Karinka
16-08-2026 om 00:02
Meningokokken sepsis
zijn er ouders die ervaring hebben met kinderen die sepsis kregen bij meningokokken? Onze dochter van 10 is zwaar ziek en ze zal zoals t nu er uit ziet delen van haar ledematen misschien moeten misssen. Het is een onwerkelijke tijd. We leven in een donkere tunnel. Karinka
Nehalennia
16-08-2026 om 00:08
Geen ervaring maar wil je enorm veel sterkte wensen, dat klinkt afgrijselijk. Misschien is het fijn om hier wat van je af te schrijven♥️
Ambra
16-08-2026 om 01:17
Wat een nachtmerrie voor haar en jullie Karinka. Uur voor uur door de tunnel heen.. heel veel sterkte gewenst met dat wat aan het andere eind van de tunnel is, en voor nu, nu alles zo eng, alleen en uitzichtloos voelt 
Tijgeroog
16-08-2026 om 07:58
Oh wat naar! Gelukkig geen ervaring, maar heel veel sterkte en beterschap!
lientje69
16-08-2026 om 08:24
Ik ken overigens wel 2 kinderen die meningokokken hebben gehad nu ik erover na ben gaan denken. . Een was mijn broertje. Maar toen was ik nog klein. Die heeft langere tijd in het ziekenhuis gelegdn, kan mw wel herinneren dat wij er niet bij mochten , alleen mijn ouders.
En een jaar of 15 terug een vriendinnetje van dochter. Dat was erg heftig helaas en is niet goed afgelopen. ..
In 2018 werd toen de extra vaccinatie ingevoerd voor de andere types meningokokken en dochter heeft toen al haar vrienden en vriendinnen meegesleept om deze te halen.
Het is zeer zeldzaam en je hebt echt vreselijk pech als je dit overkomt. Wat zeggen de artsen? Welk type heeft je dochter? ( niet dat dit van belang is, het is gewoon sowieso vreselijk )
Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe en hoop dat de medicatie toch nog aanslaat zodat amputatie afgewend kan worden. 
ToetieToover
16-08-2026 om 08:27
Dit is erger dan je ergste nachtmerrie. Ik heb zoiets niet meegemaakt maar wil jullie sterkte wensen in het diepe dal waarin jullie nu zitten. 
Kampeerder
16-08-2026 om 08:54
Heel veel sterkte, het lijkt me verschrikkelijk om zoiets mee te maken.
Ninoea
16-08-2026 om 08:57
Ach nee, wat erg. Heel veel sterkte. Wat ingewikkeld en verdrietig. Ik merk dat ik niet goed de woorden vind, ik vind het heel heftig voor jullie.
Moyrrie
16-08-2026 om 09:16
Wat vreselijk. Heel veel sterkte!
Ik heb zelf sepsis gehad. Op Facebook is een besloten groep:
Groep van sepsis en daarna .
Hier schrijven ook ouders van kinderen die sepsis hebben (gehad) mee.
KnorrendKitten
16-08-2026 om 09:19
Herinneringen komen bij mij boven. Mijn zoon heeft een meningokokken infectie gehad toen hij elf jaar was.
Gelukkig waren we er net op tijd bij v.w.b. een sepsis.
Volgens de artsen heeft zoon geluk gehad.
Na het lezen van je post kwamen alle herinneringen weer boven.
Ik leef met jullie mee
Schommelstoel
16-08-2026 om 09:42
Wat een nachtmerrie om je kind zo doodziek te zien zijn
Ik heb zelf als volwassene sepsis gehad door een andere infectie, maar ben er gelukkig met 'alleen' orgaanschade (en allerlei andere vage klachten als vermoeidheid etc) vanaf gekomen.