op heden nog niet in verdiept want ik heb er nog nooit mee van doen gehad. Maar nu was het dus flink raak, mijn dochter had duidelijk last van jeuk en ik dus kijken, oh tjetje daar gaan we dacht ik. Ik haar bedje zag ik ook sporen.
Naar de apotheek gegaan en een spulleke gekocht, bedden afgehaald, kinderen in bad gezet, slaapkamers gestofzuigd, knuffels en goede winterjassen in plasticzakken gedaan, bedden en banken gestofzuigd, alle was uit de wasmand en beddengoed aan het wegwerken, spulleke gebruikt zoals de bijsluiter zecht, en met creme spoeling uitgekamt met dubbele vlooienkam. Zelf en man ook. Vanmorgen de auto uitgezogen en vanmddag voelde ik het weer kriebelen, en ja hoor ik had nog 1 levende en mijn dochter 2, dus opnieuw ander spul gehaald een of andere creame die je na het wassen moet inlaten trekken uit moet borstelen en weer met cremespoeling en luizenkam. weer de hele famillie gedaan, en weer de bedden verschoont, en het allemaal metteen aan het wegwerken op 60 graden.
Vanavond weer gekamt gewoon droog en gelukkig alleen nog dode neten of luizen er uit gekamt. Maar nu mijn vraag, bij de apotheek adviseerde ze me knuffels enz een week in een afgesloten zak te zetten, op internet las ik dat ook. Maar ik las op sommige site;s ook 14 dagen.
Hoe is jullie ervaring en wat doen jullie hier mee. (lijkt me vreselijk mijn lievelings winterjas, en lievelingsknuffel van zoon 14 dagen te moeten missen)(maar als het echt nodig is tja dan is het zo, maar als het onzin is dan liever niet natuurlijk). Wie weet hoe het moet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eerlijk gezegd

heb ik dat niet gedaan omdat volgens mij alles het liefste op 1 plek zit, nl op de hoofdhuid. Ik heb wel alle bedden afgehaald en heet gewassen en alle handdoeken. Knuffels niet, jassen heb ik gewassen en vesten, kleding ook (alleen wat ze aanhadden). Binnen een week luizen en neten vrij en sindsdien niets meer. Dat is nu meer dan 3 weken geleden. Straks begint school weer en zal er vast weer een hoos zijn. Succes in elk geval.

rozenstruikje

rozenstruikje

28-10-2010 om 22:56

Kammen

Ik dacht dat het advies is: kammen tot je ze een of anderhalve week niet meer hebt gezien.
Hier heb ik nooit zo drastisch gedaan als jij beschrijft. Ik houd niet van chemisch spul dus dat heb ik niet gedaan. Alles wassen en uitzuigen heb ik dus ook niet gedaan. Winterjassen zo lang in een zak, wat dragen jullie nu dan? Ik heb voor elk 1 warme jas met sjaal en muts. Lievelingsknuffels heb ik ook niet reserve liggen. Dus ik ben erg blij met het advies vooral veel te kammen.
Enkel kammen dus, smorgens en savonds in het begin en daarna nog maar 1x per dag. Met het kammen, kam je de luizen er zo uit. Elke keer als er een neet uitkomt, kam je die luis er dus ook uit. En pas na 5 dagen ofzo kunnen ze nieuwe neten leggen. Dus dat ben je dan voor. Na 3 weken is het klaar. Van het kammen kun je wel een schrale hoofdhuid krijgen, wat dan ook weer kan gaan jeuken. Daarvoor deden we in de weken wat extra vaak of veel cremespoeling in het haar.

Succes! Hoop dat jullie makkelijk kambaar haar hebben.

Rozenstruikje

buzz

buzz

29-10-2010 om 09:30

Nou um

ik ben ook niet zo van de middeltjes, maar schrok me kapot van die beesten, en ben metteen naar de appotheek gerent.
En nu dus na 2 behandelingen, 1 kind ik en man luis vrij, mijn dochter had dus vanmorgen weer 3 levende. Nu geen spul meer, ben er klaar mee, en ook geen bedden meer verschonen nu hoor, kan het niet meer bij houden.
Ik ga nu inderdaad 2 keer per dag kammen, wat voor luizenkam hebben jullie, ik heb er 1 met 2 rijen tandjes iets wat verder uitelkaar en daar echt achter een hele fijne rij.
Nou ja blijven kammen dan dus maar.
Nou dan lijkt me een week genoeg voor de knuffels en jassen. als andere het niet doen.
We hebben nu oude net te kleine of net een beetje kapotte winterjassen aan (we lijken ineens wel een zootje ongeregeld famillie haha)

*bella*

*bella*

29-10-2010 om 11:06

Ja super

De eerste keer deed ik het ook allemaal. Alles in vriezer, zakken. Niets anders doen dan wassen en zuigen. Haha, leer je snel af als het de tweede keer is, is gewoon niet te doen. En niet nodig. Knuffels was ik net wel omdat er veel op bed liggen en ze vaak aangeraakt worden. De knuffels die op een andere plek liggen weer niet, zo lang overleeft een luis of neet nu ook weer niet zonder bloed.

luizenspeurder

luizenspeurder

29-10-2010 om 20:51

Hier wel als een dolle tekeer gegaan...

Maar het was dan ook de eerste keer dat een van mijn kinderen luizen had. En ikzelf dus ook. Gelukkig was het een paar weken geleden dus konden de zomerjassen ook nog gedragen worden. Verder ging alles wat niet gewassen kon worden, en ook dunne jasjes die snel weer gebruikt moesten worden, de vriezer in.

Hier ook luizenspul gebruikt, en een week later weer (volgens instructie) en verder elke dag 2 keer kammen in de eerste week. De tweede week nog 1 keer per dag, maar toen waren er al dagen geen luizen of neten gesignaleerd.

Zou ik nu weer zo drastisch te werk gaan als een van de kinderen luizen heeft...waarschijnlijk wel. Ik wil die beesten gewoon mijn huis uit! Maar ik denk wel dat ik me dan aan de richtlijnen hou en niet ales veel te lang in de vriezer en plastic zakken laat. )

luizenspeurder

luizenspeurder

29-10-2010 om 20:53

Kijk ook even in het archief

Even zoeken in forum-archief, laatste 30 dagen op het woord 'luizen'. Dan kom je ook 'mijn' draadje tegen met heel veel reacties waarom al mijn acties echt overdreven waren.

Succes!

Kammen eerste keus

Het is zelfs zo dat kammen eerstekeus behandeling is. Minstens 2 weken lang. Met cremespoeling. en met de juiste netenkam (dus niet zo'n plastic stofkam/luizenkam achtig ding)
Werkt net zo goed als je hoofd een nacht inweken in de lotion en daarna alsnog 2 weken moeten kammen!
en alle extra acties kunnen, maar hoeven dus blijkbaar niet, gezien de ervaringen!

Tips

Hier 1 x luizen gehad, onze 2 kids en ikzelf ook. Wat een ramp inderdaad. Ik heb eigenlijk alleen de dekbedovertrekken e.d. uitgewassen en verder niets extra's gedaan. Natuurlijk wel behandeld met shampoo en heel , heeel , heeel veel kammen. Liefst meerdere keren per dag, zie me nog avonden zitten.
Wel vaker van mensen gehoord die NIET de knuffels/ jassen/ of andere zaken aanpakken. Dat is alleen maar gigantisch veel werk en m.i.beetje onzinnig. Die luizen overleven echt geen 2 dagen als ze ergens landen.

buzz

buzz

03-11-2010 om 12:07

Nou

toch maar alles in de zakken laten zitten, want tja het zat er nu toch in. morgen mag het er uit.
Heb toch maar nog eens het beddengoed gewassen omdat ik bij mijn dochter begin van de week nog veel tegen kwam.
Ondertussen mijn zoon luisvrij ik en mijun man ook maar mijn dochter daar vind ik er elke dag nog 1 a 2, ik blijf de hele famillie nog maar ff lekker elke dag 2 keer kammen, en dochter 3 keer.
Hoe vaak controleren jullie als er geen luizen zijn op luizen met kammen?
Nou ik weet in elkgeval dat ik de volgende keer iets relaxter kan zijn.

luizenspeurder

luizenspeurder

04-11-2010 om 22:49

Buzz, ook na het gebruik van shampoo nog luizen?!

Die luizen zijn wel heel hardnekkig bij je dochter. Hier Dimeticon lotion van de apotheek gebruikt en eigenlijk al na de eerste keer behandelen geen luizen meer tegengekomen. De eerste week elke dag 2 keer gekamd en na de tweede behandeling nog maar 1 keer per dag. Daarna langzaamaan gestopt...

Volgens mij moet je nog wel even doorkammen na het zien van de laatste luis, maar is een keer per dag voldoende. Ook daar heeft iemand in 'mijn' draadje wat over geschreven.

Sterkte met de laatste loodjes, je bent er nu vast bijna...

buzz

buzz

06-11-2010 om 08:34

elke dag wel een paar.
wel hele kleintjes maar wel kruipend en wel.
Ik denk dat het toch nog eitjes waren die uit waren gekomen.
Nog eens met azijn behandeld, en 2 keer per dag gekamt, de hele famillie, met een gaasje in de kam, dat werkte erg goed.
Nu 2 dagen luis vrij, joehoe niets meer gevonden.
Maar ik blijf nog wel elke dag doorkammen, liefst 2 keer, na het opstaan en voor het slapen gaan.
groet esther

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.