Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mama 78

mama 78

13-11-2008 om 11:00

Medische encyclopedie voor kids?

Mijn dochter van 5 is helemaal weg van die ziekenhuisseries. Ook vindt ze boeken over dokters, ziekenhuizen, zusters enz. heel interessant. Natuurlijk is de dokterskoffer bij haar favoriet.
Nu vroeg ik me af: bestaat er een leuk boek voor kinderen over dit onderwerp? Uit de bieb hebben we al bijna alles gelezen over ziektes enzo (van die verhaaltjes) , maar weet iemand of er een soort encyclopedie bestaat voor kinderen? Of iets soortgelijks? Een beetje zo'n leerboek?
Ik probeer het via het forum, want in de boekhandel kan ik nog niet slagen.
Ik ben benieuwd of iemand een tip heeft, bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lastig

Ik denk dat een echte kinder medische encyclopedie erg lastig wordt. Maar is een encyclopedie over het lichaam niet ook erg leuk. Bij bol hebben ze de winkler prins van het menselijk lichaam en die behandelt ook ziektes:
http://www.bol.com/nl/p/boeken/winkler-prins-encyclopedie-van-menselijk-lichaam/1001004001519603/index.html#product_images

Ik ken wel een leuke!

Mijn zoontje is ook 5 en voor sinterklaas heb ik voor hem het boek
"Dit is mijn lichaam" van Pascale Hédelin/illustraties Robert BarboriniIs Echt een heel leuk doe-boek!
Omschrijving:

Vanaf 4 jaar

Je lichaam : een vreemde machine? Ontdek op een speelse manier alle facetten van je lichaam :
Hoe groeien kinderen in de buik van hun mama?
Welke veranderingen moet je lijf ondergaan om eindelijk ‘groot' te worden?

Wat zijn de verschillen tussen jongens en meisjes?
Hoe reist het bloed door je lichaam?
Waar zitten je spieren verborgen?
Waarom heb je botten?
Hoe verdedigt je lichaam zich tegen ziektes?

Pop-ups, uitklapbare luikjes en flapjes en voelelementen verklaren op een heel eenvoudige en duidelijke manier de mysteries en werking van het menselijk lichaam. Een originele en kleurrijke ontdekkingstocht voor actieve en nieuwsgierige kinderen! Om te lezen met je ogen en je handen.

mama 78

mama 78

14-11-2008 om 16:16

Iets over het ziekenhuis?

Bedankt voor het meedenken! Ik heb er wel wat aan!!
Toch vraag ik me af of er ook een soort zoeknehuisboek bestaat, weten jullie dat?

mama 78

mama 78

14-11-2008 om 18:29

Oeps...

Ik heb wel heel krom getypt, ik bedoelde natuurlijk ZIEKENHUISboek...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.